roepas.ro
favorite_border
RO / EN

Instituție

Directia de Sanatate Publica Alba

Directia de Sanatate Publica Alba
Bld Revolutiei 1989, Nr. 23
Telefon:
Fax: 0258834600
Email: sanatate_publica@dspalba.ro

Proceduri disponibile

PROCEDURA
ASISTENȚĂ DE SPECIALITATE DE SĂNĂTATE PUBLICĂ PROIECTE AFIR

Asistența de specialitate de sănătate publică este procedura administrativ-profesională prin care, la cerere, persoanele fizice sau juridice sunt informate asupra modului de îndeplinire a cerințelor prevederilor legale în vigoare privind igiena și sănătatea publică la amplasarea, amenajarea, construirea și modificarea pentru funcționarea unei unități care desfășoară o activitate cu risc pentru sănătatea populației;

Notificarea de asistență de specialitate poate fi eliberată în regim de urgență - 5 zile lucrătoare de la depunerea dosarului, prin achitarea unei taxe de urgență în valoare de 150 lei.

PROCEDURA
AUTORIZATIA SANITARA DE FUNCTIONARE IN BAZA REFERATULUI DE EVALUARE SERVICII FUNERARE

Autorizarea sanitară a funcționării în baza referatului de evaluare este procedura administrativă prin care autoritatea competentă evaluează conformitatea obiectivului, întocmește referatul de evaluare și eliberează autorizația sanitară de funcționare sau notificarea de respingere a acesteia.

Autorizația sanitară de funcționare poate fi eliberată în regim de urgență - 5 zile lucrătoare de la depunerea dosarului, prin achitarea unei taxe de urgență în valoare de 150 lei.

PROCEDURA
TRIMITEREA UNEI CATEGORII DE BOLNAVI PENTRU TRATAMENT ÎN STRĂINĂTATE

Conform Ordinului Ministrului Sănătății nr. 50/2004 - privind metodologia de trimitere a unor categorii de bolnavi pentru tratament în străinătate, cu modificările și completările ulterioare, inițierea de către Direcțiile de Sănătate Publică Județene a procedurii de obținere a aprobării pentru efectuarea tratamentului în străinătate se face numai după ce pacientul a parcurs și epuizat toate nivelurile de asistență medicală din țară și există recomandarea medicului specialist de ultim nivel că pacientul are nevoie de un tratament care nu poate fi efectuat în România.

Trimiterea la tratament în străinătate se face pentru bolnavii înscrişi pe lista unui medic de familie, care au parcurs toate nivelurile de acordare a asistenţei medicale, respectiv asistenţa medicală primară de specialitate, şi care au fost spitalizaţi în unităţi sanitare care oferă servicii medicale de înaltă calitate profesională şi tehnică, dar a căror sănătate nu a fost restabilită. Fac excepţie sugarii cu vârsta 0 - 1 an pentru care se poate întocmi dosarul imediat după diagnosticarea afecţiunii într-o unitate sanitară din cadrul unui centru universitar, fără a mai fi necesară parcurgerea tuturor acestor etape.

Persoana care solicită trimiterea la tratamnt în străinătate sau reprezentantul legal al acestuia sau aparţinătorul (soţ/soţie, rudă de gradul IV) va depune documentele medicale ale bolnavului (bilet de ieşire din spital, scrisoare medicală, rezultate investigaţii medicale, recomandarea medicului curant privind efectuarea tratamentului în străinătate etc. ) împreună cu o cerere din partea bolnavului la direcţia de sănătate publică în a cărei rază teritorială domiciliază bolnavul, a reprezentantului legal sau a aparţinătorului acestuia însoţită de copii ale documentelor de identitate ale acestora.

PROCEDURA
AVIZ CONTINUARE ACTIVITATE MEDICALĂ DUPĂ ÎMPLINIREA VÂRSTEI DE PENSIONARE (70ani)

Medicii care îşi desfăşoară activitatea în relaţie contractuală cu casele de asigurări de sănătate judeţene sau a municipiului Bucureşti, direct sau prin intermediul furnizorilor de servicii medicale, îşi pot continua activitatea, după împlinirea vârstei de 70 ani, la cerere, cu aviz anual eliberat de direcţia de sănătate publică judeţeană sau a municipiului Bucureşti şi de CMR, prin colegiile judeţene ale medicilor sau al municipiului Bucureşti, pe baza certificatului de sănătate.

