roepas.ro
favorite_border
RO / EN

Instituție

Administratia Serviciilor Sociale Comunitare Ploiesti

Administratia Serviciilor Sociale Comunitare Ploiesti
PIATA EROILOR NR.1A
Telefon:
Fax: 0244527192
Email: office@asscploiesti.ro

Proceduri disponibile

PROCEDURA
Acte necesare întocmire dosar angajare ca Asistent Personal
PROCEDURA
Cerere și Declarație pe propria răspundere pentru acordarea ajutorului pentru încălzirea locuinței din Bugetul local
In sensul prezentei ordonanţe de urgenţă, termenii şi noţiunile de mai jos se definesc după cum urmează: a) consumator vulnerabil - persoana singură/familia care nu îşi poate asigura menţinerea locuinţei în condiţii adecvate de temperatură, respectiv 21°C şi ale cărei venituri sunt situate în limitele prevăzute la art. 7 alin. (1); b) consumul mediu lunar - cantitatea de energie termică, măsurată în gigacalorii, necesară încălzirii locuinţei în condiţiile prevăzute la lit. a), stabilită pentru familie şi persoana singură, pe tip de apartament/locuinţă, în funcţie de zona de temperatură, conform anexei nr. 1; c) zona de temperatură - gruparea judeţelor în funcţie de temperaturile medii multianuale înregistrate, conform anexei nr. 2; d) familie - soţul, soţia, precum şi alte persoane, indiferent dacă între acestea există sau nu relaţii de rudenie, care au acelaşi domiciliu sau reşedinţă şi/sau care locuiesc şi se gospodăresc împreună, sunt înscrise în cartea de imobil şi sunt luate în calcul la stabilirea cheltuielilor de întreţinere a locuinţei; e) persoană singură - persoana care a împlinit vârsta de 16 ani, locuieşte şi se gospodăreşte singură; f) locuinţă de domiciliu sau de reşedinţă - locuinţa situată la adresa înscrisă în actele de identitate ale membrilor de familie sau, după caz, adresa la care persoanele sunt înscrise în cartea de imobil şi sunt luate în calcul la stabilirea cheltuielilor de întreţinere a locuinţei; g) sezon rece - perioada de 5 luni cuprinsă între data de 1 noiembrie a anului curent şi data de 31 martie a anului următor. Perioada sezonului rece poate fi prelungită la propunerea Ministerului Muncii, Familiei şi Protecţiei Sociale, cu avizul Autorităţii Naţionale de Meteorologie. Condiţiile în care se prelungeşte perioada sezonului rece, perioada de prelungire, precum şi procedura de acordare a ajutoarelor pentru încălzirea locuinţei în această perioadă se aprobă prin hotărâre a Guvernului; h) ajutor pentru încălzirea locuinţei - măsură de sprijin destinată consumatorilor vulnerabili cu venituri situate până la un prag stabilit de lege şi care are drept scop acoperirea integrală sau, după caz, a unei părţi din cheltuielile cu încălzirea locuinţei. Ajutorul se acordă pentru consumatorii de energie termică în sistem centralizat, gaze naturale şi lemne, cărbuni şi combustibili petrolieri; i) titularul ajutorului pentru încălzirea locuinţei - reprezentantul familiei sau, după caz, persoana singură care îndeplineşte condiţiile legale de acordare a ajutorului, care solicită acordarea acestuia şi care poate fi, după caz: proprietarul locuinţei, persoana care a înstrăinat locuinţa în baza unui contract cu clauze de întreţinere, titularul contractului de închiriere al acesteia ori alt membru de familie major şi legal împuternicit de proprietarul locuinţei sau de titularul contractului de închiriere ori, după caz, reprezentantul legal al persoanei singure care nu a împlinit vârsta de 18 ani; j) beneficiarul ajutorului - familia sau persoana singură, definite conform lit. d) şi e).

Formularele se ridica de la sediul ASSC Ploiesti din str. Valeni nr. 32, unde se vor depune completate si cu actele aferente atasate.
mai multe detalii pe site-ul www.asscploiesti.ro.

PROCEDURA
Ancheta sociala pentru Comisia de Evaluare Medicala pentru Persoane cu Handicap Adulte
Procedura mentioneaza documentele necesare in vederea efectuarii Anchetei Sociale pentru Comisia de Evaluare Medicala pentru Persoane cu Handicap Adulte.

PROCEDURA
Ancheta sociala pentru obtinerea certificatului de orientare scolara (profesor de sprijin)

Ancheta sociala pentru obtinerea certificatului de orientare scolara (profesor de sprijin)

PROCEDURA
Indemnizatie lunara pentru persoane incadrate in gradul grav de handicap cu asistent personal
Persoanele încadrate în gradul de handicap grav cu asistent personal au dreptul să li se asigure angajarea unui asistent personal platit de către autoritățile publice locale sau să li se acorde o indemnizație lunară în cazul în care renunță la angajarea unui asistent personal; Indemnizatia lunara acordata este in cuantum egal cu salariul net al asistentului personal gradatia 0, stabilit potrivit prevederilor legale care reglementeaza nivelul de salarizare a personalului platit din fonduri publice.
Plata indemnizatiei se face pe perioada valabilitatii certificatului de incadrare in grad de handicap, emis de comisiile de protectie a copiilor sau comisiile de evaluare a persoanelor adulte cu handicap, dupa caz.
Pentru a beneficia de indemnizația lunară, solicitantul trebuie să aibă domiciliul sau reședința in municipiul Ploiesti.

PROCEDURA
Intocmire dosar ajutor social
Beneficiari:

a) familiile şi persoanele singure care au domiciliul sau, după caz, reşedinţa in România, cu sau fără cetăţenie română, precum şi apatrizii;

b) familiile şi persoanele singure care nu au cetăţenie română beneficiază de prevederile Legii nr. 416/2001 dacă se află în una dintre următoarele situaţii:

- cetăţenii străini sau apatrizii pe perioada în care au domiciliul sau, după caz, reşedinţa în România, în condiţiile legislaţiei române;

- cetăţenii străini şi apatrizii care au dobândit, în condiţiile legii, statutul de refugiat în România sau cărora li s-a acordat o altă formă de protecţie prevăzută de lege.

c) în cazul soţilor despărţiţi în fapt, beneficiază de prevederile Legii nr. 416/2001 fiecare dintre aceştia, dacă au domicilii declarate diferite şi dacă sunt îndeplinite condiţiile prevăzute de această lege.

Se acordă pe bază de cerere şi declaraţie pe proprie răspundere însoţită de actele doveditoare privind componenţa familiei şi veniturile realizate în luna anterioară depunerii cererii de către membrii acesteia înregistrată la A.S.S.C. Ploiesti. Se procedează la verificarea situaţiei în teren şi se întocmeşte ancheta socială în vederea acordării/neacordării ajutorului social în urma căreia se emite dispoziţia primarului.

Nivelul lunar al venitului minim garantat este :a)142 lei pentru persoana singura;b)255 lei pentru familie formata din 2 persoane;c)357 lei pentru familiile formate din 3 persoane;d) 442 lei pentru familiile formate din 4 persoane;
e)527 lei pentru familiile formate din 5 persoane;

Pentru fiecare persoana peste numarul de 5 din familie se acorda cate 36.5 lei.

După prelucrarea dosarelor şi stabilirea dreptului se întocmeşte lunar Situaţia centralizatoare cuprinzând beneficiarii şi cuantumul ajutorului acordat, care se înaintează Agenţiei Judeţene pentru Plăţi şi Inspecţie Socială în vederea efectuării plăţilor.


