roepas.ro
favorite_border
RO / EN

Instituție

Primaria Comunei Sabaoani

Primaria Comunei Sabaoani
Com. Săbăoani, str. Orizontului, 56
Telefon:
Fax: 0233735183
Email: primariasabaoani@yahoo.com

Proceduri disponibile

PROCEDURA
Acordare indemnizatie crestere copil pana la varsta de 2 ani, respectiv 3 ani in cazul copilului cu handicap
Întocmirea dosarelor de indemizația creșterea copilului, stimulent de inserție, indemnizația lunară pentru îngrijirea copilului cu vârstă între 3-7 ani (copil cu dizabilitate), sprijin lunar pentru îngrijire copil 0-3 ani, sprijin lunar pentru îngrijire copil 3-7 ani. Dosarele se transmit pe baza borderou către Agenția Județeană pentru Plăți și Inspecție Socială Neamt.
PROCEDURA
ACORDAREA AJUTOARELPENTRU INCALZIREA LOCUINTEI (Subvenţie încălzirea locuinţei cu Lemne)
Beneficiari:
Familiile si persoanele singure care au un venit lunar de pana la 800 lei pe membru de familie si folosesc pentru incalzirea locuintei combustibili solizi.
PROCEDURA
Emitere autorizatie constructie/desființare
Procedura se referă la activitatea de eliberare a autorizațiilor de construire/desfiinţare, respectiv pentru: primirea şi înregistrarea cererilor de emitere a autorizaţiilor de construire/desfiinţare şi a documentelor necesare în acest sens; verificarea documentaţiei depuse; întocmirea avizelor de construire/desfiinţare; înregistrarea acestora în Registrul de evidenţă; transmiterea avizelor emise solicitanţilor.
Executarea lucrărilor de construcții este permisă numai pe baza unei autorizații de construire sau de desființare, emisă la solicitarea titularului unui drept real asupra unui imobil - teren și/sau construcții - identificat prin număr cadastral, în cazul în care legea nu dispune altfel.
Pentru realizarea lucrărilor de construcții și/sau deviere care privesc exclusiv racordarea/branșarea la rețelele tehnico- edilitare existente în zonă, acordul/autorizația administratorului drumului se emite de autoritățile competente în numele operatorilor de rețele tehnico-edilitare, pe baza cererii formulate de beneficiarul obiectivului și în considerarea drepturilor legale de care beneficiază operatorul de rețea. Autorizațiile de construire pentru imobil și acordul/autorizația administratorului drumului pentru instalațiile de racordare la utilități se emit concomitent. Imposibilitatea emiterii unui/unei acord/autorizații al/a administratorului drumului pentru realizarea instalației de racordare la una din utilități nu va bloca procesul de emitere a celorlalte autorizații de construire pentru imobil și alte utilități.
Construcțiile civile, industriale, inclusiv cele pentru susținerea instalațiilor și utilajelor tehnologice, agricole sau de orice altă natură se pot realiza numai cu respectarea autorizației de construire.
Prin excepție, executarea lucrărilor de construcții cu caracter special, care se realizează în baza tratatelor/acordurilor în vigoare la care România este parte, se reglementează prin aranjamentele de implementare/acorduri le tehnice/înțelegeri le/memorandumuri le de implementare a tratatelor respective, adoptate potrivit legislației în vigoare, cu condiția avizării documentației tehnice potrivit legislației în vigoare.
Autorizația de construire constituie actul final de autoritate al administrației publice locale pe baza căruia este permisă executarea lucrărilor de construcții corespunzător măsurilor referitoare la amplasarea, conceperea, realizarea, exploatarea și postutilizarea construcțiilor.
Autorizația de construire se emite în baza documentației pentru autorizarea executării lucrărilor de construcții, în temeiul și cu respectarea prevederilor documentațiilor de urbanism.