PROCEDURA
Certificat de inregistrare in registrul unic al cabinetelor - SRL conexe actului medical RUCM

Cabinetul medical se înfiinţează la cererea medicului titular sau a medicilor asociaţi din cadrul societăţii civile medicale.

Actul de înfiinţare a cabinetului medical ori a societăţii civile medicale îl constituie certificatul de înregistrare în Registrul unic al cabinetelor medicale.

PROCEDURA
AUTORIZATIA SANITARA DE FUNCTIONARE IN BAZA REFERATULUI DE EVALUARE SALON TATUAJE, SALON MICROPIGMENTARE

Autorizarea sanitară a funcționării în baza referatului de evaluare este procedura administrativă prin care autoritatea competentă evaluează conformitatea obiectivului, întocmește referatul de evaluare și eliberează autorizația sanitară de funcționare sau notificarea de respingere a acesteia.

Autorizația sanitară de funcționare poate fi eliberată în regim de urgență - 5 zile lucrătoare de la depunerea dosarului, prin achitarea unei taxe de urgență în valoare de 150 lei.

PROCEDURA
Viza anuala a autorizatiei sanitare de functionare unitati statii de distributie/imbuteliere apa
Viza anuală reprezintă confirmarea în scris de către autoritatea locală de sănătate publică privind respectarea conformității cu autorizarea sanitară eliberată anterior.
VIZAREA autorizatiei sanitare de functionare in baza referatului de evaluare poate fi eliberată în regim de urgență - 5 zile lucrătoare de la depunerea dosarului, prin achitarea unei taxe de urgență în valoare de 150 lei.
PROCEDURA
Autorizare de functionare a furnizorilor privati de servicii de asistenta medicala de urgenta prespitaliceasca si de transport medical asistat si transport sanitar neasistat, a serviciilor de ambulanta judetene

Procedura implică colaborarea cu Compartimentul de epidemiologie, specialiști care fac parte din comisia de inspecție: medic cu specialitate urgență, specialist ATI și inginer.
- Cererile ce se pun la dispoziția solicitanților fiind precizate documentele ce sunt necesare conform ORDIN MS. Nr. 1519 din 2 decembrie 2009;
- Documentele înregistrate cu nr. de intrare sunt completate cu datele prevăzute de ordinal mai sus amintit;
- Dosarul cu documentele se analizează în cadrul compartimentului și dacă este complet, se solicită întrunirea comisiei de inspecție, pentru autorizare. Din componenţa comisiei vor face parte obligatoriu un inginer auto dintr-o structură publică care deţine ambulanţe în dotare, precum şi 2 medici cu specialitatea medicină de urgenţă sau anestezie terapie intensivă care activează inclusiv într-o structură prespitalicească;
- Membrii comisiei de inspecție se deplasează la locația solicitantului și evaluează veridicitatea documentelor cuprinse în dosar, în funcție de competențele fiecărui membru al comisiei de inspecție. Costul de deplasare, cazarea membrilor comisiei, precum şi diurna vor fi suportate de către furnizorii privaţi de servicii/serviciul public care solicită autorizarea şi vor fi calculate conform Hotărârii Guvernului nr. 1.860/2006 privind drepturile şi obligaţiile personalului autorităţilor şi instituţiilor publice pe perioada delegării şi detaşării în altă localitate, precum şi în cazul deplasării, în cadrul localităţii, în interesul serviciului, cu modificările şi completările ulterioare.
- Întrunirea comisiei de autorizare se va face în termen de 30 zile de la depunerea cererii solicitantului.
- Eliberarea autorizației se face conform modelului de autorizaţie emis de direcţiile de sănătate , prevăzut în Ordinul MS nr. 1519/2009. La data depunerii dosarului în vederea autorizării, termenul de expirare al acesteia trebuie să nu fie mai mic de 60 de zile. Autorizaţia de funcţionare a furnizorilor privaţi de servicii de asistenţă medicală de urgenţă prespitalicească şi de transport medical asistat şi transport sanitar neasistat şi a serviciilor publice se eliberează de Direcţia de Sănătate Publică Alba pe baza raportului de inspecţie întocmit de comisia de inspecție.
- Perioada de valabilitate iniţială a autorizaţiei este de 3 ani. Comisia nominalizată de direcţia de sănătate publică judeţeană va întocmi un nou raport de inspecţie şi va propune directorului coordonator:
a) prelungirea perioadei de valabilitate a autorizaţiei de funcţionare pe o perioadă de 5 ani, în condiţiile în care raportul de inspecţie este favorabil;
b) suspendarea temporară a activităţii conform art. 7;
c) prelungirea perioadei de valabilitate a autorizaţiei de funcţionare pe o perioadă de 6 luni în vederea remedierii deficienţelor constatate, dacă acestea nu sunt de natură a pune viaţa pacienţilor în pericol;
d) retragerea autorizaţiei de funcţionare.
- Autorizaţia de funcţionare se eliberează pentru unul sau mai multe domenii de activitate, după cum urmează:
a) asistenţă medicală de urgenţă şi transport medical asistat;
b) consultaţii de urgenţă şi transport sanitar neasistat.