AJUTORUL DE URGENTA:

In conformitate cu prevederile Legii nr.416/2001 privind venitul minim garantat cu modificarile si completarile ulterioare si a prevederilor Hotararii nr.337/29.09.2017 a Consiliului Local al Municipiului Ploiesti privind stabilirea cazurilor in care se acorda unele ajutoare de urgenta, se pot acorda ajutoare de urgenta familiilor sau persoanelor singure care realizeaza un venit net lunar pe membru de familie mai mic decat salariul minim brut pe economie, aflate in urmatoarele situatii: a)locuinta a fost afectata de incediu - in suma de 2000 lei, in functie de gravitatea situatiei;b)Decesul unei persoane care a beneficiat de indemnizatie de handicap grav sau accentuat, acesta fiind singurul venit realizat-in suma de 400 lei;c)Decesul unui beneficiar de ajutor social-in suma de 400 lei.AJUTORUL pentru incalzirea locuinte cu lemne, carbuni, combustibili petrolieri:Beneficiarii de venit minim garantat, care folosesc lemne pentru incălzirea locuinţei primesc un ajutor lunar de 58 lei.

PROCEDURA
Acte și documente necesare pentru întocmirea dosarului de indemnizatie crestere copil (conform O.U.G. nr.111/2010)
Descriere generală

Conform O.U.G. 111/2010, de indemnizaţia pentru creşterea copilului până la 2 ani beneficiază, opţional, oricare dintre părinţii fireşti ai copilului, dacă au realizat în 12 luni succesive sau consecutive în ultimele 24 luni (anterioare naşterii copilului) venituri profesionale supuse impozitului pe venit potrivit prevederilor Legii nr. 571/2003, cu modificările şi completările ulterioare, respectiv: venituri din salarii, venituri din activităţi independente, venituri din activităţi agricole, etc.

Conform O.U.G. 111/2010 începând cu data de 1 ianuarie 2011, persoanele care, în ultimii doi ani anterior datei naşterii copilului, au realizat timp de 12 luni venituri din salarii, venituri din activităţi independente, venituri din activităţi agricole supuse impozitului pe venit potrivit prevederilor Legii nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificările şi completările ulterioare, denumite în continuare venituri supuse impozitului, pot beneficia opţional de următoarele drepturi:

a) concediu pentru creşterea copilului în vârstă de până la 2 ani, precum şi de o indemnizaţie lunară - ICC
Indemnizaţia lunară prevăzută la art.2, alin. (1) lit. a) din OUG 111/2010 se stabileşte în cuantum de 85% din media veniturilor nete realizate pe ultimele 12 luni şi nu poate fi mai mică de 1250 lei.
Pentru copilul cu handicap concediul pentru creşterea copilului se acordă până la împlinirea de către acesta a vârstei de 3 ani, iar indemnizaţia aferentă se acordă în cuantum de 85% din media veniturilor nete realizate pe ultimele 12 luni şi nu poate fi mai mică de 1250 lei.

b) Indemnizaţie lunară sarcini gemelare – ICC2 = ICC1 +1250 lei

c) Stimulent de inserţie se acordă persoanelor care îndeplinesc condiţiile prezentate anterior şi pentru persoanele care obţin venituri supuse impozitului potrivit art. 3, cu cel putin 60 de zile înainte de împlinirea de către copil a vârstei de 2 ani, respectiv 3 ani,în cazul copilului cu handicap, acordarea stimulentului de insertie se prelungeste astfel:
1) până la împlinirea de către copil a vârstei de 3 ani;
2) până la împlinirea de către copil a vârstei de 4 ani, în cazul copilului cu handicap, fără a beneficia în această perioadă de prevederile art. 31 alin. (1) si (2).

Cuantumul stimulentului de inserţie este de 650 lei.
PROCEDURA
Acte și documente necesare pentru întocmirea dosarului de stimulent de insertie (conform O.U.G. nr.111/2010)
Descriere generală

Conform O.U.G. 111/2010, de indemnizaţia pentru creşterea copilului până la 2 ani beneficiază, opţional, oricare dintre părinţii fireşti ai copilului, dacă au realizat în 12 luni succesive sau consecutive în ultimele 24 luni (anterioare naşterii copilului) venituri profesionale supuse impozitului pe venit potrivit prevederilor Legii nr. 571/2003, cu modificările şi completările ulterioare, respectiv: venituri din salarii, venituri din activităţi independente, venituri din activităţi agricole, etc.

Conform O.U.G. 111/2010 începând cu data de 1 ianuarie 2011, persoanele care, în ultimii doi ani anterior datei naşterii copilului, au realizat timp de 12 luni venituri din salarii, venituri din activităţi independente, venituri din activităţi agricole supuse impozitului pe venit potrivit prevederilor Legii nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificările şi completările ulterioare, denumite în continuare venituri supuse impozitului, pot beneficia opţional de următoarele drepturi:

a) concediu pentru creşterea copilului în vârstă de până la 2 ani, precum şi de o indemnizaţie lunară - ICC
Indemnizaţia lunară prevăzută la art.2, alin. (1) lit. a) din OUG 111/2010 se stabileşte în cuantum de 85% din media veniturilor nete realizate pe ultimele 12 luni şi nu poate fi mai mică de 1250 lei.
Pentru copilul cu handicap concediul pentru creşterea copilului se acordă până la împlinirea de către acesta a vârstei de 3 ani, iar indemnizaţia aferentă se acordă în cuantum de 85% din media veniturilor nete realizate pe ultimele 12 luni şi nu poate fi mai mică de 1250 lei.

b) Indemnizaţie lunară sarcini gemelare – ICC2 = ICC1 +1250 lei

c) Stimulent de inserţie se acordă persoanelor care îndeplinesc condiţiile prezentate anterior şi pentru persoanele care obţin venituri supuse impozitului potrivit art. 3, cu cel putin 60 de zile înainte de împlinirea de către copil a vârstei de 2 ani, respectiv 3 ani,în cazul copilului cu handicap, acordarea stimulentului de insertie se prelungeste astfel:

1) până la împlinirea de către copil a vârstei de 3 ani;
2) până la împlinirea de către copil a vârstei de 4 ani, în cazul copilului cu handicap, fără a beneficia în această perioadă de prevederile art. 31 alin. (1) si (2).

Cuantumul stimulentului de inserţie este de 650 lei.
PROCEDURA
Procedura de lucru si criterii de selectie a beneficiarilor Magazinului social SOMARO
Programul social al Magazinului social deschis de catre Asociatia SOMARO - Magazinul Social in colaborare cu Administratia Serviciilor Sociale Comunitare Ploiesti se intemeiaza pe principiul solidaritatii sociale potrivit caruia comunitatea vine in sprijinul familiilor si persoanelor singure vulnerabile, care au o situatie materiala precara, a familiilor si persoanelor singure marginalizate social sau aflate in risc de marginalizare si excluziune sociala.

Programul social al Magazinului social deschis de catre Asociatia SOMARO - Magazinul Social in colaborare cu Administratia Serviciilor Sociale Comunitare Ploiesti este o forma de sprijin comunitar, complementara celorlalte beneficii sociale la care au acces persoanele aflate in situatie de risc social.

Prezenta procedura de lucru stabileste criteriile de selectie a beneficiarilor precum si modul de acordare a legitimatiilor necesare pentru accesul in Magazinul Social in vederea achizitionarii de catre persoanele singure/familiile vulnerabile, care au o situatie precara sau se afla in risc de marginalizare si excluziune sociala, cu domiciliul in municipiul Ploiesti, a produselor comercializate in cadrul acestui program social.