Procedura de autorizare a executării lucrărilor de construcții începe odată cu depunerea cererii pentru emiterea certificatului de urbanism în scopul obținerii, ca act final, a autorizației de construire și cuprinde următoarele etape:
a) emiterea certificatului de urbanism;
b) emiterea punctului de vedere al autorității competente pentru protecția mediului pentru investițiile care nu se supun procedurilor de evaluare a impactului asupra mediului;
c) notificarea de către solicitant a autorității administrației publice competente cu privire la menținerea solicitării de obținere, ca act final, a autorizației de construire, pentru investițiile la care autoritatea competentă pentru protecția mediului a stabilit necesitatea evaluării impactului asupra mediului și a emis îndrumarul conform legislației privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice și private asupra mediului;
d) emiterea avizelor și acordurilor, precum și a actului administrativ al autorității pentru protecția mediului competente privind investițiile evaluate din punctul de vedere al impactului asupra mediului;
e) elaborarea documentației tehnice necesare pentru autorizarea executării lucrărilor de construcții, denumită în continuare documentație tehnică - D.T.;
f) depunerea documentației pentru autorizarea executării lucrărilor de construcții la autoritatea administrației publice competente;
g) emiterea autorizației de construire.
PROCEDURA
Eliberare Certificat de atestare a edificării/extinderii construcției
Prezenta procedură reglementează modalitatea de eliberare a certificatului de atestare a edificării/extinderii construcţiei în cadrul Primăriei Comunei Săbăoani.
PROCEDURA
Eliberare certificate de stare civila pierdute
Prezenta procedura reglementeaza modalitatea de eliberare a certificatelor de stare civila pierdute in cadrul Primariei Comunei Săbăoani.

  • Certificatele de stare civila se elibereaza la cerere persoanei indreptatite , pe baza inregistrarilor si a mentiunilor inscrise in registrele de stare civila.
  • Certificatele de stare civila se elibereaza numai cetatenilor care poseda act de identitate (C.I., adeverinta temporara de identitate valabila). Cetatenilor romani cu domiciliul in strainatate si cetatenilor straini ale caror acte de stare civila sunt inregistrate in tara, li se vor elibera certificate pe baza pasaportului.
  • Persoanele care au domiciliul in alte localitati decat cele in care sunt pastrate registrele de stare civila si nu se pot deplasa personal pentru a obtine certificate de stare civila se vor adresa primariei in raza careia au domiciliul sau resedinta, indicand localitatea unde se gaseste actul respectiv si datele de stare civila, pentru identificarea actului.
  • Ofiterul de stare civila care primeste aceasta cerere, solicita in termen de 3 zile primariei care are in pastrare registrul de stare civila sa i se expedieze certificatul de stare civila. Ofiterul de stare civila care primeste actul de stare civila completat invita petitionarul in termen de 48 de ore pentru a-l ridica, sub semnatura. Cererea pentru eliberarea noului certificat trebuie sa cuprinda in mod amanuntit imprejurarile in care acesta a fost pierdut, furat sau distrus.
  • Pentru copiii minori care nu detin acte de identitate, precum si pentru cei pusi sub interdictie, certificatul de nastere se elibereaza parintelui sau reprezentantului legal. Pentru copiii minori peste 14 ani care detin acte de identitate, certificatul de nastere se elibereaza personal. Prezenta parintelui/reprezentantului legal este obligatorie.
  • Certificatul de casatorie se poate elibera unuia dintre soti sau, la cerere, ambilor soti. Pentru sotul supravietuitor sau in caz de divort, pentru motive intemeiate, se pot elibera certificate de casatorie cu mentiunile corespunzatoare.
  • Certificatul de deces se elibereaza membrilor familiei sau altor persoane indreptatite.
  • Cererile pentru procurarea de certificate de stare civila din strainatate se solutioneaza de catre Ministerul Afacerilor Externe – Directia Relatii Consulare.
PROCEDURA
Eliberare extrase multilingve de nastere/casatorie/deces

Serviciul Starea Civilă eliberează la cerere extrase multilingve de pe actele de stare civilă privind naşterea, căsătoria sau decesul.