PROCEDURA
Reluarea activităţii în intervalul de suspendare a autorizației de funcționare sau la expirarea intervalului - CU SCHIMBAREA ADRESEI SEDIULUI/PUNCTULUI DE LUCRU (UF-DSP)

Procedura se adresează unităților farmaceutice în situația în care se solicită înscrierea mențiunii de reluare a activității în intervalul de suspendare sau la expirarea acestuia. Reluarea activității se realizează la altă adresă a sediului/punctului de lucru față de cea inițială. Documentele se transmit cu 60 de zile lucrătoare înaintea expirării termenului legal de suspendare a activității.


PROCEDURA
Înființare spații distincte în structura farmaciei cu circuit închis la o adresă diferită de cea a spitalului și/sau spații distincte pentru eliberare din ambulatoriu în cadrul PNS, aflate la aceeași adresă sau la altă adresă cu cea a spitalului (UF-DSP)

Procedura se adresează unităţilor farmaceutice care doresc înfiinţarea de farmacii cu circuit închis la o adresa alta decât cea a spitalului sau la adresa spitalului fiind coordonate de farmacia din unitatea sanitară, se va depune obligatoriu autorizaţia de funcţionate a unităţii sanitare însoţită de anexa în care este prevăzută farmacia.


PROCEDURA
Modificare condiții inițiale autorizare -ORICE MODIFICARE ASUPRA SPAȚIULUI - Nu include mutarea sediului/punctului de lucru (UF-DSP)

Procedura se adresează unităților farmaceutice în situația în care intervin modificări ale condiţiilor care au stat la baza eliberării autorizaţiei de funcţionare - orice altă modificare intervenită asupra spațiului unității farmaceutice, mai puțin mutarea sediului/punctului de lucru. Modificările se notifică la Ministerul Sănătăţii - Direcţia Politica Medicamentului și a Dispozitivelor Medicale în termen de 5 zile lucrătoare de la data modificării.


PROCEDURA
Înființare farmacie cu circuit închis (UF-DSP)

Procedura se adresează înfiinţării de farmacii cu circuit închis care deservesc unităţile sanitare şi/sau ambulatoriu, managerul unităţi sanitare depune cererea însoţită de documentaţia solicitată. Se vor depune de către solicitant pe platformă documentele prevăzute în OMS 444/2019 - transmiterea documentelor către DSP, întocmirea de către DSP local a raportului de verificare şi a deciziei de conformitate sau neconformitate şi depunerea pe platformă.


PROCEDURA
Înființare drogherie - șef unitate - farmacist șef sau asistent medical de farmacie șef (UF-DSP)

Procedura se adresează drogheriilor pentru înfiinţare drogherie - şef unitate - farmacist şef sau asistent medical de farmacie şef. Se notifică concomitent şi Ministerul Sănătăţii, Direcţia Politica Medicamentului şi a Dispozitivelor Medicale.


