Instituție
Primaria Comunei Gurahont
Primaria Comunei Gurahont
Str. Avram Iancu nr. 29
Telefon:
Fax:
Email:
contact@primaria-gurahont.ro
Proceduri disponibile
PROCEDURA
Acordarea dreptului persoanei încadrate în grad de handicap grav cu asistent personal la angajarea unui asistent personal, precum și monitorizarea activității asistențiilor personali
Persoanele încadrate în gradul de handicap grav cu asistent personal au dreptul să li se asigure angajarea unui asistent personal plătit de către autoritățile publice locale, pentru a facilita egalizarea de șanse, asigurarea unei vieți autonome și favorizarea incluziunii sociale. Serviciul beneficii sociale și persoane vulnerabile are obligația de a lua măsurile necesare asigurării angajării de asistenți personali tuturor persoanelor aflate în nevoie, încadrate în gradul de handicap grav cu asistent personal, fără nici-o discriminare. Același serviciu monitorizează și activitatea asistenților personali.
Pentru a fi încadrată ca asistent personal, solicitantul trebuie să aibă domiciliul sau reședința pe teritoriul comunei Gurahonț.
PROCEDURA
Acordare indemnizației lunare pentru creșterea copiilor până la 2 ani, respectiv 3 ani în cazul copilului cu handicap
Indemnizația pentru creșterea copiilor până la 2 ani, respectiv 3 ani în cazul copilului cu handicap, este o formă de sprijin la care au dreptul persoanele care, în ultimile 24 luni anterior datei nașterii copilului, au realizat timp de 12 luni venituri din salarii, venituri din activități independente, venituri din activități agricole supuse impozitului pe venit potrivit prevederilor Legii nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificările și completările ulterioare - venituri supuse impozitului, ori s-au aflat în una sau mai multe dintre situațiile, denumite perioadei asimilate. De acest drept poate beneficia oricare dintre părinții firești ai copilului, precum și persoana care a adoptat un copil, cu condiția să îndeplinească criteriile de eligibilitate.
INDEMNIZAŢIE PENTRU CREŞTEREA COPILULUI CONFORMOUG 111/2010, modificată prin Legea 66/2016, completată cu Legea 89/2019 din 02.05.2019.
PROCEDURA
Acordarea alocației de stat pentru copii
Alocația de stat pentru copii se acordă tuturor copiilor în vârstă de până la 18 ani, fără discriminare. Alocația de stat pentru copii se acordă și tinerilor care au împlinit vârsta de 18 ani, care urmează cursurile învățământului liceal sau profesional, organizate în condițiile legii, până la terminarea acestora, mai puțin celor care repetă anul școlar, cu excepția celor care repetă din motive de sănătate, dovedite cu certificat medical.
Beneficiază de alocație de stat pentru copii și copiii cetățenilor străini și ai persoanelor fără cetățenie rezidenți, în condițiile legii, în România, dacă locuiesc împreună cu părinții.
Acest drept poate fii solicitat de oricare dintre părinții firești ai copilului, precum și persoana care a adoptat un copil, cu condiția să îndeplinească criteriile de eligibilitate.
PROCEDURA
Cerere Eliberare Certificat Atestare Fiscala PJ
Se depunere cerea completata citeț cu datele de identificare ale contribuabilului, împreună cu o copie a actului de identitate valabil.
PROCEDURA
Cerere Eliberare Certificat Atestare Fiscala PF
Se depunere cerea completata citeț cu datele de identificare ale contribuabilului, împreună cu o copie a actului de identitate valabil.
PROCEDURA
Cerere prelungire Autorizatie de Construire
Pentru prelungirea valabilitaii autorizatiei de construire se completeaza si se depune la emitent o cerere-tip (potrivit Formularului - model F.12 - CERERE pentru prelungirea valabilitatii autorizatiei de construire) insotita de autorizatia de construire emisa, in original. Cererea pentru prelungirea valabilitatii autorizatiei de construire se depune cu 15 zile inaintea expirarii datei de valabilitate a acesteia.
Odata cu depunerea cererii de prelungire a valabilitatii autorizatiei de construire, solicitantul va face dovada achitarii taxei de prelungire a acesteia.
PROCEDURA
Cerere Prelungire Certificat de Urbanism
Pentru prelungirea valabilitatii certificatului de urbanism se completeaza si se depune la emitent o cerere-tip (potrivit Formularului - model F.7 - CERERE pentru prelungirea valabilitatii certificatului de urbanism) insotita de certificatul de urbanism emis, in original. Cererea pentru prelungirea valabilitatii certificatului de urbanism se depune cu 15 zile inaintea expirarii datei de valabilitate a acestuia.
