roepas.ro
favorite_border
RO / EN

Instituție

Universitatea din Bucuresti

Universitatea din Bucuresti
Șoseaua Panduri Nr.90-92
Telefon:
Fax:
Email: office@unibuc.ro

Proceduri disponibile

PROCEDURA
Recunoașterea calității de conducător de doctorat la Universitatea din București

Procedura descrisă mai jos are rolul de a vă ghida în inițiere unei cereri de recunoaștere a calității de conducător de doctorat sau a abilitării obținute în instituții de învățământ universitar acreditate din străinătate.

Procedura este adoptată în baza Ordinului ministrului educației naționale și cercetării științifice nr. 5921/2016 publicat în Monitorul Oficial nr. 1007 din data de 15.12.2016 și intrat în vigoare cu data de 13.02.2017.

Procedura se aplică cetățenilor români și cetățenilor din state membre UE, ale spațiului economic european, din Confederația Elvețiană care au obținut calitatea de conducător de doctorat în universități de prestigiu din alte state, care fac parte din lista universităților de prestigiu aprobată prin OMECTS nr. 5825/2016 și actualizată periodic, care solicită stabilirea pe teritoriul României.

Detalii despre procedură găsiți aici

1. Sunt eligibili să depună cereri pentru recunoașterea automată a calității de conducător de doctorat, solicitanții care au obținut calitatea de conducător de doctorat sau abilitarea la:

  • instituţii acreditate de învățământ superior sau de cercetare-dezvoltare dintr-un stat membru al Uniunii Europene, al Spaţiului Economic European şi din Confederaţia Elveţiană;
  • instituţii acreditate acreditate de învăţământ superior sau de cercetare-dezvoltare incluse în Lista universităţilor de prestigiu din alte state, aprobată prin ordin al ministrului educaţiei naţionale şi cercetării ştiinţifice, actualizată periodic;
  • instituţii acreditate de învăţământ superior sau de cercetare-dezvoltare care fac obiectul unei convenţii internaţionale de recunoaştere reciprocă, încheiate la nivel interguvernamental sau interuniversitar.

Persoanele care nu se încadrează într-una dintre situațiile menționate mai sus se vor adresa direct Centrului Naţional de Recunoaştere şi Echivalare a Diplomelor din cadrul ministerului de resort.

2. Recunoașterea automată a calității de conducător de doctorat de către Universitatea din Bucureşti nu conferă de drept titularului calitatea de membru al unei şcoli doctorale din cadrul Universităţii din Bucureşti, care se obține conform art.12 (6) din Regulamentul studiilor universitare de doctorat în Universitatea din Bucureşti.

3. Dosarul persoanei care solicită recunoașterea calității de conducător de doctorat se depune, în prima etapă pe e-mail la Biroul Doctorat și Abilitare ( birou@doctorat.unibuc.ro ) sau pe platforma electronică https://edirect.e-guvernare.ro/, care verifică documentele din dosar înainte de înregistrarea acestuia. Verificarea va viza existența la dosar a înscrisurilor prevăzute la pct. 4. În caz de neclarități asupra înscrisurilor depuse, secretariatul Biroului Doctorat și Abilitare poate solicita petentului lămuriri și documente suplimentare.

Dosarul va cuprinde următoarele:

  • Cerere de recunoaștere, semnată de petent;
  • Act de identitate și dovada schimbării numelui (dacă este cazul) – în copie;
  • Diploma de doctor, dacă actul de studii este obţinut în România sau la una dintre instituţiile acreditate de învăţământ universitar prevăzute în Lista universităţilor de prestigiu din alte state, aprobată prin ordin al ministrului educaţiei naţionale şi cercetării ştiinţifice şi actualizată periodic, respectiv atestatul de recunoaştere emis de C.N.R.E.D., dacă actul de studii este obţinut la alte instituţii acreditate de învăţământ universitar din străinătate;
  • Diploma/adeverința care atestă calitatea de conducător de doctorat sau abilitarea, eliberată de instituţiile prevăzute în Lista universităţilor de prestigiu din alte state, aprobată prin ordin al ministrului educaţiei naţionale şi cercetării ştiinţifice şi actualizată periodic;
  • CV și listă publicații & contribuții științifice, semnate de petent.
  • Lista studenților-doctoranzi îndrumați în alte instituții de învățământ superior (dacă este cazul).

