roepas.ro
favorite_border
RO / EN

Procedură
Online

Procedură atestare asistent maternal

favorite_border
Adaugă la favorite

Asistentul maternal este persoana fizică, atestată în condițiile Legii nr. 323/2024 pentru aprobarea Ordonantei nr. 27/2024 privind conditiile de obtinere a atestatului, procedura de atestare si statutul asistentului maternal, angajat al Directiei Generale de Asistenta Sociala si protectia Copilului Mehedinti, care asigură prin activitatea pe care o desfășoară la domiciliul/resedinta sa cresterea, ingrijirea si educarea copilului pe perioada aplicarii masurii de protectie speciala a plasamentului/plasamentului in regim de urgenta pentru copilul separat temporar sau definitiv, de parintii sai sau, dupa caz, in perioada de resoiro a unui alt asistent maternal.

a. Conditii necesare pentru a deveni asistent maternal

Persoana care doreste sa devina asistent maternal trebuie sa indeplineasca cumulativ urmatoarele conditii:

1. să aibă domiciliul în judetul Mehedinti;

2. să fie absolvent al invatamantului profesional sau liceal;

3. a implinit varsta de 21 ani;

4. prin comportamentul sau in societate si profilul psihologic prezinta garantii morale cu privire la cresterea, ingrijirea si educarea copiilor

5. persoana si sotul/sotia prezinta disponibilitati afective in relatiile cu copii, confirmate in urma evaluarii psihologice;

6. sotul/sotia si copiii care au implinit varsta de 14 ani si care au acelasi domiciliu, sau dupa caz, aceeasi resedinta cu solicitantul isi exprima acordul cu privire la primirea in familie a unui copil/copii;

7. are domiciliul sau, dupa caz, resedinta intr-o localitate cu acces la servicii educationale, medicale pentru copilul/copiii pe care il/ii va primi in plasament si, dupa caz, la servicii de abilitare/reabilitare pentru copilul cu dizabilitati;

8. are drept de folosinta asupra unei locuinte care acopera in mod corespunzator necesitatile de preparare a hranei, igiena, educatie si odihna ale utilizatorilor sai, inclusiv cele ale copiilor ce urmeaza a fi primiti in plasament si pentru care se poate asigura un spatiu individualizat de odihna si efectuarea temelor;

9. cel putin unul dintr membri adulti ai familiei realizeaza venituri, exceptand asistentul maternal, daca acesta locuieste cu unul sau mai multi membri

10. nu a depasit varsta standard de pensionare prevazuta de Legea nr. 360/2023 privind sistemul public de pensii;

11. nu a suferit o condamnare prin hotarare judecatoreasca ramasa definitiva, pentru savarsirea cu intentie a unei infractiuni contra persoanei, contra autoritatii, contra infaptuirii justitiei, de coruptie si de serviciu, precum si pentru infractiuni de trafic de droguri, cu privire la regimul privind sunbstantele dopante, de efectuare de operatiuni ilegale cu precursori sau cu alte produse susceptibile de a avea efecte psihoactive sau este inscrisa cu mentiuni in evidenta Registrului national automatizat cu privire la persoanele care au comis infractiuni sexuale, de exploatare a unor persoane sau asupra minorilor;

12. nu are in familie membri care au implinit varsta de 14 ani sau alte persoane care locuiesc impreuna cu mine, care au fost condamnati prin hotarare judecatoreasca ramasa definitiva pentru o infractiune din categoria celor prevazute la lit.b). sau sunt inscrisi cu mentiuni in evidenta Registrului national automatizat cu privire la persoanele care au comis infractiuni sexuale, de exploatare a unor persoane sau asupra minorilor;

13. nu a fost decazut/a din drepturile parintesti prin hotarare judecatoreasca ramasa definitiva sau mi-a fost interzis exercitiul drepturilor parintesti , ca pedeapsa complementara;

14. nu sufera de boli transmisibile care ar putea pune in pericol starea de sanatate a copilului;

15. nu are in familie membri sau alte persoane majore care locuiesc cu el, care sufera de boli transmisibile care ar putea pune in pericol starea de sanatate a copilului;

16. nu are istoric de violenta pentru care s-a emis ordin de protectie provizoriu sau, dupa caz, ordin de protectie, conform prevederilor Legii nr. 217/2003 pentru prevenirea si combaterea violentei domestice, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, sau conform prevederilor Legii nr.26/2024 privind ordinul de protectie, sau am in familie membri sau alte persoane adulte care locuiesc cu el pentru care au fost emise ordinele mentionate;

17. nu a avut sau, dupa caz, nu are unul sau mai multi copii naturali in sistemul de protectie speciala;

18. nu a consimtit la adoptia propriului copil, cu exceptia in care copilul a fost adoptat de catre sot;

19. nu sufera de boli psihice, nu este dependent/a de alcool, droguri sau alte substante psihotrope;

20. nu are in familie membri sau alte persoane majore, care locuiesc cu el, care sufera de boli psihice, sunt dependente de alcool, droguri sau alte substante psihotrope;

21. nu i s-a retras atestatul de asistent maternal profesionist, cu exceptia situatiei in care atestatul a fost retras la cerere.