Odata cu depunerea cererii de prelungire a valabilitatii certificatului de urbanism, solicitantul va face dovada achitarii taxei de prelungire a acestuia.
PROCEDURA
Certificat de Urbanism
Documente necesare pentru emiterea certificatului de urbanism. Note 1. Potrivit prevederilor art. 6 alin. 1 si 4 din Lege, certificatul de urbanism este un act de informare privind regimul juridic, economic si tehnic al imobilului, precum si cerintele urbanistice specifice amplasamentului, determinate în conformitate cu prevederile documentatiilor de urbanism avizate si aprobate, document care se elibereaza, la cerere, oricarui solicitant - persoana fizica sau persoana juridica. 2. Potrivit Legii, certificatul de urbanism nu tine loc de autorizatie de construire/desfiintare si nu confera dreptul de a executa lucrari de constructii.
PROCEDURA
Înregistrarea vehiculelor care nu se supun înmatricularii.
Procedura mentioneaza documentele necesare pentru înregistrarea vehiculelor care nu se supun înmatricularii.
PROCEDURA
Adeverinta radiere auto
Procedura mentioneaza faptul ca proprietarul autoturismului ce urmeaza a fi radiat detine spatiu de depozitare pentru acesta si nu va fi parcat pe domeniul public.
PROCEDURA
Acordare ajutoare pentru incalzirea locuintei
Se acordă pentru acoperirea integrală sau a unei părţi din cheltuielile aferente încălzirii locuinţei în perioada sezonului rece.
Tipuri de ajutoare:
- ajutoare pentru încălzirea locuinţei cu energie termică;
- ajutoare pentru încălzirea locuinţei cu gaze naturale;
- ajutoare pentru încălzirea locuinţei cu energie electrică;
- ajutoare pentru încălzirea locuinţei cu combustibili solizi sau petrolieri.
Beneficiari:
Familii şi persoane singure care îndeplinesc următoarele condiții:
- locuiesc efectiv la adresa pentru care solicită acest ajutor, sunt înscrise în cartea de imobil şi sunt luate în calcul la stabilirea cheltuielilor de întreţinere a locuinţei;
- realizează venituri de până la 1386 lei/membru de familie în cazul familiei, sau 2053 lei în cazul persoanei singure;
- nu detin bunuri cuprinse în Lista bunurilor ce conduc la excluderea acordării ajutorului social;
- au calitatea de titulari de ajutor, calitate se se regăsește în următoarele situaţii:
· proprietar al locuinţei;
· succesorul de drept al proprietarului locuinţei:
· persoană care a înstrăinat locuinţa în baza unui contract de vânzare-cumpărare cu clauze de întreţinere sau cu drept de habitaţie;
· titular de contract de închiriere, comodat, concesiune;
· alt membru de familie major şi împuternicit de proprietarul locuinţei sau de titularul contractului de închiriere;
· reprezentant legal al persoanei singure care nu are capacitate de exerciţiu (persoane puse sub interdicţie, etc.)
Acordarea dreptului
Ajutorul pentru încălzirea locuinței se acordă pe bază de cerere-declarație pe propria răspundere, însoțită de acte doveditoare privind componența familiei, veniturile realizate în luna anterioară depunerii cererii de către membrii acesteia și bunurile deținute, inclusiv în alte unități administrativ-teritoriale. La stabilirea venitului net lunar al familiei sau, după caz, al persoanei singure se iau în considerare toate veniturile realizate, inclusiv cele care provin din drepturi de asigurări sociale de stat, asigurări de şomaj, indemnizaţii, alocaţii şi ajutoare cu caracter permanent, indiferent de bugetul din care se suportă, obligaţii legale de întreţinere şi alte creanţe legale, cu excepţia sumelor prevăzute la art.8 alin.1 din Legea 416/2001 privind venitul minim garantat.
Acte necesare:
- copii după actele de identitate ale tuturor membrilor de familie;
- copii după actele de identitate ale tuturor membrilor de familie;
- copie după documente care atestă calitatea de titular de ajutor de încălzire (act de proprietate, contract de închiriere, împuternicire legală etc.);
- copii după certificatele de înmatriculare ale autoturismelor deţinute (unde este cazul);
- acte doveditoare privind veniturile realizate în luna anterioară depunerii cererii (adev. salariu cu menţiunea DA/NU bonuri de masă, vouchere de vacanță, cupoane pensie, cupoane şomaj etc.); pentru persoanele care nu au venituri sau cuantumul acestora nu poate fi dovedit în alt mod, se va depune declaraţie notarială dată în acest sens;
- acte doveditoare privind veniturile realizate în luna anterioară depunerii cererii (adev. salariu cu menţiunea DA/NU bonuri de masă, vouchere de vacanță, cupoane pensie, cupoane şomaj etc.); pentru persoanele care nu au venituri sau cuantumul acestora nu poate fi dovedit în alt mod, se va depune declaraţie notarială dată în acest sens;
- adeverinţă eliberată de asociaţia de proprietari/locatari privind numărul şi numele persoanelor care locuiesc efectiv la adresa la care se solicită ajutor pentru încălzire (pentru solicitanţii care depun cererea individual);
- copie după ultima factură de gaze naturale/energie electrică (pentru care persoanele care solicită ajutor de încălzire cu gaze sau energie electrică).