Biroul Doctorat va verifică documentele din dosar înainte de înregistrarea acestuia. Este posibil să primiți solicitări pentru clarificări sau de completare cu documente/informații.

4. Dosarul este înaintat, pe cale electronică (pe această platformă sau prin email), în termen de 2 zile lucrătoare, Școlii Doctorale din domeniul pentru care este solicitată recunoașterea.

5. Consiliul Şcolii Doctorale verifică dosarul, din punct de vedere științific/academic raportându-se la standardele de calitate naţionale si internaţionale, și transmite, în termen de 3 zile lucrătoare o notă conținând acordul sau, după caz, dezacordul privind recunoașterea calității de conducător de doctorat. Dezacordul trebuie motivat în termen de 5 zile lucrătoare de la primirea dosarului.

6. Biroul Doctorat și Abilitare îl informează pe directorul C.S.U.D., care poate dispune returnarea sau completarea cu anumite documente.

7. În cazul în care domeniul de studii universitare de doctorat menționat de solicitant nu se regăsește printre domeniile de studii universitare de doctorat acreditate ale Universității din București, dosarul se trimite Directorului C.S.U.D. care numește o comisie formată din trei specialiști dintre care unul are calitatea de conducător de doctorat în domeniul sau ramura de știință de care aparține domeniul menționat în cererea petentului.

8. Comisia numită de C.S.U.D. analizează dosarul din punct de vedere științific/academic, raportăndu-se la standardele de calitate naţionale şi internaţionale , și transmite, Directorului C.S.U.D., în termen de 3 zile lucrătoare o notă conținând acordul sau, după caz, dezacordul privind recunoașterea calității de conducător de doctorat. Dezacordul trebuie motivat în termen de 5 zile lucrătoare de la primirea dosarului.

9. După primirea rezoluției favorabile a Consiliului Școlii Doctorale/Comisiei numită de C.S.U.D., se emite decizia de recunoaștere a calității de conducător de doctorat în domeniul aprobat.
​Procedura este adoptată în baza O.M. nr.5921/2016 publicat în Monitorul Oficial nr. 1007 din data de 15.12.2016, în vigoare la data de 13.02.2017 și actualizată la data de 17.02.2021

PROCEDURA
Recunoașterea funcțiilor didactice din învățământul universitar obținute într-o instituție de învățământ superior acreditată în străinătate
I. Scopul procedurii:
  • Stabilește modalitatea prin care se recunosc automat de către Universitatea din București funcțiile didactice din invățământul universitar obținute în instituțiile de învățământ universitar acreditate din străinătate, conform Metodologiei cuprinsă în Anexa OMENC nr. 5922/15.12.2016.

II. Domeniul de aplicare:
  • Prezenta procedură stabilește modul în care persoanele interesate pot beneficia de recunoașterea funcțiilor didactice obținute la alte insiiiuții de învățământ acreditate, în baza unor convenții internaționale de recunoaştere reciprocă încheiate la nivel interguvernamental sau interuniversitar. Se aplică cetățenilor români, cetațenilor din statele membre ale Uniunii Europene, ale Spațiului Economic European, din Confederația Elvețiană și cetățenilor din statele terțe.
  • Recunoașterea de către Universitatea din București a funcțiilor didactice, în condițiile prezentei proceduri, se realizează în baza depunerii de către persoanele interesate a unui dosar de recunoaştere.

