roepas.ro
favorite_border
RO / EN

Procedură
Online

Reclamatie Administrativa - Refuz furnizare informatie

favorite_border
Adaugă la favorite

Accesul liber şi neîngrădit al persoanei la orice informaţii de interes public constituie unul dintre principiile fundamentale ale relaţiilor dintre persoane şi autorităţile publice, în conformitate cu Constituţia României şi cu documentele internaţionale ratificate de Parlamentul României.

Orice persoană are dreptul să solicite şi să obţină de la autorităţile şi instituţiile publice, în condiţiile Legii 544/2001 privind liberul acces la informațiile de interes public, informaţiile de interes public iar autorităţile şi instituţiile publice sunt obligate să asigure persoanelor, la cererea acestora, informaţiile de interes public solicitate în scris sau verbal.

Autorităţile şi instituţiile publice au obligaţia să răspundă în scris la solicitarea informaţiilor de interes public în termen de 10 zile sau, după caz, în cel mult 30 de zile de la înregistrarea solicitării, în funcţie de dificultatea, complexitatea, volumul lucrărilor documentare şi de urgenţa solicitării. În cazul în care durata necesară pentru identificarea şi difuzarea informaţiei solicitate depăşeşte 10 zile, răspunsul va fi comunicat solicitantului în maximum 30 de zile, cu condiţia înştiinţării acestuia în scris despre acest fapt în termen de 10 zile.

Refuzul explicit sau tacit al angajatului desemnat al unei autorităţi ori instituţii publice pentru aplicarea prevederilor Legii nr. 544/2001, precum și răspunsul negativ al acestuia constituie abatere şi atrage răspunderea disciplinară a celui vinovat.

Împotriva refuzului și a răspunsului negativ se poate depune reclamaţie la conducătorul autorităţii sau al instituţiei publice respective în termen de 30 de zile de la luarea la cunoştinţă de către persoana lezată.

Dacă după cercetarea administrativă reclamaţia se dovedeşte întemeiată, răspunsul se transmite persoanei lezate în termen de 15 zile de la depunerea reclamaţiei şi va conţine atât informaţiile de interes public solicitate iniţial, cât şi menţionarea sancţiunilor disciplinare luate împotriva celui vinovat.

Formularul de reclamație administrativă afișat, fie împotriva refuzului, fie împotriva răspunsului negativ, poate fi completat de cetățean, care poate solicita reintrarea în drepturi și furnizarea informațiilor solicitate.

În cazul în care o persoană se consideră vătămată în drepturile sale, aceasta poate face plângere la secţia de contencios administrativ a tribunalului în a cărei rază teritorială domiciliază sau în a cărei rază teritorială se află sediul autorităţii ori al instituţiei publice. Plângerea se face în termen de 30 de zile de la data expirării termenului de 30 de zile aferent formulării răspunsului

În primul rând, pentru a beneficia de dreptul de a formula reclamație administrativă, cetățeanul trebuie să-și facă un cont pe platforma Punctul de contat unic electronic. După înregistrare sau logare în cont, persoana fizică sau juridică intră pe plaformă și caută instituția căreia dorește să se adreseze, în cazul nostru Consiliul Județean Brăila. După ce a ajuns la instituția respectivă, cetățeanul caută formularul necesar pentru reclamarea modului în care a fost lezat de instituție, pe care trebuie să îl descarce, să îl completeze cu datele solicitate, să îl scaneze și apoi să îl urce din nou pe platformă. Confirmarea primirii documentului și, ulterior, răspunsul vor fi comunicate prin intermediul platformei, pe adresa de e-mail menționată în formular.

Persoane îndreptățite
Documente necesare

Denumire

Descriere

Obligatoriu

Semnătură digitală

Tip document

Descarcă


Nu s-au găsit rezultate
Nu s-au găsit rezultate
Documente emise

Denumire

Tip document

Descarcă


Nu s-au găsit rezultate
Nu s-au găsit rezultate
Taxe

Denumire 

Valoare 

Valută 


Nu s-au găsit rezultate
Termene
Timp de soluționare: 
30
Zile lucratoare
Termen completare dosar: 
20
Zile lucratoare
Termen notificare: 
3
Zile lucratoare
Acte normative
Nu s-au găsit rezultate
Căi de atac

Actiune in contencios administrativ.

Informații suplimentare și link-uri
Alte informații: 
Link-uri utile: 
Servicii de asistență și soluționare a problemelor 
Nu s-au găsit rezultate
Ultima actualizare:  
27 noiembrie 2025
Publicat de către: 
A paragraph is a self-contained unit of a discourse in writing dealing with a particular point or idea. Paragraphs are usually an expected part of formal writing, used to organize longer prose.
Consiliul Judetean Braila
localitatea Braila strada Piața Independenței nr.1, cod poștal 810210 județul Braila
Telefon:
Fax: 0239.611765
Email: consiliu@cjbraila.ro
Conținut
Vă putem ajuta?

Nu puteți gasi serviciul dorit sau aveți dificultăți în navigarea pe website? Completați un formular de suport sau contactați-ne.

roepas.ro
Autorități publice
Aveți nevoie de ajutor?
Instituții europene
Informații
© 2024 roepas.ro