PROCEDURA
Reglementarea prestării de către copii de activități remunerate în domeniile cultural, artistic, sportiv, publicitar și de modeling
Procedura privind reglementarea prestării de către copii de activități remunerate în domeniile cultural, artistic, sportiv, publicitar și de modeling descrie modalitatea de informare prealabila a serviciului public de asistenta sociala precum si activităţile de verificare a condițiilor de desfășurare a acestora.
Procedura se aplică pentru copiii implicați și remunerați în activități culturale, artistice, sportive, publicitare și de modeling.
PROCEDURA
Procedura pentru admiterea în căminul de bătrâni
Identificarea serviciului social

Serviciul social „Căminul de Bătrâni”, cod C.A.E.N. 8730 este organizat și funcționează în cadrul Administrației Serviciilor Sociale Comunitare Ploiești, furnizor de servicii sociale acreditat conform Certificatului de acreditare seria A.F. nr. 001468/23.07.2014.
Căminul de Bătrâni funcționează în spațiul situat în Ploiești, str. Cosminele nr. 11 A- pavilionul B3, transmis în administrarea Administrației Serviciilor Sociale Comunitare Ploiești prin H.C.L. nr.185/03.12.2004.

Misiune

Misiunea serviciului social ”Căminul de Bătrâni” este de a asigura servicii de găzduire, îngrijire personală, asistență medicală, recuperare/reabilitare funcțională, socializare, integrare/reintegrare socială și/sau familială, persoanelor care au împlinit vârsta de pensionare stabilită de lege, aflate în situație de vulnerabilitate socială.
Căminul dispune de un număr de 24 de locuri permanente, din care 4 locuri sunt alocate persoanelor vârstnice cu dizabilități.

Descrierea grupului țintă

Pentru a beneficia de serviciile Căminului de Bătrâni, persoanele vârstnice trebuie să se încadreze în următoarele situații:Are domiciliul stabil în Ploiești, condiție obligatorie pentru persoanele care beneficiază de servicii sociale în sistem residențial.

PROCEDURA
Realizarea anchetei sociale pentru obtinerea indemnizației, stimulentului de inserție, sprijinului lunarîn situația în care părinții copilului nu sunt căsătoriți
Ancheta sociala, în situația în care părinții copilului nu sunt căsătoriți și solicită indemnizație, stimulent de inserție sau sprijin lunar,se realizeaza in baza cererii titularului, anexand declaratia celuilalt parinte (conform modelelor).
Prin realizarea anchetei sociale se urmareste in special, daca solicitantul indeplineste conditiile prevazute de legislatia in vigoare, in sensul : daca sunt cetateni romani sau, dupa caz, straini ori apatrizi, daca au domiciliul sau resedinta in Romania, daca locuieste in Romania impreuna cu copilul/copiii pentru care solicita drepturile si se ocupa de cresterea si ingrijirea acestuia/acestora.
PROCEDURA
Avizare declaratie pentru solicitarea tarifului social pentru energie electrica
Avizare declaratie pentru solicitarea tarifului social pentru energie electrica
PROCEDURA
Procedură acordare stimulent educațional sub formă de tichete sociale pe suport electronic pentru sprijin educațional cu valoarea nominală de 500 lei/an școlar
ADMINISTRATIA SERVICIILOR SOCIALE COMUNITARE PLOIESTI aduce la cunoștința părinților copiilor cei mai defavorizati din învățământul de stat preșcolar, primar și gimnazial din municipiul Ploiesti că, începând cu data de 03.09.2020, ora 8:30, la Serviciul ajutoare incalzire, programe si incluziune sociala din Ploiesti, str. Valeni, nr.32 se primesc cererile pentru obținerea tichetului social pe suport electronic pentru sprijin educațional cu valoarea nominală de 500 lei/an școlar, acordat din fonduri externe nerambursabile, potrivit O.U.G. nr. 133/2020.
Aceste tichete sociale emise pe suport electronic vor putea fi utilizate pentru achiziționarea de materiale școlare necesare frecventării școlii/ gradinitei. Condițiile de eligibilitate pe care trebuie să le îndeplinească solicitanții sunt următoarele:

- să aibă domiciliul/reședința pe raza municipiului Ploiesti;
- venitul lunar net pe membru de familie realizat în luna IULIE a acestui an sa fie de 1.115 lei (pentru elevii din ciclul primar și gimnazial), respectiv , 284 lei (pentru preșcolari);
- să facă dovada înscrierii copilului la grădiniţă sau școală.

Pentru anul şcolar 2020-2021 cererile se depun de către reprezentantul familiei sau de către reprezentantul legal al copilului, în perioada 3.09.2020 – 10.09.2020, în intervalul orar 8,30 – 16,00 pe Strada Valeni, nr. 32, (cladirea din spatele sediului S.G.U.), însoţite de următoarele acte doveditoare:

- acte de identitate ale părinților /repezentantului legal ( în original și copie);
- certificatele de naștere ale copiilor ( original și copie);
- dovada înscrierii la grădiniță/ școală;
- certificat de căsătorie părinți în original și copie ( după caz);
- acte doveditoare privind veniturile realizate de membrii familiei, eliberate de angajator, mandate poștale de plată, extrase de cont, decizii ori dispoziții de stabilire a drepturilor (după caz);
- cerere tip.

Precizăm că, pentru beneficiarii de venit minim garantat conform Legii nr. 416/2001 cu modificările și completările ulterioare precum și pentru beneficiarii prevederilor Legii nr. 277/2010 privind alocația pentru susținerea familiei, republicată, cu modificările și completările ulterioare, ce se regăsesc în evidențele Administratiei Serviciilor Sociale Comunitare Ploiesti, tichetele sociale pe suport electronic pentru sprijin educațional se acordă pe baza listelor întocmite în conformitate cu prevederile art. 4 alin. (5) O.U.G. nr. 133/2020.
Mentionam ca lista destinatarilor finali va fi actualizata lunar si, ca atare, sunt acceptate și solicitările depuse peste acest termen, beneficiarii urmând a se regăsi pe lista din luna următoare depunerii cererii. Informații suplimentare se pot solicita și telefonic la numerele : 0244-384.924 0244-384.920 0244-384.947.
Cererea tip se poate descarca de pe site-ul www.asscploiesti.ro si poate fi transmisa impreuna cu actele doveditoare pe adresa de e - mail aju@asscploiesti.ro.

PROCEDURA
PROCEDURĂ OPERAȚIONALĂ privind admiterea beneficiarilor în cadrul Centrului Social de Urgență pentru persoanele fără adăpost Ploiești
Scopul procedurii operationale:

  • Stabileşte modul de realizare a activităţii de admitere a beneficiarilor în Centrul Social de Urgență pentru persoanele fără adăpost precum și persoanele implicate în realizarea acestei activități;
  • Dă asigurări cu privire la existenţa documentaţiei adecvate derulării activităţii;
  • Asigură continuitatea activităţii, inclusiv în condiţii de fluctuaţie a personalului.


Domeniul de aplicare a procedurii operaţionale:

Activitatea de admitere a beneficiarilor în centru este procesul prin care o persoană care solicită servicii sociale devine beneficiar al acestora. Activitatea de admitere se realizează în condițiile prevederilor legii și numai dacă Centrul Social de Urgență poate acorda serviciile minime necesare pentru a răspunde nevoilor beneficiarilor. Beneficiarii și/sau reprezentanții lor legali cunosc și aceptă condițiile de admitere.