III. Generalități:
  • Ocuparea unui post didactic în sistemul românesc în învățământul superior se realizează conform normelor legale în vigoare. Universitatea din București recunoaște funcția didactică obținută în instituții universiare in străinătate persoanelor care doresc să acceseze posturi vacante didactice sau de cercetare, la cererea scrisă a acestora.
  • Universitatea din București oferă recunoașterea automată dacă solicitantul a obținut funcția didactică în cadrul unei instituții de învățământ superior din UE, din spațiul Economic European sau din Elveția, respectiv din instituțiile cuprinse în Lista universităților de prestigiu din alte state aprobată prin OMECTS nr.3158/2012.
  • Solicitările de recunoaștere a funcției didactice sunt soluționate de către Comisia de recunoaștere, numită de către rector, conform prezentei proceduri. Comisia de recunoaștere va emite o rezoluție de recunoaștere sau de nerecunoaștere, după caz.
  • Recunoașterea/nerecunoașterea funcției didactice se efectuează prin decizia rectorului, emisă în termen de cel mult 30 de zile, în baza rezoluției Comisiei de recunoaștere.

IV. Pentru demararea procedurii de recunoaștere a funcției didactice solicitantul depune la Direcția Resurse Umane - Biroul Recrutare, Selectare și Evaluare Personal un dosar de recunoaștere, care va conține următoarele documente în limbile română, engleză sau franceză (sau în traducere legalizată în una dintre aceste limbi):
  • (IV.a) cerere de recunoaștere înregistrată la registratura universității,
  • (IV.b) act de identitate, copie și dovada schimbării numelui, copie și traducere legalizată, dacă este cazul (datele cu caracter personal vor fi procesate și utilizate în conformitate cu legislația în vigoare),
  • (IV.c) dovada funcției didactice, eliberată de instituțiile acreditate de învățământ superior sau de cercetare-dezvoltare dintr-un stat membru al UE, al Spațiului Economic European și de Confederația Elvețiană;
  • (IV.d) diploma de doctor/atestat de recunoaștere a titlului de doctor emis de către Universitatea din București/atestat de recunoaștere CNRED (dacă actul de studii este obținut la instituții acreditate de învățământ universitar străine, altele decât state membre ale UE, ale SEE, din Confederația Elvețiană și în universități de prestigiu din alte state incluse în Lista universităților de prestigiu, aprobată prin Ordin al MECS),
  • (IV.e) diplomă/adeverință caare atestă calitatea de conducător de doctorat sau abilitatea (dacă este cazul, dar obligatorie pentru recunoaștere a calității de profesor universitar),
  • (IV.f) curriculum vitae al solicitantului care să includă detalii privind activitatea anerioară,
  • (IV.g) lista de lucrări a solicitantului.

Continutul si rolul documentelor utilizate:
  • Actele de studii supuse recunoașterii sunt autentificate cu apostila de Ia Haga, pentru statele care sunt parti ale Conventiei privind apostila de Ia Haga, iar pentru celelalte state actele de studii sunt supralegalizate sau însotite de adeverinta de autenticitate emisa de ditre autoritatile competente din tara de provenienta.
  • Scutirea de apostilare sau supralegalizare este permisa in temeiul legii, al unui tratat international Ia care Romania este parte, pe baza de reciprocitate sau în temeiul unei aprobari speciale a conducerii Universitații din București.