  • Acestea sunt documente care au aceaşi putere doveditoare ca şi certificatele de stare civilă şi se folosesc de către titulari şi persoanele îndreptăţite în faţa autorităţilor străine din statele părţi la Convenţia nr.16 a Comisiei Internaţionale de Stare Civilă semnată la Viena la 8 septembrie 1976, la care România a aderat în anul 2012 (Legea nr. 65/2012).
  • Extrasele multilingve ale actelor de stare civilă eliberate în condiţiile Convenţiei nr.16 de către autorităţile competente ale statelor părţi, sunt recunoscute fără traducere, legalizare sau altă formalitate echivalentă şi se utilizează în aceleaşi condiţii, ca şi certificatele de stare civilă pe domeniul teritorial al Convenţiei.
  • Statele semnatare ale Convenţiei nr.16 sunt următoarele: Republica Austria, Regatul Belgiei, Bosnia şi Herţegovina, Republica Croaţia, Confederaţia Elveţiană, Republica Franceză, Republica Federală Germania, Republica Elenă, Republica Italiană, Marele Ducat al Luxemburgului, Republica Lituania, Republica Macedonia, Muntenegru, Republica Moldova, Regatul Ţărilor de Jos, Republica Polonă, Republica Portugheză, Regatul Spaniei, Republica Slovenia, Republica Serbia, Republica Turcia.
  • Extrasele multilingve ale actelor de stare civilă privind naşterea şi/sau căsătoria se eliberează titularilor sau reprezentanţilor legali ai acestora, iar extrasele multilingve ale actelor de stare civilă privind decesul se eliberează membrilor familiei ori altor persoane îndreptăţite.
  • Extrasele multilingve se pot elibera şi altor persoane împuternicite prin procură special sau împuternicire avocațială. La cerere, solicitanţilor li se eliberează mai multe extrase multilingve completate în baza aceluiaşi act de stare civilă.
PROCEDURA
ANEXA nr. 24 - Sesizare pentru deschiderea procedurii succesorale
Sesizarea pentru deschiderea procedurii succesorale este documentul administrativ necesar în procedura dezbaterii succesorale care se desfăşoară exclusiv în faţa notarului public competent sau a instanţei judecătoreşti în a cărei rază teritorială a avut ultimul domiciliu defunctul. Anexa 24 nu atestă calitatea de moştenitor şi nici dreptul de proprietate asupra bunurilor mobile sau imobile deţinute de defunct.
Dovada calităţii de moştenitor legal sau testamentar, precum şi dovada dreptului de proprietate al moştenitorilor acceptanţi asupra bunurilor din masa succesorală în cota care se cuvine fiecăruia, se constată prin certificatul de moştenitor eliberat de notarul public, conform art.1132 din Codul civil.
PROCEDURA
Cerere pentru inregistrarea in registrul agricol a contractelor de arenda
Prezenta procedura reglementeaza modalitatea de inregistrarea in registrul agricol a contractelor de arenda in cadrul Primariei Comunei Săbăoani.

PROCEDURA
Adeverință Registrul Agricol
Prezenta procedura reglementeaza modalitatea de eliberare a adeverinţelor care atestă înscrierile din registrul agricol.
Serviciul presupune eliberarea adeverinţelor care atestă înscrierile din registrul agricol necesare la întocmirea dosarelor de bursă, şomaj, ajutor social, evidenţa populaţiei şi la diverse instituţii (Electrica, Eon Gaz, telefonia mobilă etc.).

Cine poate solicita acest serviciu?
Adeverințele pot fi solicitate de orice persoană care este înscrisă în Registrul Agricol.