PROCEDURA
Procedura pentru situatii de urgenta si paza obiective
Articolul 1

(1) Apărarea împotriva incendiilor reprezintă ansamblul integrat de activități specifice, măsuri și sarcini organizatorice, tehnice, operative, cu caracter umanitar și de informare publică, planificate, organizate și realizate potrivit prezentei legi, în scopul prevenirii și reducerii riscurilor de producere a incendiilor și asigurării intervenției operative pentru limitarea și stingerea incendiilor, în vederea evacuării, salvării și protecției persoanelor periclitate, protejării bunurilor și mediului împotriva efectelor situațiilor de urgență determinate de incendii.
(2) În sensul prezentei legi, termenii și expresiile referitoare la situații de urgență, factori și tipuri de risc, intervenție operativă și evacuare au înțelesul prevăzut în Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 21/2004 privind Sistemul Național de Management al Situațiilor de Urgență, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 15/2005, cu modificările și completările ulterioare, iar termenii și expresiile specifice apărării împotriva incendiilor au următorul înțeles:

a) autorizație de securitate la incendiu - actul administrativ emis, în baza legii, de inspectoratul pentru situații de urgență județean sau al municipiului București, prin care se certifică, în urma verificărilor în teren și a documentelor privind realizarea măsurilor de apărare împotriva incendiilor, îndeplinirea cerinței esențiale - securitate la incendiu - la construcții, instalații tehnologice și alte amenajări; autorizația de securitate la incendiu conferă persoanelor fizice sau juridice, deținătoare ale construcțiilor, instalațiilor și ale altor amenajări, dreptul de a le edifica, de a le pune în funcțiune și de a le exploata din punctul de vedere al îndeplinirii cerinței esențiale - securitate la incendiu;
b) aviz de securitate la incendiu - actul emis, în baza legii, de inspectoratul pentru situații de urgență județean sau al municipiului București, după verificarea de conformitate cu prevederile reglementărilor tehnice în vigoare a măsurilor de apărare împotriva incendiilor, adoptate în documentațiile tehnice de proiectare, pentru îndeplinirea cerinței esențiale - securitate la incendiu - a construcțiilor, instalațiilor și altor amenajări;
c) incendiu - ardere autoîntreținută, care se desfășoară fără control în timp și spațiu, care produce pierderi de vieți omenești și/sau pagube materiale și care necesită o intervenție organizată în scopul întreruperii procesului de ardere;
d) cauză a incendiului - suma factorilor care concură la inițierea incendiului, care constă, de regulă, în sursa de aprindere, mijlocul care a produs aprinderea, primul material care s-a aprins, precum și împrejurările determinante care au dus la izbucnirea acestuia;
e) mijloace tehnice de apărare împotriva incendiilor - sisteme, instalații, echipamente, utilaje, aparate, dispozitive, accesorii, materiale, produse, substanțe și autospeciale destinate prevenirii, limitării și stingerii incendiilor;
f) operațiuni de lungă durată - intervențiile pentru stingerea incendiilor și eliminarea efectelor negative ale acestora cu o durată mai mare de 4 ore;
g) organizare a intervenției în caz de incendiu - ansamblul măsurilor tehnico-organizatorice necesare stabilirii forțelor, responsabilităților, sarcinilor, mijloacelor, metodelor și procedeelor ce pot fi utilizate pentru evacuarea și salvarea persoanelor și animalelor, protecția bunurilor și vecinătăților, precum și pentru stingerea incendiilor;
h) pericol iminent de incendiu - situația creată de cumularea factorilor care concură la inițierea incendiului, declanșarea acestuia fiind posibilă în orice moment;
i) schemă cu riscurile teritoriale - documentul întocmit de inspectoratul pentru situații de urgență județean sau al municipiului București, care cuprinde tipurile de riscuri specifice, precum și resursele estimate pentru gestionare;
j) plan de analiză și acoperire a riscurilor - documentul care cuprinde riscurile potențiale dintr-o unitate administrativ-teritorială, măsurile, acțiunile și resursele necesare pentru managementul riscurilor respective;
k) prevenirea incendiilor - totalitatea acțiunilor de împiedicare a inițierii și propagării incendiilor, de asigurare a condițiilor pentru salvarea persoanelor și bunurilor și de asigurare a securității echipelor de intervenție;
l) raport de intervenție - documentul operativ de informare și analiză statistică în care se înscriu datele esențiale constatate la locul intervenției privind amploarea și intensitatea incendiului, cauza probabilă a acestuia, efectele produse, desfășurarea intervenției, forțele participante și timpii operativi realizați;
m) stingere a incendiilor - totalitatea acțiunilor de limitare și întrerupere a procesului de ardere prin utilizarea de metode, procedee și mijloace specifice;
n) utilizator - persoana fizică sau juridică ce folosește un bun, cu orice titlu, în interesul său, al altuia sau în interes public;
o) scenariu de securitate la incendiu - documentul care descrie calitativ evoluția unui incendiu în timp, identificând evenimentele-cheie care îl caracterizează și îl diferențiază de alte incendii posibile într-o incintă.

Articolul 2

Apărarea împotriva incendiilor constituie o activitate de interes public, național, cu caracter permanent, la care sunt obligate să participe, în condițiile prezentei legi, autoritățile administrației publice centrale și locale, precum și toate persoanele fizice și juridice aflate pe teritoriul României.

Articolul 3

(1) Coordonarea, controlul și acordarea asistenței tehnice de specialitate în domeniul apărării împotriva incendiilor se asigură de Ministerul Afacerilor Interne*), la nivel central prin Inspectoratul General pentru Situații de Urgență, iar la nivel local prin inspectoratele pentru situații de urgență județene și al municipiului București.*) Ministerul Administrației și Internelor a fost reorganizat prin Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 96/2012 privind stabilirea unor măsuri de reorganizare în cadrul administrației publice centrale și pentru modificarea unor acte normative, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 71/2013, cu modificările și completările ulterioare, activitatea în domeniul administrației publice fiind preluată de Ministerul Dezvoltării Regionale și Administrației Publice, iar domeniul interne fiind preluat de Ministerul Afacerilor Interne. Potrivit
anexei nr. 2 la Hotărârea Guvernului nr. 416/2007 privind structura organizatorică și efectivele Ministerului Afacerilor Interne, cu modificările ulterioare, Inspectoratul General pentru Situații de Urgență este unitate aflată „în subordinea/în coordonarea/în cadrul Ministerului Afacerilor Interne“.
(2) Inspectoratul General pentru Situații de Urgență, denumit în continuare Inspectoratul General, elaborează strategia națională de apărare împotriva incendiilor, care se prezintă Guvernului spre aprobare de către ministrul afacerilor interne*).
(3) Inspectoratele pentru situații de urgență județene și al municipiului București, denumite în continuare inspectorate, își exercită atribuțiile specifice în zone de competență stabilite prin hotărâre a Guvernului**).**) A se vedea Hotărârea Guvernului nr. 1.490/2004 pentru aprobarea Regulamentului de organizare și funcționare și a organigramei Inspectoratului General pentru Situații de Urgență, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 884 din 28 septembrie 2004, cu modificările ulterioare.
(4) Managementul situațiilor de urgență determinate de incendii se asigură prin componentele Sistemului Național de Management al Situațiilor de Urgență.