V. Circuitul documentelor:
  • (V.a.) Dosarul se transmite electronic pe în cadrul acestei proceduri operaționale sau pe adresa concursuri@hr.unibuc.ro, se va depune in format tiparit de catre solicitant sau prin intermediar Ia Directia Resurse Umane - Biroul Recrutare, Selectare si Evaluare Personal, cu numar de inregistrare.
  • (V.b.) In termen de 2 zile lucratoare de la data inregistrarii cererii de recunoaștere a calitatii de cadru didactic, secretarul Comisiei va transmite respectiv decanului facultatii aferente sau unei persoane desemnate de acesta, cu solicitarea de a notifica, în cel mult 2 zile lucrătoare, existenta unor obiectii motivate sau completarea dosarului cu informații suplimentare. Daca sunt obiectii motivate, ele sunt comunicate membrilor Comisiei de rcunoaștere. Daca se cer informatii suplimentare, acestea sunt comunicate solicitantului.
  • (V.c.) In cazu în care se constata Iipsa unor documente, solicitantul va putea completa dosarul in termen de 5 zile lucratoare de Ia data primirii intiintarii. În caz contrar, dosarul se claseaza, urmand ca Ia reluarea procedurii sa se depuna un nou dosar.
  • (V.d.) In termen de 5 zile lucratoare de Ia data inregistrarii dosarului de recunoastere a calitatii de cadru didactic (sau dupa caz, de Ia data completarii dosarului), secretarul Comisiei va inainta dosarul către Comisia de recunoaștere.
  • (V.e.) În termen de 15 zile de Ia depunerea dosarului, Comisia de recunoatere va evalua dosarul și va pronunta o soluție de recunoatere sau de nerecunoatere a calitatii de cadru didactic, dupa caz. În acest proces, ea va putea solicita sprijinul departamentelor de specialitate ale Universitatii din București și va putea consulta Centrul de Recunoatere si Echivalare a Diplomelor si Consiliul National de Atestare a titlurilor, Diplomelor și Certificatelor Universitare.
  • (V.f.) Rectorul Universitatii din Bucureti va emite Decizia de recunoatere sau nerecunoaștere a calitatii de cadru didactic universitar. Decizia se comunica in scris solicitantului, sau prin intermediul prezentei proceduri operaționale (în cazul în care depunerea solicitării s-a realizat pe această cale).
  • (V.g.) În termen de cel mult 3 zile lucratoare de Ia primirea comunicarii , solicitantul va putea contesta decizia de nerecunoaștere a functiei didactice.
  • (V.h.) Contestatia se depune Ia registratura Unverității din București.
  • (V.i.) Comisia de contestatii analizeaza și solutioneaza contestatia deciziei, in termen de 5 zile lucratoare de Ia inregistrare, urmand ca rezultatul final sa fie comunicat in scris contestatarului - solicitant al recunoaterii calitatii de cadru didactic.

VI. Dispozitii finale
Recunoaterea functiei de cadru didactic universitar de către Universitatea din Bucureti , în conformitate cu prezenta procedura este valabila și produce efecte juridice numai Ia nivelul Universitatii din București.
PROCEDURA
Recunoașterea automată în cadrul Universității din București a diplomei de doctor și a titlului de doctor în științe sau într-un domeniu profesional, obținute în străinătate

Urmați prezenta procedură operațională pentru a iniția recunoașterea de către Universitatea din București a diplomei de doctor şi a titlului de doctor în științe sau într-un domeniu profesional, obţinut în străinătate. Ea se aplică cetăţenilor români, cetăţenilor din state membre ale Uniunii Europene, ale Spaţiului Economic European, din Confederaţia Elveţiană şi cetăţenilor din state terţe.

Procedura este adoptată în baza Ordinului Ministrului Educaţiei Naţionale şi Cercetării Ştiinţifice nr.5923/2016 publicat în Monitorul Oficial nr. 1014 din data de 16.12.2016. și intră în vigoare la data de 13.02.2017.

Consultarea programelor de studii universitare de doctorat, listele cu conducători de doctorat, datele de contact pentru școlile doctorale din cadrul Universității din București pot fi consultate aici

De asemenea, puteți consulta mai multe detalii și pe pagina web a Universității din București, la următorul link: http://doctorat.unibuc.ro/legislatie/

1. Sunt eligibili să depună cereri pentru recunoașterea diplomei de doctor și a titlului de doctor în științe sau într-un domeniu profesional, solicitanții care au obținut titlul de doctor la:

• instituţii acreditate de învățământ superior sau de cercetare-dezvoltare dintr-un stat membru al Uniunii Europene, al Spaţiului Economic European şi din Confederaţia Elveţiană;

• instituţii acreditate acreditate de învăţământ superior sau de cercetare-dezvoltare incluse în Lista universităţilor de prestigiu din alte state, aprobată prin ordin al ministrului educaţiei naţionale şi cercetării ştiinţifice, actualizată periodic;

• instituţii acreditate de învăţământ superior sau de cercetare-dezvoltare care fac obiectul unei convenţii internaţionale de recunoaştere reciprocă, încheiate la nivel interguvernamental sau interuniversitar.