PROCEDURA
RELUAREA ACTIVITĂȚII ÎN INTERVALUL DE SUSPENDARE A AUTORIZAȚIEI DE FUNCȚIONARE SAU LA EXPIRAREA INTERVALULUI - CU SCHIMBAREA ADRESEI SEDIULUI/PUNCTULUI DE LUCRU (UF-DSP)

Procedura se adresează unităților farmaceutice în situația în care se solicită înscrierea mențiunii de reluare a activității în intervalul de suspendare sau la expirarea acestuia. Reluarea activității se realizează la altă adresă a sediului/punctului de lucru față de cea inițială. Documentele se transmit cu 60 de zile lucrătoare înaintea expirării termenului legal de suspendare a activității.

PROCEDURA
ÎNFIINȚAREA OFICINEI LOCALE DE DISTRIBUȚIE (UF-DSP)

Procedura se adresează unităților farmaceutice din România pentru înființarea OFICINELOR LOCALE DE DISTRIBUȚIE - transmiterea documentelor către DSP.

PROCEDURA
AUTORIZATIA SANITARA DE FUNCTIONARE IN BAZA REFERATULUI DE EVALUARE

Autorizarea sanitară a funcționării în baza referatului de evaluare este procedura administrativă prin care autoritatea competentă evaluează conformitatea obiectivului, întocmește referatul de evaluare și eliberează autorizația sanitară de funcționare sau notificarea de respingere a acesteia.

Autorizația sanitară de funcționare poate fi eliberată în regim de urgență - 5 zile lucrătoare de la depunerea dosarului, prin achitarea unei taxe de urgență în valoare de 150 lei.

PROCEDURA
CERTIFICAREA CONFORMITĂȚII

CERTIFICAREA CONFORMITĂȚII cu normele de igienă și sănătate publică este procedura administrativă prin care se efectuează evaluarea conformității cu reglementările legale privind sănătatea publică pentru obiective în funcțiune, care desfășoară activități cu risc pentru sănătatea populației.

Notificarea de certificarea a conformității poate fi eliberată în regim de urgență - 5 zile lucrătoare de la depunerea dosarului, prin achitarea unei taxe de urgență în valoare de 150 lei.

PROCEDURA
AUTORIZATIA SANITARA DE FUNCTIONARE IN BAZA REFERATULUI DE EVALUARE UNITĂȚI SANITARE CU PATURI

Autorizarea sanitară a funcționării în baza referatului de evaluare este procedura administrativă prin care autoritatea competentă evaluează conformitatea obiectivului, întocmește referatul de evaluare și eliberează autorizația sanitară de funcționare sau notificarea de respingere a acesteia.

În cazul în care proiectul tehnic şi planşele desenate, nu sunt actuale/actualizate, se vor preciza, în scris, următoarele:

a. Pe planşă, se va consemna faptul că faţă de situaţia proiectată nu s-au produs modificări, iar dacă s-au produs, să fie consemnate grafic pe planşă. În primul caz semnează beneficiarul (nume, prenume, semnătura şi ştampila). În al doilea caz, alături de beneficiar, solidar cu acesta, proiectantul iniţial va consemna acceptul sau refuzul pentru modificările produse, urmând ca acceptul sau rrefuzul să fie semnate şi ştampilate atât de beneficiar cât şi de proiectant (nume, prenume, semnătura, ştampila);

b. Însemnările se vor face pe fiecare planşă (unde este cazul).

Autorizația sanitară de funcționare poate fi eliberată în regim de urgență - 5 zile lucrătoare de la depunerea dosarului, prin achitarea unei taxe de urgență în valoare de 150 lei.