Articolul 4

(1) Autoritățile administrației publice locale asigură aplicarea măsurilor privind activitățile de apărare împotriva incendiilor, cuprinse în planurile de analiză și acoperire a riscurilor, ce se întocmesc la nivelul localității și județului.
(2) Planurile de analiză și acoperire a riscurilor se actualizează anual.
(3) Metodologia de elaborare și structura-cadru a planului de analiză și acoperire a riscurilor se aprobă prin ordin al ministrului afacerilor interne*) și se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I***).***) A se vedea Ordinul ministrului administrației și internelor nr. 132/2007 pentru aprobarea Metodologiei de elaborare a Planului de analiză și acoperire a riscurilor și a Structurii-cadru a Planului de analiză și acoperire a riscurilor, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 79 din 1 februarie 2007.
(4) Prefecții, primarul general al municipiului București și primarii asigură, după caz, elaborarea planurilor de analiză și acoperire a riscurilor la nivelul unităților administrativ-teritoriale pe care le reprezintă.Articolul 5Persoanele fizice și juridice răspund, potrivit legii, de stabilirea și aplicarea măsurilor de apărare împotriva incendiilor, precum și de consecințele producerii incendiilor.
PROCEDURA
Procedură acordare stimulent educațional (tichete sociale pentru grădiniță)
Beneficiază de stimulent educaţional sub formă de tichete sociale pentru grădiniţă, copiii din familiile defavorizate, dacă îndeplinesc cumulativ următoarele criterii:

a. copilul care este înscris într-o unitate de învăţământ preşcolar;
b. venitul lunar pe membru de familie este de până la de două ori nivelul venitului minim garantat pentru o singură persoană prevăzut de Legea 416/2001 privind venitul minim garantat, cu modificările şi completările ulterioare, respectiv 284 lei/persoană.
PROCEDURA
INTOCMIRE DOSAR CANTINA
Cantinele de ajutor social sunt unităţi publice de asistenţă socială, cu personalitate juridică, care funcţionează în subordinea consiliilor locale şi îşi desfăşoară activitatea potrivit prevederilor prezentei legi.
Cantinele de ajutor social prestează servicii sociale gratuite sau contra cost persoanelor aflate în situaţii economico-sociale sau medicale deosebite.
Pot beneficia de serviciile cantinelor de ajutor social următoarele categorii de persoane:
a) copiii în vârstă de până la 18 ani, aflaţi în întreţinerea acelor familii al căror venit net mediu lunar pe o persoană în întreţinere este sub nivelul venitului net lunar, pentru o persoană singură, luat în calcul la stabilirea ajutorului social;
b) tinerii care urmează cursuri de zi la instituţiile de învăţământ ce funcţionează în condiţiile legii, până la terminarea acestora, dar fără a depăşi vârsta de 25 de ani, respectiv 26 de ani în cazul celor care urmează studii superioare cu o durată mai mare de 5 ani, care se află în situaţia prevăzută la lit. a);
c) persoanele care beneficiază de ajutor social sau de alte ajutoare băneşti acordate în condiţiile legii şi al căror venit este de până la nivelul venitului net lunar pentru o persoană singură, luat în calcul la stabilirea ajutorului social;
d) pensionarii;
e) persoanele care au împlinit vârsta de pensionare, aflate într-una dintre următoarele situaţii: sunt izolate social, nu au susţinători legali, sunt lipsite de venituri;
f) invalizii şi bolnavii cronici;
g) orice persoană care, temporar, nu realizează venituri.
Aceasta procedura este informationala.

Acte normative:
LEGE nr. 208 din 15 decembrie 1997 privind cantinele de ajutor social;

PROCEDURA
Acte și documente necesare pentru întocmirea dosarului de venit minim de incluziune (VMI) (conform Legii nr.196/2016)

Pe site-ul https://asscploiesti.ro/sps/ litera C regasiti datele necesare privind modificarile intervenite (în loc de ASF se trece venit minim de incluziune - VMI)

Daca intrati pe site si dati clic pe cuvintele scrise cu litera albastra se deschide legea, formularul sau ceea ce doriti sa accesati.

C. VENITUL MINIM DE INCLUZIUNE

(Conform Legii nr. 196/2016)

Informații privind acordarea venitului minim de incluziune (VMI)

Cadru legislativ

– prevederile Legii nr. 196/2016, privind venitul minim de incluziune, cu modificările și completările ulterioare;
– prevederile O.U.G nr.114/2022, pentru modificarea și completarea Legii nr.196/2016 privind venitul minim de incluziune, cu modificările și completările ulterioare;
– prevederile H.G nr. 1154/2022, pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a prevederilor Legii nr.196/2016, privind venitul minim de incluziune, cu modificările și completările ulterioare;
Astfel se instituie venitul minim de incluziune(VMI), care reprezintă sprijinul financiar acordat de stat în scopul asigurării nivelului de trai minimal pentru familiile și persoanele singure aflate în situație de dificultate, precum și pentru prevenirea riscului sărăciei în rândul copiilor și stimularea participării acestora în sistemul de educație.
Venitul minim de incluziune se compune din una sau mai multe din următoarele categorii de ajutoare financiare:
a) ajutor de incluziune;
b) ajutor pentru familia cu copii.

În funcție de nevoile familiei/persoanei singure, venitul minin de incluziune este însoțit de alte măsuri de asistență socială complementare, acordate în bani și/sau în natură, după cum urmează:
stimulente – măsuri speciale de stimulare pentru participarea pe piaţa muncii, acordate în bani sau care reprezintă deduceri aplicate veniturilor persoanei;
facilităţi contributive – asigurarea în sistemul asigurărilor sociale de sănătate, fără plata contribuţiei de asigurări sociale de sănătate;
alte drepturi complementare – transferuri financiare şi/sau sprijin în natură, cu scopul de a facilita incluziunea socială şi prevenirea riscului de excluziune socială, acordate beneficiarilor de venit minim de incluziune sau altor categorii aflate în situaţii deosebite, constând, după caz, în:
(i) plata asigurării obligatorii a locuinţei împotriva cutremurelor, alunecărilor de teren şi inundaţiilor;
(ii) acordarea de ajutoare comunitare şi de urgenţă destinate sprijinirii familiei/persoanei singure pentru depăşirea unor situaţii de dificultate temporară şi prevenirea sau reducerea riscului de sărăcie şi excluziune socială;
(iii) accesul la măsuri de sprijin financiar pentru promovarea şi susţinerea frecventării cursurilor de învăţământ, organizate în condiţiile legii de către beneficiarii venitului minim de incluziune;
(iv) măsuri de stimulare a ocupării forței de muncă, precum și alte măsuri care să conducă la accesul persoanelor beneficiare de venit minim de incluziune la un loc de muncă;
(v) accesul la serviciile sociale disponibile, în funcţie de nevoile identificate în vederea depăşirii situaţiilor de dificultate.

Beneficiari

VMI se constituie din totalitatea sumelor aferente ajutoarelor financiare prevăzute de art.3 alin.(2) din lege, care se stabilesc în funcție de încadrarea în veniturile lunare ajustate realizate de familie în următoarele limite:

1. pentru ajutor de incluziune, până la un venit net lunar ajustat de 346 de lei inclusiv, care se ia în calcul la stabilirea veniturilor cumulate ale familiei;

2. pentru ajutorul de incluziune, până la un venit net lunar ajustat de 504 lei inclusiv, care se ia în calcul la stabilirea veniturilor persoanei singure cu vârsta de cel puțin 65 de ani;

3. pentru ajutorul pentru familia cu copii, până la un venit net lunar ajustat de 880 de lei inclusiv.

În acest sens au apărut noțiuni noi, cum ar fi: coeficientul de echivalență (1 pentru persoana singură și pentru reprezenantul legal al familiei), dimensiunea familiei (suma dintre coeficientul de echivalență corespunzător reprezentantului familiei = 1 + 0,5 pentru fiecare din membrii familiei) și venitul net lunar ajustat (obținut din împărțirea venitului total net al familiei realizat în luna anterioară solicitării la dimensiunea familiei), pentru calcularea pragului de acordare și a sumelor acordate ca ajutor de incluziune sau ajutor pentru familia cu copii.