PROCEDURA
Certificatului de Atestare Fiscala pentru persoanele fizice

Procedura mentioneaza documentele necesare pentru emiterea Certificatului de Atestare Fiscala pentru persoanele fizice.

PROCEDURA
Înregistrarea terenurilor în vederea stabilirii impozitului/taxei pe cladiri, în cazul persoanelor fizice
Procedura se adresează persoanelor fizice care doresc să declare dobândirea unei cladiri.
Termen de declarare - 30 de zile de la data actului de dobandire.

PROCEDURA
Eliberarea actului de identitate ca urmare a schimbarii domiciliului din strainatate in Romania - repatriere - Primaria Comunei Sabaoani
Procedura descrie actele necesare depunerii dosarului pentru eliberarea actului de identitate ca urmare a schimbarii domiciliului din strainatate in Romania (repatriere).
PROCEDURA
Eliberarea actului de identitate la pierderea, furtul, distrugerea sau deteriorarea actului de identitate detinut anterior - Primaria Comunei Sabaoani
Procedura descrie actele necesare depunerii dosarului pentru eliberarea actului de identitate la: pierderea, furtul, distrugerea sau deteriorarea actului de identitate detinut anterior.
PROCEDURA
Eliberarea actului de identitate la pierderea, furtul, distrugerea sau deteriorarea actului de identitate detinut anterior - Primaria Comunei Săbăoani
Procedura descrie actele necesare depunerii dosarului pentru eliberarea actului de identitate la: pierderea, furtul, distrugerea sau deteriorarea actului de identitate detinut anterior.
PROCEDURA
Prelungire certificat de urbanism
Cererea se depune cu 15 zile inainte de expirarea Cerificatului de urbanism.
Procedura mentioneaza documentele necesare pentru emiterea certificatului de urbanism.

Note:

1. Potrivit prevederilor art. 6 alin. (1) si (4) din Lege, certificatul de urbanism este un act de informare privind regimul juridic, economic si tehnic al imobilului, precum si cerintele urbanistice specifice amplasamentului, determinate în conformitate cu prevederile documentatiilor de urbanism avizate si aprobate, document care se elibereaza, la cerere, oricarui solicitant - persoana fizica sau persoana juridica.

2. Potrivit Legii, certificatul de urbanism nu tine loc de autorizatie de construire/desfiintare si nu confera dreptul de a executa lucrari de constructii.
Procedura se referă la activitatea de eliberare a certificatelor de urbanism respectiv pentru: primirea şi înregistrarea cererilor de eliberare a certificatelor de urbanism şi a documentelor necesare în acest sens; verificarea documentației depuse; redactarea certificatelor de urbanism; înregistrarea acestora în Registrul de evidenţă a certificatelor de urbanism; transmiterea certificatelor emise solicitanților.
Certificatul de urbanism este actul de informare cu caracter obligatoriu prin care autoritatea administrației publice județene sau locale face cunoscute regimul juridic, economic și tehnic al imobilelor și condițiile necesare în vederea realizării unor investiții, tranzacții imobiliare ori a altor operațiuni imobiliare.
PROCEDURA
Cerere pentru eliberarea unui certificat de atestare fiscala pentru persoane juridice privind impozite, taxe locale si alte venituri datorate bugetului local
Procedura mentioneaza documentele necesare eliberarii Certificatului de Atestare Fiscala pentru persoanele juridice.

PROCEDURA
ACORDARE ALOCATIE DE SUSTINERE A FAMILIEI
Acordarea alocatiei de sustinere a familiei are drept scop completarea veniturilor familiei in vederea asigurarii unor conditii mai bune pentru cresterea , ingrijirea si educarea copiilor, precum si stimularea frecventarii de catre copiii de varsta scolara, aflati in ingrijirea familiilor cu venituri reduse, a cursurilor unei forme de invatamant, organizate potrivit legii.
PROCEDURA
Inregistrare acte incheiate in strainatate - transcriere nastere, casatorie, deces
Prezenta procedura reglementeaza modalitatea de inregistrare acte incheiate in strainatate in cadrul Primariei Comunei Săbăoani.