PROCEDURA
AUTORIZATIA SANITARA DE FUNCTIONARE IN BAZA REFERATULUI DE EVALUARE UNITĂȚI CARE PRESTEAZĂ ACTIVITĂȚI ALE CĂMINELDE BĂTRÂNI SI ALE CĂMINELPENTRU PERSOANE AFLATE ÎN INCAPACITATE DE A SE ÎNGRIJI SINGURE – COD CAEN 8730

Autorizarea sanitară a funcționării în baza referatului de evaluare este procedura administrativă prin care autoritatea competentă evaluează conformitatea obiectivului, întocmește referatul de evaluare și eliberează autorizația sanitară de funcționare sau notificarea de respingere a acesteia.

Autorizația sanitară de funcționare poate fi eliberată în regim de urgență - 5 zile lucrătoare de la depunerea dosarului, prin achitarea unei taxe de urgență în valoare de 150 lei.

PROCEDURA
AUTORIZATIA SANITARA DE FUNCTIONARE IN BAZA REFERATULUI DE EVALUARE UNITĂȚI STAȚII DE DISTRIBUȚIE APA SAU ÎMBUTELIERE APĂ
Autorizarea sanitară a funcționării în baza referatului de evaluare este procedura administrativă prin care autoritatea competentă evaluează conformitatea obiectivului, întocmește referatul de evaluare și eliberează autorizația sanitară de funcționare sau notificarea de respingere a acesteia.
Autorizația sanitară de funcționare poate fi eliberată în regim de urgență - 5 zile lucrătoare de la depunerea dosarului, prin achitarea unei taxe de urgență în valoare de 150 lei.
PROCEDURA
CERTIFICAREA CONFORMITATII PROIECTE AFIR
CERTIFICAREA CONFORMITĂȚII cu normele de igienă și sănătate publică este procedura administrativă prin care se efectuează evaluarea conformității cu reglementările legale privind sănătatea publică pentru obiective în funcțiune, care desfășoară activități cu risc pentru sănătatea populației.
Notificarea de certificarea a conformității poate fi eliberată în regim de urgență - 5 zile lucrătoare de la depunerea dosarului, prin achitarea unei taxe de urgență în valoare de 150 lei.
PROCEDURA
Avizarea autorizatie de functionare pentru servicii de ingrijiri la domiciliu in baza declaratiei pe propria raspundere
Direcţiile de sănătate publică judeţene şi a municipiului Bucureşti autorizează furnizorii de îngrijiri la domiciliu, în baza declaraţiei pe propria răspundere, care se încadrează în următoarele criterii:
a) existenţa în actul/documentul de înfiinţare a menţiunilor exprese privind furnizarea de îngrijiri la domiciliu ca obiect de activitate;
b) existenţa personalului de specialitate conform prevederilor art. 6;
c) existenţa fişei postului pentru fiecare persoană angajată, cu precizarea nivelului de pregătire profesională, a competenţelor şi a atribuţiilor;
d) existenţa sediului pentru dispecerat de îngrijiri la domiciliu;
e) existenţa dotărilor pentru păstrarea şi accesarea documentelor medicale şi de comunicare, specifice domeniului de activitate.
Prin îngrijire la domiciliu se înţelege orice activitate de îngrijire medicală sau conexă actului medical prestată de personal specializat, la domiciliul pacientului, care contribuie la îmbunătăţirea stării de bine a acestuia din punct de vedere fizic şi psihic. CONFORM ORDIN Nr. 2520/2022 din 29 august 2022
PROCEDURA
Autorizatie de functionare pentru servicii de ingrijiri plaiative la domiciliu in baza declaratiei pe propria raspundere
Direcţiile de sănătate publică judeţene şi a municipiului Bucureşti autorizează furnizorii de îngrijiri la domiciliu, în baza declaraţiei pe propria răspundere, care se încadrează în următoarele criterii:
a) existenţa în actul/documentul de înfiinţare a menţiunilor exprese privind furnizarea de îngrijiri la domiciliu ca obiect de activitate;
b) existenţa personalului de specialitate conform prevederilor art. 6;
c) existenţa fişei postului pentru fiecare persoană angajată, cu precizarea nivelului de pregătire profesională, a competenţelor şi a atribuţiilor;
d) existenţa sediului pentru dispecerat de îngrijiri la domiciliu;
e) existenţa dotărilor pentru păstrarea şi accesarea documentelor medicale şi de comunicare, specifice domeniului de activitate.
Prin îngrijire la domiciliu se înţelege orice activitate de îngrijire medicală sau conexă actului medical prestată de personal specializat, la domiciliul pacientului, care contribuie la îmbunătăţirea stării de bine a acestuia din punct de vedere fizic şi psihic. CONFORM ORDIN Nr. 2520/2022 din 29 august 2022
PROCEDURA
VIZA - AUTORIZATIA SANITARA DE FUNCTIONARE PENTRU OBTINEREA AUTORIZATIEI PENTRU EXAMINAREA AMBULATORIE A CANDIDATILLA OBTINEREA PERMISULUI DE CONDUCERE SI A CONDUCATORILDE AUTOVEHICULE SAU TRAMVAIE