- copie după ultima factură de gaze naturale/energie electrică (pentru care persoanele care solicită ajutor de încălzire cu gaze sau energie electrică).
Depunerea cererilor-declaraţii se face o singură dată la începutul sezonului. Un titular nu are dreptul legal decât la un singur ajutor de încălzire, funcţie de tipul de încălzire a locuinţei (energie termică, gaze naturale, energie electrică, combustibili solizi sau petrolieri). În situaţia în care familiile şi persoanele singure îndeplinesc condiţiile de acordare a ajutorului pentru încălzirea locuinţei, pe parcursul sezonului rece, stabilirea dreptului de ajutor pentru încălzirea locuinţei se face începând cu luna depunerii cererii, dacă aceasta este depusă până pe 20 ale lunii. Persoanele singure şi familiile care detin bunuri cuprinse în lista celor care conduc la excluderea acordării ajutorului pentru încălzirea locuinţei, prevăzute în Anexa nr.4 la HG 559/2017, NU beneficiază de ajutor de încălzire a locuinţei.
PROCEDURA
Acordare alocație pentru susținere familiei
Alocația pentru susținerea familiei este o formă de sprijin pentru familiile cu venituri reduse, de până la 530 lei pe membru de familie, care au în creștere și îngrijire copii în vârstă de până la 18 ani.
Acordarea alocației pentru susținerea familiei are drept scop completarea veniturilor familiilor în vederea asigurării unor condiții mai bune pentru creșterea și educarea copiilor, precum și stimularea frecventării de către copiii de vârstă școlară, aflați în îngrijirea familiilor cu venituri reduse, a cursurilor unei forme de învățământ, organizate potrivit legii, conform art.1, alin.2 din Legea nr. 277/2010 privind alocația pentru susținerea familiei, republicată, cu modificările și completările ulterioare.
În cazul în care familia deține în proprietate, închiriere, comodat, sau în altă formă de deținere cel puțin unul dintre bunurile cuprinse în lista de bunuri ce conduc la excluderea acordării ajutorului social, prevăzută la art. 8, alin. (2) și (3), din Legea 416/2001 (Anexa nr. 3 din H.G. 778/2013), aceasta nu beneficiază de alocație.
PROCEDURA
Acordare stimulent de inserție
Persoanele eligibile (au realizat timp de 12 luni, din cei 2 ani anterior nașterii copilului, venituri din salarii, venituri din activități independente, venituri din activități agricole, ori s-au aflat în una sau mai multe dintre situațiile, denumite perioadei asimilate) care în perioada în care sunt îndreptățite să beneficieze de concediul pentru creșterea copilului, obțin venituri supuse impozitului au dreptul la un stimulent de inserție în cuantum lunar de 50% din cuntumul minim al indemnizației lunare pentru creșterea copilului.
Pentru persoanele care obțin venituri supuse impozituluicu cel puțin 60 de zile înainte de împlinirea de către copil a vârstei de 2 ani, respectiv 3 ani, în cazul copilului cu handicap, acordarea stimulentului de inserție se fce până la împlinirea de către opil vârstei de 3 ni, respectiv 4 ani, în cazul copilului cu handicap.
De acest drept poate beneficia oricare dintre părinții firești ai copilului, precum și persoana care a adoptat un copil, cu condiția să îndeplinească criteriile de eligibilitate.
PROCEDURA
Acordarea alocației de stat pentru copii născuți în Uniunea Europeană
Alocația de stat pentru copii se acordă tuturor copiilor în vârstă de până la 18 ani, fără discriminare. Alocația de stat pentru copii se acordă și tinerilor care au împlinit vârsta de 18 ani, care urmează cursurile învățământului liceal sau profesional, organizate în condițiile legii, până la terminarea acestora, mai puțin celor care repetă anul școlar, cu excepția celor care repetă din motive de sănătate, dovedite cu certificat medical.
Servicii de asistență
Nu au fost configurate servicii de asistenta pentru aceasta institutie