PROCEDURA
Inregistrare casatorie
Prezenta procedura reglementeaza modalitatea de inregistrare a casatoriei in cadrul Primariei Comunei Sabaoani.
PROCEDURA
Cerere pentru eliberarea atestatului de producător și al carnetului de comercializare
Prezenta procedura reglementeaza modalitatea de obtinere a atestatului de producător și al carnetului de comercializare in cadrul Primariei Comunei Săbăoani.

PROCEDURA
Cerere pentru vizarea atestatului de producator
Prezenta procedura reglementeaza modalitatea prin care se vizeaza atestatului de producator in cadrul Primariei Comunei Săbăoani.

PROCEDURA
Cerere copie act arhivă
Prezenta procedura reglementeaza modalitatea de obtinere a unei copii act arhivă in cadrul Primariei Comunei Sabaoani.
PROCEDURA
Înregistrarea mijloacelor de transport în evidențele fiscale, în vederea stabilirii impozitului pe mijloacele de transport, în cazul persoanelor fizice
Prezenta procedură reglementează modul de înregistrare a mijloacelor de transport în evidentele fiscale, în vederea stabilirii impozitului pe mijloacele de transport, în cazul persoanelor fizice.

PROCEDURA
Înregistrarea terenurilor în vederea stabilirii impozitului/taxei pe teren, în cazul persoanelor fizice
Procedura se adresează persoanelor fizice care doresc să declare dobândirea unui teren.
Termen de declarare - 30 de zile de la data actului de dobandire.