Autorizarea pentru examinarea ambulatorie a candidaților la obținerea permisului de conducere și a conducătorilor de autovehicule sau tramvaie este valabilă pe toată perioada în care sunt respectate condițiile de autorizare, cu avizare anuală.

Autorizare este valabilă pe toată perioada îndeplinirii condițiilor de autorizare, cu avizare anuală.

PROCEDURA
Autorizatie de functionare pentru servicii de ingrijiri la domiciliu in baza declaratiei pe propria raspundere

Direcţiile de sănătate publică judeţene şi a municipiului Bucureşti autorizează furnizorii de îngrijiri la domiciliu, în baza declaraţiei pe propria răspundere, care se încadrează în următoarele criterii:

a) existenţa în actul/documentul de înfiinţare a menţiunilor exprese privind furnizarea de îngrijiri la domiciliu ca obiect de activitate;

b) existenţa personalului de specialitate conform prevederilor art. 6;

c) existenţa fişei postului pentru fiecare persoană angajată, cu precizarea nivelului de pregătire profesională, a competenţelor şi a atribuţiilor;

d) existenţa sediului pentru dispecerat de îngrijiri la domiciliu;

e) existenţa dotărilor pentru păstrarea şi accesarea documentelor medicale şi de comunicare, specifice domeniului de activitate.

Prin îngrijire la domiciliu se înţelege orice activitate de îngrijire medicală sau conexă actului medical prestată de personal specializat, la domiciliul pacientului, care contribuie la îmbunătăţirea stării de bine a acestuia din punct de vedere fizic şi psihic. CONFORM ORDIN Nr. 2520/2022 din 29 august 2022

PROCEDURA
AUTORIZATIA SANITARA DE FUNCTIONARE PENTRU OBTINEREA AUTORIZATIEI PENTRU EXAMINAREA AMBULATORIE A CANDIDATILLA OBTINEREA PERMISULUI DE CONDUCERE SI A CONDUCATORILDE AUTOVEHICULE SAU TRAMVAIE

Unitățile de asistență medicală prevăzute în anexa nr. 1 a ORDINULUI nr. 1.159 din 31 august 2010 se autorizează, la cererea acestora, de către direcțiile de sănătate publică județene sau a municipiului București, după caz.

Unitățile de asistență medicală se autorizează pentru examinarea medicală ambulatorie a candidaților la obținerea permisului de conducere și a conducătorilor de autovehicule sau tramvaie, cu excepția persoanelor care concură la siguranța circulației rutiere, a căror examinare medicală este asigurată prin unități medicale specializate, agreate de Ministerul Transporturilor și Infrastructurii, conform reglementărilor proprii.

PROCEDURA
Eliberare cod parafa

Procedura vizează stabilirea activitațlor ce se desfășoară in cadrul DSP Alba, in vederea eliberării codurilor de parafa medicilor(nou-intrați in sistem cu drept de liberă practică) din județul Alba, din lista de coduri libere disponibile primită de la Centrul Național de Statistică și Informatică in Sănătate Publică Bucureși și inregistrarea acestora in Registrul teritorial al medicilor din județul Alba.Procedura se aplică tuturor medicilor din județul Alba angajați in unitațile sanitare aflate in subordinea sau in coordonarea Ministerului Sănătații, se exceptă medicii care sunt angajați in centrele de transfuzii sanguine județene și in unitațle sanitare din subordinea ministerelor și celorlalte instituții centrale cu rețea sanitară proprie.