Sume acordate

Suma acordată lunar ca ajutor de incluziune va fi de maxim:
346 lei, pentru persoana singură fără venituri;
504 lei, pentru persoana singură cu vârsta de cel puțin 65 ani, fără venituri;
519 lei, pentru familia compusă din două persoane (346lei * 1,5 dimensiunea familiei);
692 lei, pentru familie compusă din trei persoane (346lei * 2 dimensiunea familiei);
865 lei, pentru familie compusă din patru persoane (346lei * 2,5 dimensiunea familiei);
1038 lei, pentru familia compusă din cinci persoane (346lei * 3 dimensiunea familiei);

Suma acordată ca ajutor pentru familia cu copii este stabilită în funcție de nivelul venitului net lunar ajustat și numărul de copii din familie, respectiv:
1. Pentru familia cu venituri nete lunare ajustate de până la 346 de lei/lună, cuantumul lunar al ajutorului pentru familia cu copii este:
– 135 lei, pentru familia cu un copil;
– 270 lei, pentru familia cu 2 copii;
– 405 de lei, pentru familia cu 3 copii;
– 539 de lei, pentru familia cu 4 copii sau mai mulți.

2. Pentru familia monoparentală cu venituri nete lunare ajustate de până la 346 de lei/lună, cuantumul lunar al ajutorului pentru familia cu copii este:
– 153 de lei, pentru familia cu un copil;
– 303 de lei, pentru familia cu 2 copii;
– 453 de lei, pentru familia cu 3 copii;
– 604 de lei, pentru familia cu 4 copii sau mai mulți.

3. Pentru familiile care au un venit net lunar ajustat cuprins între 348 de lei/lună și 880 de lei inclusiv, cuantumul lunar al ajutorului pentru familia cu copii este:
– 108 de lei, pentru familia cu un copil;
– 215 de lei, pentru familia cu 2 copii;
– 322 de lei, pentru familia cu 3 copii;
– 428 de lei, pentru familia cu 4 copii sau mai mulți.

4. Pentru familiile monoparentale care au un venit net lunar ajustat cuprins între 348 de lei/ lună și 880 de lei inclusiv, cuantumul lunar al ajutorului pentru familia cu copii este:
– 140 lei, pentru familia cu un copil;
– 271 lei, pentru familia cu 2 copii;
– 409 de lei, pentru familia cu 3 copii;
– 541 de lei, pentru familia cu 4 copii sau mai mulți.

*Dacă din calcul rezultă o sumă mai mică de 63 de lei, atunci se acordă 63 de lei.

Precizări:
Pentru calculul venitului net lunar ajustat se iau în considerare toate sumele primite/realizate de persoana singură, respectiv de fiecare membru al familiei în luna anterioară solicitării VMI, cu excepţia următoarelor venituri:
a. sumele primite cu titlu de prestaţii sociale în baza Legii nr.448/2006 privind protecţia şi promovarea drepturilor persoanelor cu handicap, republicată, cu modificările şi completările ulterioare;
b. alocaţia de stat pentru copii acordată în baza Legii nr. 61/1993 privind alocaţia de stat pentru copii, republicată, cu modificările ulterioare;
c. sumele acordate ca burse sau alte forme de sprijin financiar destinate exclusiv pentru susţinerea educaţiei preşcolarilor, elevilor şi studenţilor, prin programe ale Ministerului Educaţiei Naţionale şi Cercetării Ştiinţifice, altor instituţii publice şi private, inclusiv organizaţii neguvernamentale;
d. sumele primite din activitatea desfăşurată ca zilier, în condiţiile Legii nr.52/2011 privind exercitarea unor activităţi cu caracter ocazional desfăşurate de zilieri, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, precum şi cele obţinute în calitate de prestator casnic în baza Legii nr.111/2022 privind reglementarea activităţii prestatorului casnic;
e. sumele primite de persoanele apte de muncă din familie ca urmare a participării la programe de formare profesională organizate în condiţiile legii, dacă acestea nu au titlu de venituri salariale;
f. sumele primite ocazional din partea unor persoane fizice ori juridice, precum şi sumele cu titlu de ajutor de urgenţă primite de la bugetul de stat sau local;
g. stimulentul educaţional acordat potrivit prevederilor Legii nr.248/2015 privind stimularea participării în învăţământul preşcolar a copiilor provenind din familii defavorizate, republicată, sub formă de tichet social pentru stimularea participării în învăţământul preşcolar a copiilor proveniţi din familii defavorizate;
h. sumele ocazionale acordate de la bugetul de stat sau bugetele locale cu caracter de despăgubiri ori sprijin financiar pentru situaţii excepţionale;
i. ajutorul pentru încălzirea locuinţei şi suplimentul pentru energie acordate în baza Legii nr.226/2021, cu modificările ulterioare;
j. indemnizaţia lunară de hrană acordată în baza Legii nr.584/2002 privind măsurile de prevenire a răspândirii maladiei SIDA în România şi de protecţie a persoanelor infectate cu HIV sau bolnave de SIDA, cu modificările şi completările ulterioare, şi indemnizaţia lunară de hrană prevăzută de Legea nr.302/2018 privind măsurile de control al tuberculozei;
k. sumele primite cu titlu de sprijin, asigurate din bugetul de stat sau fonduri nerambursabile, acordate în baza legii sau în baza programelor operaţionale aprobate.

Documente necesare

Venitul minim de incluziune(VMI) se acordă în baza unei singure cereri formulate de solicitant însoțită de acte doveditoare.
Formular standard de cerere VMI, care conţine date privind solicitantul şi date privind componenţa familiei; descarcă cerere
– Acord privind prelucrarea datelor cu caracter personal; descarcă acord
– Declaraţia pe propria răspundere ; descarcă declaraţie, si după caz descarcă declaraţie 2 , descarcă declaraţie 3

– Angajamentul de plată (pentru situaţiile în care se pot constata drepturi acordate necuvenit; descarcă angajament;
– Actul de identitate al solicitantului şi al membrilor familiei (buletin/carte de identitate, certificate naștere);
– Adeverinţe de venit pentru toate sursele de venit;
– Certificatul de deces pentru oricare membru decedat al familiei;
– Dovada şcolarizării pentru copiii cu vârsta cuprinsă între 3 şi 16 ani;
– Alte documente specifice situaţiei solicitantului/beneficiarului:
a. contractul privind deținerea imobilului în care locuiesc;
b. facturi utilitati;
c. certificatul de căsătorie, dupa caz;
d. hotărârea judecătorească de încredinţare/ încuviinţare a vederea adopţiei, potrivit legii;
e. hotărârea judecătorească sau, după caz, hotărârea comisiei pentru protecţia copilului pentru măsura plasamentului, potrivit legii;
f. hotărârea judecătorească prin care se dispune delegarea temporară a autorităţii părinteşti către persoana desemnată, conform prevederilor art.104 şi art.105 din Legea nr.272/2004 privind protecţia şi promovarea drepturilor copilului, republicată, cu modificările şi completările ulterioare;
g. decizia directorului general al direcţiei generale de asistenţă socială şi protecţia copilului sau, după caz, hotărârea judecătorească pentru măsura plasamentului în regim de urgenţă, potrivit legii;
h. hotărârea judecătorească de instituire a tutelei sau, după caz, dispoziţia autorităţii tutelare, potrivit legii;
i. actul doveditor care atestă calitatea de reprezentant legal al persoanei minore lipsite de capacitate deplină de exerciţiu al drepturilor civile, respectiv părinte, tutore, curator, altă persoană desemnată reprezentant legal prin decizia directorului general al direcţiei generale de asistenţă socială şi protecţia copilului sau, după caz, prin hotărâre judecătorească;
j. hotărârea judecătorească prin care soţul/soţia este declarat/declarată dispărut/ dispărută;
k. hotărârea judecătorească prin care soţul/soţia este arestat/arestată preventiv pe o perioadă mai mare de 30 de zile sau execută o pedeapsă privativă de libertate şi nu participă la întreţinerea copiilor;
l. după caz, alte acte doveditoare privind componenţa familiei.
Componenţa familiei, filiaţia copiilor şi situaţia lor juridică faţă de reprezentantul legal vor fi verificate/validate de către personalul Serviciului Protectie Socială prin verificarea în teren și/sau prin SNIAS.

