APAVITAL S.A.
Proceduri disponibile
APAVITAL S.A. în calitate de operator, este furnizorul serviciului public de alimentare cu apă și de canalizare în județul Iași, este înființată în condițiile stabilite de Legea serviciilor comunitare de utilități publice nr. 51/2006 și își desfășoară activitatea în baza Legii serviciului de alimentare cu apă și de canalizare nr. 241/2006 republicată și a Regulamentului serviciului de alimentare cu apă și de canalizare aprobat prin Hotărârea nr. 21/07.08.2019 a Adunării Generale a Asociației Regionale a Serviciilor Apă Canal Iași (ARSACIS).
Prin prezenta procedură se asigură accesul la petiționare precum și soluționarea și transmiterea în termenul legal a răspunsurilor la petiții la nivelul APAVITAL.
Orice persoană fizică sau juridică, poate solicita informații sau reclama o problemă, privind activitatea APAVITAL S.A., prin formularul de contact pus la dispoziția utilizatorilor pe pagina de internet a societății www.apavital.ro, accesând link-urile https://www.apavital.ro/formular-reclamatie și https://www.apavital.ro/contact, prin aplicația ApaVital Iași, disponibilă în Google Play Store și App Store și prin e- mail la adresele contact@apavital.ro și avarii@apavital.ro.
Toate solicitările/reclamațiile trebuie să conțină obligatoriu datele de identificare ale solicitantului, constând în nume, prenume, adresa completă și eventual un număr de telefon pentru contact. Lipsa acestor date ne duce în imposibilitatea de a efectua verificări asupra problemei sesizate și implicit să furnizăm un răspuns. Petițiile anonime sau cele în care nu sunt trecute datele de identificare a petiționarului nu se iau în considerare și se clasează, potrivit ORDONANȚA nr. 27 din 30 ianuarie 2002 privind reglementarea activității de soluționare a petițiilor
Tuturor solicitărilor și/sau reclamațiilor li se alocă numere de înregistrare, care sunt transmise solicitanților pe adresa de e-mail de pe care s-a primit solicitarea/reclamația.
Petițiile înregistrate sunt înaintate către compartimentele de specialitate, în funcție de obiectul acestora, care va soluționa și va redacta răspunsul în termenul legal de 30 de zile de la data înregistrării petiției, indiferent dacă soluția este favorabilă sau nefavorabilă.
Expedierea răspunsului către petiționar se face pe același canal prin care au intrat în societate.
- În situația în care aspectele sesizate prin petiție necesită o informare și o cercetare mai amănunțită, conducătorul societății poate prelungi termenul legal cu cel mult 15 zile, cu notificarea prealabilă a petentului.
- Petițiile greșit îndreptate vor fi trimise în termen de 5 zile de la înregistrare, către autoritățile sau instituțiile publice care au ca atribuții rezolvarea problemelor sesizate, urmând ca petiționarul să fie înștiințat în scris despre aceasta
- În situația în care un petiționar adresează mai multe petiții, sesizând aceeași problemă, acestea se vor conexa, petentul urmând să primească un singur răspuns care va face referire la toate numerele de înregistrare
- Dacă după trimiterea răspunsului se primește o nouă petiție de la același petiționar ori de la o autoritate sau instituție publică greșit sesizată, cu același conținut, aceasta se clasează, la numărul inițial făcându-se mențiune despre faptul că s-a răspuns.
Funcție de tipul de solicitare, solicitantul va completa unul din formulare:
- pentru analize ape uzate se va completa -Formular de comandă servicii de laborator apă uzată
- pentru analize apă potabilă se va completa - Formular comanda servicii de laborator apă potabilă
- pentru detecții pierderi pe rețea interioară se va completa - Formular F-018 cerere detecții pierderi apă
- pentru utilizatorii care dețin branșament propriu și solicită verificarea metrologică a contorului de branșament se va completa - F-174 - Cerere verificare metrologică
- pentru ceilalți utilizatori care solicită verificarea metrologică a contorului se va completa - F-30/PL-007 Formular de comandă verificare metrologică
- pentru transmiterea facturii în format electronic se va completa formularul - F-538 - Cerere de transmitere a facturii în format electronic
- pentru transmiterea unei solicitări se va completa Formularul de contact de pe site prin accesarea link-ului https://www.apavital.ro/contact
- pentru transmiterea unei reclamații se va completa Formularul de reclamație F-530 – de pe site prin accesarea link-ului https://www.apavital.ro/formular-reclamatie
- Persoane fizice – F-089.1, F-111, F-012 și F-540 ;
- Asociații de proprietari – F-089.1, F-111, F-108 și F-540 ;
- Persoana juridică – F-089.2, F-011 și F-540 .
1. În urma verificării documentelor depuse, dacă documentația este completă se înregistrează, și se trimite o factura aferentă tipului de aviz solicitat, conform tarifelor din link-ul https://www.apavital.ro/tarife-avize pe adresa de e-mail de pe care s-a realizat înregistrarea. După confirmarea plății pe adresa de e-mail de pe care s-a primit factura, documentația este direcționată către Serviciul Avize în privința procesării.
2. În cazul unei documentații incomplete sau mai sunt necesare alte informații suplimentare, solicitantul va fi contactat prin e-mail sau telefonic în privința completării documentației de avizare.
- După ce a fost predată documentația la Serviciul Avize, solicitantul este contactat de inginerul de zonă, pentru identificarea unei soluții tehnice optime, în vederea emiterii avizului și a proiectului aferent acestuia ( în cazul documentațiilor cu proiect).
- Avizul și/sau proiectul se eliberează în termenul prevăzut de lege, în funcție de tipul acestuia ( de la confirmarea primirii dovezii de plată pe adresa de e- mail înregistrată ) :
* prin trimiterea acestuia pe adresa de e- mail înregistrată la depunere ( avize de amplasament și schimbare utilizator );
* prezența fizică la Oficiul de primire/eliberare documente ( avize și proiecte branșare/racordare, avize principiu ).
- În acelaşi timp cu trimiterea avizului și/sau proiectului, beneficiarul primeşte informarea privind execuţia lucrărilor - F-566 şi lista societăţilor agreate de APAVITAL S.A., să execute lucrări în zona locului de consum pentru care s-a solicitat avizul/proiectul.
- La finalul lucrărilor de execuție APAVITAL S.A. se va prezenta la recepția branșamentului/racordului, aplică sigiliul pe contor și încheie procesul verbal de recepție a lucrării, cu solicitantul. După eliberarea procesului verbal de recepție, în termen de 30 zile, solicitantul este invitat la sediul APAVITAL S.A., în vederea semnării și ridicării unui exemplar din contractul de furnizare/prestare a serviciului de alimentare cu apă și de canalizare.
- După obținerea avizului, doar semnarea contractului sau a actului adițional conferă calitatea de client APAVITAL S.A pentru serviciile de apă și canalizare.
