Online
Reclamatie Administrativa - Raspuns negativ
Accesul liber şi neîngrădit al persoanei la orice informaţii de interes public constituie unul dintre principiile fundamentale ale relaţiilor dintre persoane şi autorităţile publice, în conformitate cu Constituţia României şi cu documentele internaţionale ratificate de Parlamentul României.
Orice persoană are dreptul să solicite şi să obţină de la autorităţile şi instituţiile publice, în condiţiile Legii 544/2001 privind liberul acces la informațiile de interes public, informaţiile de interes public iar autorităţile şi instituţiile publice sunt obligate să asigure persoanelor, la cererea acestora, informaţiile de interes public solicitate în scris sau verbal.
Autorităţile şi instituţiile publice au obligaţia să răspundă în scris la solicitarea informaţiilor de interes public în termen de 10 zile sau, după caz, în cel mult 30 de zile de la înregistrarea solicitării, în funcţie de dificultatea, complexitatea, volumul lucrărilor documentare şi de urgenţa solicitării. În cazul în care durata necesară pentru identificarea şi difuzarea informaţiei solicitate depăşeşte 10 zile, răspunsul va fi comunicat solicitantului în maximum 30 de zile, cu condiţia înştiinţării acestuia în scris despre acest fapt în termen de 10 zile.
Refuzul explicit sau tacit al angajatului desemnat al unei autorităţi ori instituţii publice pentru aplicarea prevederilor Legii nr. 544/2001, precum și răspunsul negativ al acestuia constituie abatere şi atrage răspunderea disciplinară a celui vinovat.
Împotriva refuzului și a răspunsului negativ se poate depune reclamaţie la conducătorul autorităţii sau al instituţiei publice respective în termen de 30 de zile de la luarea la cunoştinţă de către persoana lezată.
Dacă după cercetarea administrativă reclamaţia se dovedeşte întemeiată, răspunsul se transmite persoanei lezate în termen de 15 zile de la depunerea reclamaţiei şi va conţine atât informaţiile de interes public solicitate iniţial, cât şi menţionarea sancţiunilor disciplinare luate împotriva celui vinovat.
Formularul de reclamație administrativă afișat, fie împotriva refuzului, fie împotriva răspunsului negativ, poate fi completat de cetățean, care poate solicita reintrarea în drepturi și furnizarea informațiilor solicitate.
În cazul în care o persoană se consideră vătămată în drepturile sale, aceasta poate face plângere la secţia de contencios administrativ a tribunalului în a cărei rază teritorială domiciliază sau în a cărei rază teritorială se află sediul autorităţii ori al instituţiei publice. Plângerea se face în termen de 30 de zile de la data expirării termenului de 30 de zile aferent formulării răspunsului
În primul rând, pentru a beneficia de dreptul de a formula reclamație administrativă, cetățeanul trebuie să-și facă un cont pe platforma Punctul de contat unic electronic. După înregistrare sau logare în cont, persoana fizică sau juridică intră pe plaformă și caută instituția căreia dorește să se adreseze, în cazul nostru Consiliul Județean Brăila. După ce a ajuns la instituția respectivă, cetățeanul caută formularul necesar pentru reclamarea modului în care a fost lezat de instituție, pe care trebuie să îl descarce, să îl completeze cu datele solicitate, să îl scaneze și apoi să îl urce din nou pe platformă. Confirmarea primirii documentului și, ulterior, răspunsul vor fi comunicate prin intermediul platformei, pe adresa de e-mail menționată în formular.
Denumire
Descriere
Obligatoriu
Semnătură digitală
Tip document
Descarcă
Denumire
Tip document
Descarcă
Denumire
Valoare
Valută
Actiune in contencios administrativ
Spune-ți părerea
Oferă-ne opinia ta despre conținutul acestei pagini. Poți lăsa un comentariu despre ceea ce putem îmbunătăți. Nu vei primi un răspuns la comentariul tău. Folosește formularul de contact pentru a clarifica îndoielile despre informațiile și serviciile disponibile pe acest portal.
Ajută-ne să ne îmbunătățimi
Nu puteți gasi serviciul dorit sau aveți dificultăți în navigarea pe website? Completați un formular de suport sau contactați-ne.