Bunuri care duc la excluderea VMI

Stabilirea dreptului la venit minim de incluziune se realizează ţinându-se seama de bunurile familiei sau, după caz, ale persoanei singure, cuprinse în Lista bunurilor ce conduc la excluderea acordării venitului minim de incluziune. Lista poate fi consultată mai jos.

LISTA bunurilor ce conduc la excluderea acordării venitului minim de incluziune
A. Bunuri imobile
Clădiri, alte spaţii locative în afara locuinţei de domiciliu, precum şi terenuri situate în intravilan cu suprafaţa de peste 1.200 mp în zona urbană şi 2.500 mp în zona rurală, în afara terenurilor de împrejmuire a locuinţei şi a curţii aferente.

1. Bunuri mobile
1. Mai mult de un vehicul cu o vechime mai mare de 10 ani, cu drept de circulaţie pe drumurile publice;
2. Autovehicul cu drept de circulaţie pe drumurile publice cu o vechime mai mică de 10 ani, cu excepţia celor utilizate şi/sau adaptate pentru transportul persoanelor cu dizabilităţi;
3. Şalupe, bărci cu motor, iahturi sau alte tipuri de ambarcaţiuni, cu excepţia celor necesare pentru transport în cazul persoanelor care locuiesc în aria Rezervaţiei Biosferei „Delta Dunării“;

NOTĂ:
În situaţia în care unul sau mai multe bunuri aflate în proprietatea persoanei singure/familiei beneficiare de venit minim de incluziune este dat în închiriere/ arendă/ concesiune, acest bun va fi luat în calcul pentru persoana/familia care îl are în închiriere/arendă/concesiune, iar pentru proprietarul de drept se va lua în calcul valoarea obţinută în urma cedării dreptului de folosinţă a bunului.
Persoana sau familia care deţine pe lângă locuinţa de domiciliu o cotă-parte dintr-o altă clădire/spaţiu locativ/imobil poate beneficia de venit minim de incluziune indiferent de mărimea cotei, dacă prin această posesiune nu poate valorifica bunul respectiv.

1. Depozite bancare
Cel puţin unul dintre membrii familiei deţine, în calitate de titular, unul sau mai multe conturi/depozite bancare, a căror sumă totală este mai mare de 3 ori faţă de valoarea câştigului salarial mediu brut prevăzut de Legea asigurărilor sociale de stat. (In prezent valoarea este de 6095*3=18285 lei)

Obligaţiile titularului

Titularul venitului minim de incluziune are obligaţia să comunice primăriei în a cărei rază teritorială îşi are domiciliul sau reşedinţa, orice modificare cu privire la domiciliu, venituri şi numărul membrilor familiei, în termen de maximum 10 zile de la data la care a intervenit modificarea.
Persoanele singure şi familiile beneficiare de venit minim de incluziune au obligaţia să depună la primărie, din 6 în 6 luni, declaraţia pe propria răspundere privind modificările intervenite, însoțită de documente le doveditoare, după caz.

Persoanele apte de muncă care nu obţin venituri în baza unui contract individual de muncă, raport de serviciu sau altă formă legală de angajare şi nici din activităţi independente sau activităţi agricole, aşa cum sunt acestea definite de Legea nr.227/2015, cu modificările şi completările ulterioare, au obligaţia să se prezinte, ori de câte ori sunt solicitate de agenţia teritorială pentru ocuparea forţei de muncă în a cărei evidenţă sunt înregistrate ca persoane în căutarea unui loc de muncă, în vederea încadrării în muncă sau a participării la serviciile pentru stimularea ocupării forţei de muncă şi de formare profesională.

În cazul persoanelor singure şi familiilor beneficiare ale venitului minim de incluziune care constă exclusiv în ajutor pentru familia cu copii, obligaţia de mai sus nu se aplică.

În cazul familiilor beneficiare de venit minim de incluziune care include componenta de ajutor de incluziune, una dintre persoanele majore apte de muncă din familia respectivă are obligaţia de a presta lunar, la solicitarea primarului, activităţi sau lucrări de interes local, cu respectarea duratei normale a timpului de muncă şi a normelor de securitate şi sănătate în muncă.

Fac excepţie familiile pentru care suma aferentă ajutorului de incluziune este de până la 63 de lei. Pentru acestea, orele de muncă se stabilesc trimestrial şi se efectuează în oricare dintre lunile trimestrului.

PROCEDURA
Acte și documente necesare pentru întocmirea dosarului de alocatie de stat
Descrierea generală

Alocaţia de stat se acordă pentru toţi copiii în vârstă de până la 18 ani, cetăţeni români şi copiii cetăţeni străini şi ai persoanelor fără cetăţenie, rezidenţi, în condiţiile legii, în România, dacă locuiesc împreună cu părinţii.

În situaţia tinerilor care au împlinit vârsta de 18 ani şi care urmează cursurile învăţământului liceal sau profesional organizate în condiţiile legii, alocaţia de stat se acordă până la terminarea acestora.

Fundamentarea legală

  • Legea nr. 61/1993 privind alocaţia de stat

Beneficiari

  • Beneficiază de alocaţia de stat de 369 lei copiii în vârstă de până la 2 ani, respectiv 3ani în cazul copiilor cu handicap;
  • Beneficiază de alocaţia de stat de în cuantum de 185 lei pentru copiii cu vârsta cuprinsă între 2-18 ani, respectiv tinerii care au împlinit vârsta de 18 ani şi care urmează cursurile învăţământului liceal sau profesional organizate în condiţiile legii.
PROCEDURA
Acte și documente necesare pentru întocmirea dosarului de alocatie de stat pentru copii cu handicap
Descrierea generală:

  • Alocaţia de stat pentru copiii cu handicap care au vârsta cuprinsă între 3 ani şi 18 ani este în cuantum de 369 lei.

Fundamentarea legală:
  • Legea nr. 61/1993 privind alocaţia de stat.
PROCEDURA
Cerere și Declarație pe propria răspundere pentru acordarea ajutorului pentru încălzirea locuinței din Bugetul de Stat

Formularele se ridica de la sediul ASSC Ploiesti din str. Valeni nr. 32, unde se vor depune completate si cu actele aferente atasate.

Mai multe detalii pe site-ul www.asscploiesti.ro.

PROCEDURA
Dosar pentru internare intr-un centru rezidential
Procedura mentioneaza documentele necesare admiterii in centre rezidentiale.

Persoana cu handicap ori reprezentantul legal al acesteia va depune dosarul pentru internare intr-un centru rezidential la registratura Administratiei Serviciilor Sociale Comunitare Ploiesti, dupa ce acesta a fost verificat, in prealabil, de catre reprezentantii Serviciului Protectia Persoanelor Aflate in Dificultate, Relatii cu ONG-uri, urmand, ca acesta sa fie transmis in maximul 5 zile lucratoare, la registratura DGASPC Prahova.
PROCEDURA
Ancheta sociala pentru Comisia pentru Protectia Copilului
Procedura mentioneaza documentele necesare in vederea efectuarii Anchetei Sociale pentru Comisia pentru Protectia Copilului.


PROCEDURA
Monitorizarea modului de crestere si ingrijire a copilului cu parinti plecati la munca in strainatate
Procedura:

Monitorizarea modului de crestere si ingrijire a copilului cu parinti plecati la munca in strainatate se adreseaza copiilor cu ambii parinti plecati in strainatate, copii cu parintele unic sustinator plecat in starinatate, copii cu un singur parinte plecat in strainatate si copii reveniti in tara dupa o perioada de sedere in strainatate alaturi de parinti mai mare de un an.