Toți solicitanții care nu se încadrează într-una dintre situațiile menționate mai sus, se vor adresa direct Centrului Naţional de Recunoaştere şi Echivalare a Diplomelor (CNRED/MEN) din cadrul ministerului de resort sau aplicați prin intermediul procedurii Recunoașterea diplomei de doctor și a titlului de doctor în științe sau într-un domeniu profesional, obținute în străinătate (gestionată de CNRED/MEN pe portalul e-direct).

2. Recunoașterea diplomei de doctor și a titlului de doctor în științe sau într-un domeniu profesional, obținute în străinătate în cadrul Universității din București conferă solicitantului dreptul de înscriere la programele postuniversitare, obținerii abilitării, ocupării unei funcții didactice sau de cercetare.

3. În prima etapă, dosarul solicitantului se depune on-line pe această platformă https://edirect.e-guvernare.ro/ (vezi secțiunea de mai jos Documente necesare) la Biroul Doctorat. Puteți depune dosarul și la sediu sau se pot transmite prin e-mail la adresa birou@doctorat.unibuc.ro. Documentele depuse on-line vor fi verificate înainte de continuarea procedurii și este posibil să primiți solicitări pentru clarificări sau pentru completări cu documente/informații. Dosarul va cuprinde următoarele documente:

Cerere de recunoaștere;
Act de identitate și dovada schimbării numelui (dacă este cazul);
Diploma de doctor;
CV și listă publicații & contribuții științifice .
4. Actele de studii supuse recunoaşterii sunt autentificate cu apostila de la Haga pentru statele care sunt părţi ale Convenţiei privind apostila de la Haga, iar pentru celelalte state actele de studii sunt supralegalizate sau însoţite de adeverinţa de autenticitate emisă de către autorităţile competente din ţara de provenienţă. Scutirea de apostilare sau supralegalizare este permisă în temeiul legii, al unui tratat internaţional la care România este parte sau pe bază de reciprocitate.

5. Dosarul se înregistrează după verificarea documentelor.

6. Dosarul este înaintat pe cale electronică, în termen de 2 zile lucrătoare, Şcolii Doctorale din domeniul pentru care este solicitată recunoașterea.

7. Consiliul Şcolii Doctorale verifică dosarul și transmite, în termen de 3 zile lucrătoare acordul sau după caz dezacordul pentru recunoașterea titlului de doctor. Dezacordul trebuie motivat în termen de 5 zile lucrătoare de la primirea dosarului.

8. Biroul Doctorat informează pe directorul C.S.U.D., care poate dispune returnarea sau completarea cu anumite documente.9. În cazul în care domeniul de studii universitare de doctorat menționat de petent nu se regăsește printre domeniile de studii universitare de doctorat acreditate ale Universității din București, dosarul se trimite Directorului C.S.U.D. care numește o comisie formată din trei specialiști dintre care unul are calitatea de conducător de doctorat în domeniul sau ramura de știință de care aparține domeniul menționat în cererea petentului.10. Comisia numită de C.S.U.D. analizează dosarul, din punct de vedere științific/academic, raportându-se la standardele naţionale şi internaţionale, și transmite, Directorului C.S.U.D., în termen de 3 zile lucrătoare o notă conținând acordul sau, după caz, dezacordul privind recunoașterea titlului de doctor. Dezacordul trebuie motivat în termen de 5 zile lucrătoare de la primirea dosarului.
9. După primirea rezoluției favorabile a Consiliului Școlii Doctorale/Comisiei numită de C.S.U.D., se emite decizia de recunoaștere a titlului de doctor și se eliberează petentului atestatul de recunoaștere.Procedura este adoptată în baza O.M. nr.5923/2016 publicat în Monitorul Oficial nr. 1014 din data de 16.12.2016., în vigoare la data de 13.02.2017 și actualizată la data de 17.02.2021.

Servicii de asistență

Nu au fost configurate servicii de asistenta pentru aceasta institutie

roepas.ro
Autorități publice
Aveți nevoie de ajutor?
Instituții europene
Informații
© 2024 roepas.ro