PROCEDURA
Autorizare farmacii/drogherii - VÂNZARE ONLINE (Comerț electronic) (UF-DSP)

Procedura se adresează unităților farmaceutice în situația în care se solicită înscrierea mențiunii care atestă autorizarea de vânzare și eliberare prin intermediul societății informaționale a medicamentelor care se acordă fără prescripție medicală/produse specifice drogheriilor.


PROCEDURA
AUTORIZAȚIE LIBERĂ PRACTICĂ PENTRU ACTIVITĂȚI CONEXE ACTULUI MEDICAL

art. 1 Autorizația de liberă practică este documentul oficial, eliberat de Ministerul Sănătății prin direcţia de sănătate publică judeţeană, respectiv a municipiului Bucureşti, pe care trebuie să îl dețină obligatoriu fiecare persoană ce prestează servicii publice conexe actului medical: fizică medicală; psihologie; logopedie; sociologie medicală; terapie vocală; optică-optometrie; protezare-ortezare; protezare auditivă; audiologie; nutriţie şi dietetică. Autorizaţia de liberă practică pentru serviciile publice conexe actului medical, se avizează anual. Documentele necesare eliberării Autorizaţia de liberă practică pentru serviciile publice conexe actului medical pentru fiecare categorie în parte sunt enumerate în formularul de cerere.

art.2 Prin excepție de la prevederile art.1, organizațiile profesionale legal constituite, cu competență în emiterea documentelor care atestă pregătirea profesională și dreptul de liberă practică pentru membrii organizației, emit autorizații de liberă practică pentru membrii proprii care desfățoară servicii publice conexe actului medical incluse în statutul și competențele organizației.

(Ordin 1992/2023 - pentru aprobarea Normelor metodologice privind înființarea, autorizarea, dotarea, funcționarea și înregistrarea cabinetelor de liberă practică pentru serviciile conexe actului medical, precum și pentru stabilirea documentelor necesare penru eliberarea autorizațiilor de liberă practică pentru personalul care defășoară servicii conexe actului medical)


PROCEDURA
AUTORIZATIA SANITARA DE FUNCTIONARE IN BAZA REFERATULUI DE EVALUARE ACTIVITATI MEDICALE SI CONEXE ACTULUI MEDICAL

Autorizarea sanitară a funcționării în baza referatului de evaluare este procedura administrativă prin care autoritatea competentă evaluează conformitatea obiectivului, întocmește referatul de evaluare și eliberează autorizația sanitară de funcționare sau notificarea de respingere a acesteia.

Autorizația sanitară de funcționare poate fi eliberată în regim de urgență - 5 zile lucrătoare de la depunerea dosarului, prin achitarea unei taxe de urgență în valoare de 150 lei.

PROCEDURA
VIZA ANUALĂ A AUTORIZAȚIEI SANITARE DE FUNCȚIONARE UNITĂȚI SANITARE CU PATURI

Viza anuală reprezintă confirmarea în scris de către autoritatea locală de sănătate publică privind respectarea conformității cu autorizarea sanitară eliberată anterior.

VIZAREA autorizatiei sanitare de functionare in baza referatului de evaluare poate fi eliberată în regim de urgență - 5 zile lucrătoare de la depunerea dosarului, prin achitarea unei taxe de urgență în valoare de 150 lei.