Dupa identificarea copiilor aflati in situatia de mai sus, se procedeaza la monitorizare prin efectuarea de vizite in domiciliul acestora sau a reprezentantilor legali pentru a verifica modul in care sunt crescuti si ingrijiti, identificarea situatiilor de risc la care sunt supusi copii si care impun acordarea de servicii si beneficii. Situatiile de risc pot fi aduse la cunostinta autoritatii prin solicitare directa a copilului sau reprezentantului legal, notificarea parintelui care exercita singur autoritatea parinteasca, sesizare scrisa sau telefonica din partea altor membri din familie, autosesizare, referirea cazului de catre specialisit sau alte institutii care interactioneaza cu copii/parintii.
Parintii vor notifica institutia cu privire la intentia de a pleca la munca in strainatate cu indicarea persoanei care se va ocupa de intretinerea copilului pe perioada absentei.

Acte normative:

  • Legea nr. 272/2004, privind protectia si promovarea drepturilor copilului, republicata, cu modificările și completările ulterioare;
  • Hotararea Guvernului nr. 691/2015 pentru aprobarea Procedurii de monitorizare a modului de crestere si ingrijire a copilului cu parinti plecati la munca in strainatate si a serviciilor de care acestia pot beneficia, precum si pentru aprobarea Metodologiei de lucru privind colaborarea dintre directiile generale de asistenta sociala si protectia copilului si serviciile publice de asistenta sociala si a modelului standard al documentelor elaborate de catre acestea;
  • Ordinul nr.219/2006, privind activitatile de identificare, interventie si monitorizare a copiilor care sunt lipsiti de ingrijirea parintilor pe perioada in care acestia se afla la munca in strainatate.

PROCEDURA
Măsuri pentru sprijinirea categoriilor de persoane cele mai defavorizate care beneficiază de mese calde pe bază de tichete sociale pe suport electronic pentru mese calde (conform ORDONANȚĂ DE URGENȚĂ nr. 115 din 16 iulie 2020 )
ORDONANȚĂ DE URGENȚĂ nr. 115 din 16 iulie 2020 privind unele măsuri pentru sprijinirea categoriilor de persoane cele mai defavorizate care beneficiază de mese calde pe bază de tichete sociale pe suport electronic pentru mese calde, acordate din fonduri externe nerambursabile, precum și unele măsuri de distribuire a acestora.

Articolul 1

Prezenta ordonanță de urgență stabilește unele măsuri necesare în vederea implementării Fondului de ajutor european destinat celor mai defavorizate persoane, prin măsura de acordare de tichete sociale pe suport electronic pentru mese calde, precum și cadrul legal privind eligibilitatea cheltuielilor efectuate de beneficiari în cadrul următoarelor operațiuni:

a) distribuirea de mese calde pe bază de tichete sociale pe suport electronic pentru mese calde;
b) asistență tehnică.

Articolul 2

În înțelesul prezentei ordonanțe de urgență, termenii și expresiile de mai jos au următoarele semnificații:

a) POAD: Programul operațional „Ajutorarea persoanelor defavorizate“, finanțat din Fondul de ajutor european destinat celor mai defavorizate persoane în România CCI 2014RO05FMOP001 (FEAD), aprobat prin Decizia de punere în aplicare a Comisiei C (2015)7016 final din 16 octombrie 2015, Decizia de punere în aplicare a Comisiei C (2017)1086 din 20 februarie 2017, Decizia C (2020) 347 final din 21 ianuarie 2020, de modificare a Deciziei de punere în aplicare a C (2014) 9102;
b) precaritate alimentară de bază, punctul B - pentru mâncare preparată: asistență constând în acordarea meselor calde prin mecanismul tichetelor sociale pe suport electronic pentru mese calde, distribuite gratuit destinatarilor finali prevăzuți la art. 3 alin. (2);
c) destinatar final: destinatar final eligibil în cadrul S.N.S.P.V.P.A. care beneficiază de sprijin în cadrul POAD, astfel cum este aceasta definită la art. 2 pct. 10 din Regulamentul (UE) nr. 223/2014 al Parlamentului European și al Consiliului din 11 martie 2014 privind Fondul de ajutor european destinat celor mai defavorizate persoane, cu modificările și completările ulterioare, și în conformitate cu legislația națională;
d) beneficiar: Ministerul Fondurilor Europene, prin structura de specialitate - responsabil de inițierea și implementarea operațiunilor prevăzute la art. 1 referitor la măsura de acordare a mesei calde pe bază de tichete sociale pe suport electronic pentru mese calde și asistență tehnică, precum și autoritățile cu responsabilități în gestionarea, controlul și implementarea programului operațional în ceea ce privește implementarea operațiunilor de asistență tehnică, prevăzute în anexa nr. 2;
e) organizație parteneră: instituția prefectului și autoritățile administrației publice locale;
f) tichet social pe suport electronic pentru mese calde - bilet de valoare pe suport electronic, care se acordă în condițiile prezentei ordonanțe de urgență beneficiarilor prevăzuți la art. 3 alin. (2);
g) unități afiliate - unități de alimentație publică, cantine-restaurant, bufete sau orice alte tipuri de unități care comercializează masa caldă, în sensul prevăzut la lit. h), care se află pe lista unității emitente a tichetelor sociale pe suport electronic pentru mese calde;
h) masă caldă - hrană gătită din ingrediente alimentare, preparate prin prelucrarea termică a acestora;
i) măsuri auxiliare - activitățile prevăzute în plus față de mesele calde, cu scopul de a atenua excluziunea socială și/sau a rezolva urgențele sociale, într-o manieră mai autonomizantă și mai sustenabilă, cum ar fi orientări cu privire la un regim alimentar echilibrat și sfaturi de gestionare a bugetului.

Articolul 3

(1) Începând cu data intrării în vigoare a prezentei ordonanțe de urgență se aprobă Schema națională de sprijin pentru persoanele vârstnice și pentru persoanele fără adăpost, prin acordarea de tichete sociale pe suport electronic pentru mese calde, denumită în continuare S.N.S.P.V.P.A.
(2) Destinatarii finali sunt:

a) persoanele care au venituri la nivelul indemnizației sociale pentru pensionari, în vârstă de 75 de ani împliniți sau peste această vârstă;
b) persoane/familii fără adăpost, inclusiv persoanele/familiile care au fost evacuate și familiile cu copii care nu au domiciliu stabil, mai ales cele monoparentale.

Aceasta procedura este informationala.
PROCEDURA
Acte si documente necesare pentru intocmirea dosarului de locuinta sociala
Locuinta sociala atribuie cu chirie subventionala unor persoane sau familii, a caror situatie economica nu le permite la o locuinta in proprietate sau inchirierea unei locuinte in conditiile pietei.

Au acces la locuinta sociala, in vederea inchirierii familiilor sau persoanelor cu un venit net lunar pe persoana, realizat in ultimele 12 luni sub nivelul castigului salarial mediu net lunar pe total economie, comunicat de Institutul National de Statistica in ultimul Buletin Statistic anterior lunii in care se analizeaza cererea, precum si anterior lunii in care se repartizeaza locuinta.
Locuintele sociale se repartizeaza de catre autoritatile administratiei publice locale (Consiliile Locale) pe baza criteriilor stabilite anual de acesta.


Fundamentare Legala:

1. Legea nr.114/1996, republicata si actualizata, Legea locuintei;
2. H.G. nr. 1275/2000 privind aprobarea normelor metodologice pentru punerea in aplicare a Legii locuintei nr. 114/1996;
3. alte acte normative conexe.

Servicii de asistență

Nu au fost configurate servicii de asistenta pentru aceasta institutie

roepas.ro
Autorități publice
Aveți nevoie de ajutor?
Instituții europene
Informații
© 2024 roepas.ro