Procedură
Online
Procedura pentru emiterea autorizație de amplasare și sau acces la drumul județean
favorite_border
Adaugă la favorite
Condiții privind emiterea autorizației de amplasare și/sau acces la drum
(1) Beneficiarul lucrărilor sau obiectivelor care urmează a fi realizate ori amplasate în zona drumurilor de interes judeţean are obligaţia de a obţine Autorizaţia de amplasare şi/sau acces la drum în zona drumului public, după obținerea Acordului prealabil, cu respectarea condițiilor impuse prin acesta.
(2) Autorizaţia de amplasare şi/sau acces la drum în zona drumului se emite de către Consiliul Judeţean Arad, prin Compartimentul Elaborare Avize și Acorduri. În funcţie de condiţiile tehnice specifice, autorizația de amplasare și/sau acces la drum poate suferi modificări asupra conţinutului, de la caz în caz, în raport de complexitatea obiectivelor ce vor fi amplasate în zona drumurilor.
(3) Autorizaţia de amplasare şi/sau acces la drum în zona drumului public se emite pentru o anumită funcţie și/sau destinaţie a obiectivului, astfel cum se prezintă în memoriul tehnic.
(4) Schimbarea funcţiei și/sau a destinaţiei obiectivului implică obţinerea acceptului administratorului drumului, respectiv a Consiliului Judeţean Arad, pentru noua situaţie.
(5) Beneficiarul lucrărilor este obligat să obţină Autorizaţia de construire, potrivit Legii nr. 50/1991 privind autorizarea executării lucrărilor de construcţii, republicată, cu modificările şi completările ulterioare.
(6) Autorizaţia de amplasare şi/sau acces la drum în zona drumului este valabilă pe toată durata existenţei lucrării sau construcţiei, cu respectarea prevederilor legale.
(7) Pentru panourile publicitare, autorizația se emite pentru o durată de doi ani și poate fi prelungită cu minimum 15 zile înainte de expirarea acestei perioade.
(8) Pe parcursul execuţiei lucrărilor (în cazul instalaţiilor subterane) şi înainte de punerea în funcţiune a obiectivului, beneficiarul lucrării are obligaţia de a solicita în scris administratorului drumului şi, după caz, Inspectoratului de Poliţie Judeţean Arad – Serviciul Rutier, verificarea în teren a modului de execuţie a lucrărilor, a respectării condițiilor impuse prin autorizaţia de amplasare şi/sau de acces şi a documentaţiei tehnice care a stat la baza autorizării.
(9) În cazul nerespectării acestor condiţii şi dacă abaterile nu sunt de natură să afecteze stabilitatea drumului şi siguranţa circulaţiei, administratorul drumului public poate acorda un termen de remediere şi numai o singură dată.
(10) Etapele care urmează a fi parcurse în scopul emiterii Autorizaţiei de amplasare şi/sau acces în zona drumului public sunt următoarele:
- Solicitantul va depune documentaţia la Registratura Consiliului Judeţean Arad, în două (2) exemplare, separat, unul original şi unul în copie;
- Analizarea, de către Compartimentul Elaborare Avize și Acorduri ale Direcţiei Tehnice Investiţii, a documentaţiei tehnice depuse de către solicitant;
- Emiterea de către Consiliul Judeţean Arad, prin Compartimentul Elaborare Avize și Acorduri, a Autorizaţiei de amplasare şi/sau acces în zona drumului public, în termen de 15 de zile calendaristice de la data depunerii documentaţiei de către solicitant sau comunicarea Refuzului de emitere a Autorizaţiei de amplasare şi/sau acces în zona drumului public, după caz;
- Autorizaţia de amplasare şi/sau acces în zona drumului public/Refuzul de emitere a Autorizaţiei de amplasare şi/sau acces în zona drumului public va fi semnat/ă de către va fi semnat de către Președintele Consiliului Județean Arad, Director Executiv Direcția Tehnică Investiții, Șef Serviciu Administrare Drumuri și Poduri şi de către cel care l-a întocmit din cadrul Compartimentului Elaborare Avize și Acorduri;
- Comunicarea Autorizaţiei de amplasare şi/sau acces în zona drumului public/Refuzului de emitere a Autorizaţiei de amplasare şi/sau acces în zona drumului public solicitantului, de către Compartimentul Elaborare Avize și Acorduri.
Persoane îndreptățite
Documente necesare
Denumire
Descriere
Obligatoriu
Semnătură digitală
Tip document
Descarcă
Nu s-au găsit rezultate
Nu s-au găsit rezultate
Documente emise
Denumire
Tip document
Descarcă
Nu s-au găsit rezultate
Nu s-au găsit rezultate
Taxe
Denumire
Valoare
Valută
Nu s-au găsit rezultate
Termene
Timp de soluționare:
15
Zile lucratoare
Termen completare dosar:
5
Zile lucratoare
Termen notificare:
1
Zile lucratoare
Acte normative
Nu s-au găsit rezultate
Căi de atac
Legislatia nu contine prevederi speciale privind caile de atac, in caz de litigiu fiind aplicabile dispozitiile de drept comun.
Informații suplimentare și link-uri
Alte informații:
Link-uri utile:
Nu s-au găsit rezultate
Servicii de asistență și soluționare a problemelor
Nu s-au găsit rezultate
Ultima actualizare:
27 noiembrie 2025
Publicat de către:
A paragraph is a self-contained unit of a discourse in writing dealing with
a particular point or idea. Paragraphs are usually an expected part of
formal writing, used to organize longer prose.
Consiliul Judetean Arad
Str. Corneliu Coposu Nr.22
Telefon:
Fax:
0357731280
Email:
consiliul@cjarad.ro
Conținut
Spune-ți părerea
Oferă-ne opinia ta despre conținutul acestei pagini. Poți lăsa un comentariu despre ceea ce putem îmbunătăți. Nu vei primi un răspuns la comentariul tău. Folosește formularul de contact pentru a clarifica îndoielile despre informațiile și serviciile disponibile pe acest portal.
Ajută-ne să ne îmbunătățimi
Vă putem ajuta?
Nu puteți gasi serviciul dorit sau aveți dificultăți în navigarea pe website? Completați un formular de suport sau contactați-ne.
