roepas.ro
favorite_border
RO / EN

Procedură
Online

Obținerea avizului necesar vânzării terenurilor agricole din extravilan

favorite_border
Adaugă la favorite

Procedura reglementează modalitatea de obținere a avizului necesar vânzării terenurilor agricole din extravilan

Avizul necesar înstrăinării terenurilor agricole din extravilan poate fi solicitat de orice persoană care are în proprietate terenuri agricole în extravilan, în vederea vânzării. PF/PJ va depune cererea pentru afișarea ofertei de vânzare a terenului (model ANEXA 1A), în vederea aducerii acesteia la cunoștința preemptorilor, însoțită de oferta de vânzare teren (model ANEXA 1B) și de documentele justificative.
În termen de 5 zile lucrătoare de la înregistrarea cererii, se va afișa timp de 45 de zile lucrătoare oferta de vânzare la sediul Primăriei comunei Săliștea și pe pagina de internet a Primăriei.
În termen de 5 zile lucrătoare de la înregistrarea cererii de vânzare compartimentul de specialitate din cadrul Primăriei va întocmi lista preemptorilor care va fi afișată la sediul Primăriei și pe pagina de internet.
În perioada de 45 zile lucrătoare de la afișarea ofertei de vânzare, Primăria va înregistra toate comunicările de acceptare a ofertei de vânzare a terenului (model ANEXA 1E) , depuse de oricare dintre preemptori, însoțite de următoarele documente:
- copie CI/BI pentru preemptorul persoană fizică;
- copie certificat constatator de la ORC în cazul preemptorului persoană juridică;
- copii legalizate de pe documentele justificative care atestă calitatea de preemptor (acte de coproprietate, contract de arendă, acte de proprietate ale imobilelor care au hotar comun cu terenul supus vânzării, etc.).
Decizia vânzătorului privind alegerea preemptorului potențial cumpărător va fi înregistrată la Primărie.
În termen de 3 zile lucrătoare de la înregistrarea acesteia, compartimentuld e specialitate va comunica, după caz, M.A.D.R. sau D.A.D.R. AB numele și datele de identificare ale preemptorului ales, potențial cumpărător.
Avizul final necesar încheierii contractului de vânzare în formă autentică de către notarul public se emite, după caz, de către M.A.D.R. sau D.A.D.R. AB.
În cazul în care niciun preemptor nu comunică acceptarea ofertei vânzătorului, iar vânzarea este liberă, compartimentul de specialitate va transmite vânzătorului o adeverință care atestă că s-au parcurs toate etapele procedurale privind exercitarea dreptului de preempțiune și că terenul este liber la vânzare, la prețul prevăzut în oferta de vânzare. Adeverința va fi însoțită de o copie certificată de conformitate cu originalul ofertei de vânzare.

Acte necesare:

- cererea pentru afișarea ofertei de vânzare a terenului (model ANEXA 1A);
- oferta de vânzare teren (model ANEXA 1B);
- o fotocopie a BI/CI al/a vânzătorului persoană fizică sau o copie a paşaportului pentru vânzătorul persoană fizică cu domiciliul în străinătate;
- o fotocopie certificată pentru conformitate de către funcţionarii primăriei a actului de proprietate asupra terenului ce face obiectul ofertei de vânzare (după caz: contract de vânzare- cumpărare, contract de donaţie, sentinţă/decizie civilă definitivă şi irevocabilă, titlu de proprietate, certificat de moştenitor, contract de schimb, act de lichidare a patrimoniului sau orice alt document prevăzut de lege care atestă dobândirea dreptului de proprietate);
- extras de carte funciară pentru informare, eliberat cu cel mult 30 de zile înainte de afişarea ofertei, însoţit de extrasul de plan cadastral, în condiţiile în care terenul supus vânzării este înscris în sistemul integrat de cadastru şi carte funciară;
- o fotocopie a certificatului constatator de la registrul comerţului sau a actului în baza căruia îşi desfăşoară activitatea, în cazul vânzătorului persoană juridică;
- în caz de reprezentare, procura notarială, în fotocopie certificată pentru conformitate de către funcţionarii primăriei, respectiv delegaţia, hotărârea adunării generale a asociaţilor, decizia asociatului unic, decizia reprezentantului formei asociative, după caz, în original, precum şi o fotocopie a BI/CI/paşaportului al/a împuternicitului persoană fizică;
- hotărârea adunării generale a asociaţilor, decizia asociatului unic, decizia reprezentantului formei asociative, după caz, în original, din care să rezulte acordul cu privire la vânzarea bunului aflat în proprietatea societăţii, în cazul vânzătorului persoană juridică;
- certificat de atestare fiscală emis de către primărie;
- alte documente doveditoare, după caz.

Persoane îndreptățite
Documente necesare

Denumire

Descriere

Obligatoriu

Semnătură digitală

Tip document

Descarcă


Nu s-au găsit rezultate
Nu s-au găsit rezultate
Documente emise

Denumire

Tip document

Descarcă


Nu s-au găsit rezultate
Nu s-au găsit rezultate
Taxe

Denumire 

Valoare 

Valută 


Nu s-au găsit rezultate
Termene
Timp de soluționare: 
30
Zile lucratoare
Termen completare dosar: 
15
Zile lucratoare
Termen notificare: 
0
Zile lucratoare
Acte normative
Nu s-au găsit rezultate
Căi de atac

În cazul unui litigiu între beneficiar și autoritatea competentă sunt aplicabile dispozițiile de drept comun.

Informații suplimentare și link-uri
Alte informații: 
Link-uri utile: 
Nu s-au găsit rezultate
Servicii de asistență și soluționare a problemelor 
Nu s-au găsit rezultate
Ultima actualizare:  
27 noiembrie 2025
Publicat de către: 
A paragraph is a self-contained unit of a discourse in writing dealing with a particular point or idea. Paragraphs are usually an expected part of formal writing, used to organize longer prose.
Primaria Comunei Salistea
STR. PREOT CONSTANTIN OANCEA NR. 2
Telefon:
Fax:
Email: primaria_salistea@yahoo.com; social_salistea@ab.e-adm.ro (pt. copie in format electronic dupa CI)
Conținut
Vă putem ajuta?

Nu puteți gasi serviciul dorit sau aveți dificultăți în navigarea pe website? Completați un formular de suport sau contactați-ne.

roepas.ro
Autorități publice
Aveți nevoie de ajutor?
Instituții europene
Informații
© 2024 roepas.ro