PROCEDURA
Eliberarea cartii de identitate provizorii – C.I.P. - Primaria Comunei Săbăoani
Procedura descrie actele necesare depunerii dosarului pentru eliberarea cartii de identitate provizorii – C.I.P. Cartea de identitate provizorie este actul de identitate, care se eliberează cetățeanului român, în cazul în care acesta nu posedă toate documentele necesare pentru eliberarea cărții de identitate.
PROCEDURA
Eliberarea actului de identitate la expirarea temenului de valabilitate, modificarea datelor de stare civila, schimbarii fizionomiei ori ca urmare a preschimbarilor buletinelor de identitate - Primaria Comunei Sabaoani
Procedura descrie actele necesare depunerii dosarului pentru eliberarea actului de identitate la: expirarea temenului de valabilitate, modificarea datelor de stare civila, schimbarii fizionomiei ori ca urmare a preschimbarilor buletinelor de identitate.
PROCEDURA
ACORDARE ALOCATIE DE STAT COPIIL PANA LA IMPLINIREA VARSTEI DE 18 ANI
Beneficiază de alocaţie de stat pentru copii toţi copiii în vârstă de până la 18 ani. Alocaţia de stat pentru copii se acordă şi tinerilor care au împlinit vârsta de 18 ani, care urmează cursurile învăţământului liceal sau profesional, organizate în condiţiile legii, până la terminarea acestora. Se trasmit pe baza borderou dosarele întocmite către Agenția Județeană pentru Plăți și Inspecție Socială Neamț.
PROCEDURA
ACORDAREA VENITULUI MINIM GARANTAT ( VMG) CONF.LEGII 416/2001
Ajutorul social se acordă persoanelor singure sau familiilor cu reședința legală în România dacă venitul net lunar al persoanei singure sau al familiei este mai mic decât venitul minim garantat.
PROCEDURA
Prelungire autorizatie constructie/desființare
Prelungirea valabilității autorizației de construire/desființare se va solicita cu cel puțin 15 zile înaintea datei expirării termenului de valabilitate şi se poate acorda, potrivit Legii, o singură dată pentru cel mult 12 luni. Prelungirea valabilității autorizației de construire/desființare se înscrie în originalul autorizației inițial emise, fără a fi necesară prezentarea unei alte documentații. Prelungirea autorizației se eliberează în baza cererii depuse de solicitant conform formularului tipizat model.
Procedura se referă la activitatea de eliberare a autorizațiilor de construire/desfiinţare, respectiv pentru: primirea şi înregistrarea cererilor de emitere a autorizaţiilor de construire/desfiinţare şi a documentelor necesare în acest sens; verificarea documentaţiei depuse; întocmirea avizelor de construire/desfiinţare; înregistrarea acestora în Registrul de evidenţă; transmiterea avizelor emise solicitanţilor.
Executarea lucrărilor de construcții este permisă numai pe baza unei autorizații de construire sau de desființare, emisă la solicitarea titularului unui drept real asupra unui imobil - teren și/sau construcții - identificat prin număr cadastral, în cazul în care legea nu dispune altfel.
Pentru realizarea lucrărilor de construcții și/sau deviere care privesc exclusiv racordarea/branșarea la rețelele tehnico- edilitare existente în zonă, acordul/autorizația administratorului drumului se emite de autoritățile competente în numele operatorilor de rețele tehnico-edilitare, pe baza cererii formulate de beneficiarul obiectivului și în considerarea drepturilor legale de care beneficiază operatorul de rețea. Autorizațiile de construire pentru imobil și acordul/autorizația administratorului drumului pentru instalațiile de racordare la utilități se emit concomitent. Imposibilitatea emiterii unui/unei acord/autorizații al/a administratorului drumului pentru realizarea instalației de racordare la una din utilități nu va bloca procesul de emitere a celorlalte autorizații de construire pentru imobil și alte utilități.
Construcțiile civile, industriale, inclusiv cele pentru susținerea instalațiilor și utilajelor tehnologice, agricole sau de orice altă natură se pot realiza numai cu respectarea autorizației de construire.
Prin excepție, executarea lucrărilor de construcții cu caracter special, care se realizează în baza tratatelor/acordurilor în vigoare la care România este parte, se reglementează prin aranjamentele de implementare/acorduri le tehnice/înțelegeri le/memorandumuri le de implementare a tratatelor respective, adoptate potrivit legislației în vigoare, cu condiția avizării documentației tehnice potrivit legislației în vigoare.
Autorizația de construire constituie actul final de autoritate al administrației publice locale pe baza căruia este permisă executarea lucrărilor de construcții corespunzător măsurilor referitoare la amplasarea, conceperea, realizarea, exploatarea și postutilizarea construcțiilor.
Autorizația de construire se emite în baza documentației pentru autorizarea executării lucrărilor de construcții, în temeiul și cu respectarea prevederilor documentațiilor de urbanism.

Procedura de autorizare a executării lucrărilor de construcții începe odată cu depunerea cererii pentru emiterea certificatului de urbanism în scopul obținerii, ca act final, a autorizației de construire și cuprinde următoarele etape:
a) emiterea certificatului de urbanism;
b) emiterea punctului de vedere al autorității competente pentru protecția mediului pentru investițiile care nu se supun procedurilor de evaluare a impactului asupra mediului;
c) notificarea de către solicitant a autorității administrației publice competente cu privire la menținerea solicitării de obținere, ca act final, a autorizației de construire, pentru investițiile la care autoritatea competentă pentru protecția mediului a stabilit necesitatea evaluării impactului asupra mediului și a emis îndrumarul conform legislației privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice și private asupra mediului;
d) emiterea avizelor și acordurilor, precum și a actului administrativ al autorității pentru protecția mediului competente privind investițiile evaluate din punctul de vedere al impactului asupra mediului;
e) elaborarea documentației tehnice necesare pentru autorizarea executării lucrărilor de construcții, denumită în continuare documentație tehnică - D.T.;
f) depunerea documentației pentru autorizarea executării lucrărilor de construcții la autoritatea administrației publice competente;
g) emiterea autorizației de construire.
PROCEDURA
Divort pe cale administrativa
Prezenta procedura reglementeaza modalitatea prin care se inregistreaza divortul pe cale administrativa in cadrul Primariei Săbăoani.
PROCEDURA
ACORDAREA AJUTOARELPENTRU INCALZIREA LOCUINTEI (Subvenţie încălzirea locuinţei cu Gaze naturale)
Beneficiari: familiile si persoanele singure care au un venit lunar de pana la 800 lei pe membru de familie si folosesc pentru incalzirea locuintei gaze natural.
PROCEDURA
Eliberare livret de familie
Prezenta procedura reglementeaza modalitatea de inregistrare a casatoriei in cadrul Primariei Comunei Sabaoani.