PROCEDURA
ASISTENȚĂ DE SPECIALITATE DE SĂNĂTATE PUBLICĂ
Asistența de specialitate de sănătate publică este procedura administrativ-profesională prin care, la cerere, persoanele fizice sau juridice sunt informate asupra modului de îndeplinire a cerințelor prevederilor legale în vigoare privind igiena și sănătatea publică la amplasarea, amenajarea, construirea și modificarea pentru funcționarea unei unități care desfășoară o activitate cu risc pentru sănătatea populației;

Notificarea de asistență de specialitate poate fi eliberată în regim de urgență - 5 zile lucrătoare de la depunerea dosarului, prin achitarea unei taxe de urgență în valoare de 150 lei.
PROCEDURA
ASISTENTA DE SPECIALITATE DE SANATATE PUBLICA Activități medicale si conexe actului medical

Asistența de specialitate de sănătate publică este procedura administrativ-profesională prin care, la cerere, persoanele fizice sau juridice sunt informate asupra modului de îndeplinire a cerințelor prevederilor legale în vigoare privind igiena și sănătatea publică la amplasarea, amenajarea, construirea și modificarea pentru funcționarea unei unități care desfășoară o activitate cu risc pentru sănătatea populației;

Notificarea de asistență de specialitate poate fi eliberată în regim de urgență - 5 zile lucrătoare de la depunerea dosarului, prin achitarea unei taxe de urgență în valoare de 150 lei.

PROCEDURA
AUTORIZATIA SANITARA DE FUNCTIONARE IN BAZA DECLARATIEI PE PROPRIA RASPUNDERE

AUTORIZAREA SANITARĂ ÎN BAZA DECLARAȚIEI PE PROPRIA RĂSPUNDERE este procedura administrativă prin care autoritatea competentă înregistrează declarația pe propria răspundere referitoare la respectarea reglementărilor legale incidente domeniului și este înștiințată și solicitată pentru verificarea conformității.

Acest document poate fi eliberat în regim de urgență - 5 zile lucrătoare de la depunerea dosarului, prin achitarea unei taxe de urgență în valoare de 150 lei.

PROCEDURA
Avizarea autorizatie de functionare pentru servicii de ingrijiri paliative la domiciliu in baza declaratiei pe propria raspundere
Direcţiile de sănătate publică judeţene şi a municipiului Bucureşti autorizează furnizorii de îngrijiri la domiciliu, în baza declaraţiei pe propria răspundere, care se încadrează în următoarele criterii:
a) existenţa în actul/documentul de înfiinţare a menţiunilor exprese privind furnizarea de îngrijiri la domiciliu ca obiect de activitate;
b) existenţa personalului de specialitate conform prevederilor art. 6;
c) existenţa fişei postului pentru fiecare persoană angajată, cu precizarea nivelului de pregătire profesională, a competenţelor şi a atribuţiilor;
d) existenţa sediului pentru dispecerat de îngrijiri la domiciliu;
e) existenţa dotărilor pentru păstrarea şi accesarea documentelor medicale şi de comunicare, specifice domeniului de activitate.
Prin îngrijire la domiciliu se înţelege orice activitate de îngrijire medicală sau conexă actului medical prestată de personal specializat, la domiciliul pacientului, care contribuie la îmbunătăţirea stării de bine a acestuia din punct de vedere fizic şi psihic. CONFORM ORDIN Nr. 2520/2022 din 29 august 2022
PROCEDURA
Modificare condiții inițiale autorizare - MUTARE SEDIU/PUNCT DE LUCRU UNITATE FARMACEUTICĂ (UF-DSP)

Procedura se adresează unităților farmaceutice în situația în care intervin modificări ale condiţiilor care au stat la baza eliberării autorizaţiei de funcţionare - mutare sediu/punct de lucru. Modificările se notifică la Ministerul Sănătăţii - Direcţia Farmaceutică și dispozitive medicale în termen de 5 zile lucrătoare de la data modificării.


PROCEDURA
Înființare farmacie comunitară (UF-DSP)

Procedura se adresează Unităților Farmaceutice pentru înființarea farmaciilor comunitare - transmiterea documentelor către Direcția de Sănătate Publică


PROCEDURA
Înființare oficină locală de distribuție (UF-DSP)

Procedura se adresează unităților farmaceutice din România pentru înființarea OFICINELOR LOCALE DE DISTRIBUȚIE - transmiterea documentelor către DSP.


Servicii de asistență

Nu au fost configurate servicii de asistenta pentru aceasta institutie

roepas.ro
Autorități publice
Aveți nevoie de ajutor?
Instituții europene
Informații
© 2024 roepas.ro