Online
Înscrierea on-line în vederea atestării personalului de specialitate în domeniul protejării monumentelor istorice
În vederea atestării în domeniul protejării monumentelor istorice, solicitanții vor depune on-line, prin PCUe, un dosar alcătuit conform prevederilor Art. 12 (1) al Ordinului nr. 2866 din 14 mai 2025 al Ministrului culturii pentru aprobarea Normelor metodologice privind atestarea personalului de specialitate în domeniul protejării monumentelor istorice, care va fi numit în continuare Ordinul de atestare. Cererea-tip depusă on-line va fi înregistrată la Institutul Național al Patrimoniului.
Dosarul depus va fi verificat, în ordinea primirii, de secretariatul Comisiei de Atestare în Domeniul Monumentelor Istorice, numită în continuare CADMI, pentru conformitatea cu prevederile Ordinului de atestare.
După analizarea dosarului secretariatul CADMI, poate solicita, după caz, completarea acestuia, în termen de 30 zile de la data depunerii solicitării.
Termenul de completare a dosarului prin transmiterea documentelor solicitate este de 15 zile.
Nedepunerea documentelor solicitate în termenul stabilit va conduce la repingerea solicitării de atestare.
După primirea completărilor și verificarea acestora, solicitantul va fi notificat că se încadrează în prevederile Ordinului de atestare, că dosarul este complet și că urmează a fi programat în sesiunea de atestare sau, după caz, că nu se încadrează în prevederile Ordinului nr. 2866 din 14 mai 2025 al Ministrului culturii pentru aprobarea Normelor metodologice privind atestarea personalului de specialitate în domeniul protejării monumentelor istorice.
Termenul de soluționare a solicitării prin transmiterea acestei notificări este de 30 de zile de la depunerea dosarului complet.
Denumire
Descriere
Obligatoriu
Semnătură digitală
Tip document
Descarcă
Denumire
Tip document
Descarcă
Denumire
Valoare
Valută
Conform prevederilor Ordinului de atestare Art. 14: Decizia de respingere a atestării, emisă pe baza hotărârii CADMI, luate de aceasta în urma analizării dosarului și a examinării candidatului, poate fi contestată în termen de 5 zile de la data comunicării. Contestaţiile cu privire la soluţionarea cererilor de atestare se analizează de către o Comisie de soluţionare a contestaţiilor, constituită în acest scop prin decizie a managerului Institutului Național al Patrimoniului, în termen de 30 de zile de la data depunerii lor. Hotărârile Comisiei de soluţionare a contestaţiilor sunt aprobate prin decizie a managerului Institutului Național al Patrimoniului. Persoanele nemulţumite de modul de soluţionare a contestaţiilor se pot adresa instanţelor de judecată, în condiţiile legii contenciosului administrativ.
Spune-ți părerea
Oferă-ne opinia ta despre conținutul acestei pagini. Poți lăsa un comentariu despre ceea ce putem îmbunătăți. Nu vei primi un răspuns la comentariul tău. Folosește formularul de contact pentru a clarifica îndoielile despre informațiile și serviciile disponibile pe acest portal.
Ajută-ne să ne îmbunătățimi
Nu puteți gasi serviciul dorit sau aveți dificultăți în navigarea pe website? Completați un formular de suport sau contactați-ne.