PROCEDURA
Cerere pentru eliberarea adeverințelor în vederea obținerii subvențiilor de la APIA (PF/PJ)
Prezenta procedura reglementeaza modalitatea prin care se elibereaza adeverintele în vederea obținerii subvențiilor de la APIA (PF/PJ), in cadrul Primariei comunei Săbăoani.
PROCEDURA
Înregistrarea terenurilor în vederea stabilirii impozitului/taxei pe teren, în cazul persoanelor juridice
Procedura se adresează persoanelor juridice care doresc să declare dobândirea unui teren.
Termen de declarare - 30 de zile de la data actului de dobandire.

PROCEDURA
Înregistrarea terenurilor în vederea stabilirii impozitului/taxei pe cladire, în cazul persoanelor juridice
Procedura se adresează persoanelor juridice care doresc să declare dobândirea unei cladiri.
Termen de declarare - 30 de zile de la data actului de dobandire.

PROCEDURA
Eliberarea cartii de identitate la implinirea varstei de 14 ani - Primaria Comunei Sabaoani
Procedura descrie actele necesare eliberarii cartii de identitate la implinirea varstei de 14 ani. Minorul se prezinta la ghiseul serviciului public comunitar de evidenta a persoanelor, insotit de unul dintre parinti sau, dupa caz, de reprezentantul sau legal, de persoana desemnata din cadrul centrului specializat aflat sub autoritatea Serviciului Public de Asistenta Sociala sau de persoana careia i-a fost incredintat in plasament.
PROCEDURA
Certificat de urbanism
Procedura mentioneaza documentele necesare pentru emiterea certificatului de urbanism.

Note:

1. Potrivit prevederilor art. 6 alin. (1) si (4) din Lege, certificatul de urbanism este un act de informare privind regimul juridic, economic si tehnic al imobilului, precum si cerintele urbanistice specifice amplasamentului, determinate în conformitate cu prevederile documentatiilor de urbanism avizate si aprobate, document care se elibereaza, la cerere, oricarui solicitant - persoana fizica sau persoana juridica.

2. Potrivit Legii, certificatul de urbanism nu tine loc de autorizatie de construire/desfiintare si nu confera dreptul de a executa lucrari de constructii.
Procedura se referă la activitatea de eliberare a certificatelor de urbanism respectiv pentru: primirea şi înregistrarea cererilor de eliberare a certificatelor de urbanism şi a documentelor necesare în acest sens; verificarea documentației depuse; redactarea certificatelor de urbanism; înregistrarea acestora în Registrul de evidenţă a certificatelor de urbanism; transmiterea certificatelor emise solicitanților.
Certificatul de urbanism este actul de informare cu caracter obligatoriu prin care autoritatea administrației publice județene sau locale face cunoscute regimul juridic, economic și tehnic al imobilelor și condițiile necesare în vederea realizării unor investiții, tranzacții imobiliare ori a altor operațiuni imobiliare.

Servicii de asistență

Nu au fost configurate servicii de asistenta pentru aceasta institutie

roepas.ro
Autorități publice
Aveți nevoie de ajutor?
Instituții europene
Informații
© 2024 roepas.ro