Documente necesare

Persoana care doreste sa devina asistent maternal adreseaza o cerere de evaluare conducerii DGASPC Mehedinti .

La cererea de evaluare se anexeaza in mod obligatoriu urmatoarele documente:

a) curiculum vitae al solicitantului;

b) copie, certificata de catre directie, sau dupa caz, de catre solicitant, de pe cartea de identitate, permisul de sedere pe termen lung sau, dupa caz, cartea de rezidenta permanenta a solicitantului si, dupa caz, a fiecarei persoane cu care acesta locuieste;

c) copie certificata de catre directie, sau dupa caz, de catre solicitant, de pe certificatul de nastere al solicitantului si, dupa caz, a fiecarei persoane cu care acesta locuieste;

d) copie certificata de catre directie, sau dupa caz, de catre solicitant, de pe certificatul de casatorie sau hotararea de divort/certificat de divort, daca este cazul;

e) copie certificata de catre directie, sau dupa caz, de catre solicitant, de pe diploma de studii a acestuia;

f) copie certificata de catre directie, sau dupa caz, de catre solicitant, de pe titlul de proprietate sau orice alt document care sa ateste dreptul de folosinta al locuintei;

g) certificatul de cazier judiciar al solicitantului si, dupa caz, al fiecarei persoane care a implinit varsta de 14 ani cu care acesta locuieste;

h) certificatul de integritate comportamentala al solicitantului si, dupa caz, al fiecarei persoane majore cu care acesta locuieste;

i) adeverinta de venit sau alte documente care atesta veniturile solicitantului sau, dupa caz ale cel putin unuia dintre membrii adulti ai familiei cu care acesta locuieste;

j) adeverinta eliberata de medicul de familie privind starea de sanatate a solicitantului, in care se precizeaza ca nu sufera de boli transmisibile si, dupa caz, a fiecarei persoane majore cu care acesta locuieste;

k) certificat medical eliberat de medicul specialist in care se precizeaza ca solicitantul, sau dupa caz, persoanele majore cu care acesta locuieste nu sufera de boli psihice;

l) declaratia in forma autentica pe propria raspundere din care sa rezulte ca solicitantul nu se afla in una din sitatiile urmatoare:

- nu a fost decazut/a din drepturile parintesti prin hotarare judecatoreasca ramasa definitiva sau mi-a fost interzis exercitiul drepturilor parintesti , ca pedeapsa complementara;

- nu a avut sau, dupa caz, nu are unul sau mai multi copii naturali in sistemul de protectie speciala;

- nu a consimtit la adoptia propriului copil, cu exceptia in care copilul a fost adoptat de catre sot;

- nu i s-a retras atestatul de asistent maternal profesionist, cu exceptia situatiei in care atestatul a fost retras la cerere.

m) recomandari ale vecinilor, rudelor solicitantului, altor membrii ai comunitatii/persoane din cercul social al acestuia sau, dupa caz, din partea autoritatilor administratiei publice locale, cu privire la comportamentul social al solicitantului si, dupa caz, al membrilor familiei cu care acesta locuieste;

Cererea de evaluare se solutioneaza in termen de 90 de zile calendaristice de la data inregistrarii la directie.

Dupa evaluarea sociala si psihologica, in vederea pregatirii pentru exercitarea activitatii de asistent maternal, solicitantul participa la cursurile de formare profesionala, dupa o programa elaborata de catre Autoritatea Nationala pentru Protectia Drepturilor Copilului si Adoptie, in colaborare cu reprezentanti ai mediului academic, care vor avea o durata de 80 de ore, din care 50 de ore de teorie si 30 de ore de practica.

Formarea profesionala a asistentilor maternali re realizeaza de catre directii, in calitate de furnizori de formare autorizati conform O.G nr.129/2000 privind formarea profesionala a adultilor, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare.

Atestarea

Socicitantul care a primit Raportul final de evaluare a capacitatii solicitantului de a deveni asistent maternal cu propunere de eliberare a atestatului depune, la sediul directiei de la domiciliu sau, dupa caz, de la resedinta, o cerere adresata CPC Mehedinti prin care solicita eliberarea atestatului de asistent maternal, care se solutioneaza in termen de 30 de zile de data inregistrarii la directie.

Pe tot parcursul evaluarii, persoana care solicita obtinerea atestatului de asistent maternal, are obligatia de a informa membrii echipei de evaluare cu privire la eventualele schimbari care vizeaza indeplinirea uneia sau mai multora din conditiile necesare de a deveni asistent maternal, prevazute in prezenta procedura, anexand, dupa caz acte doveditoare.

CPC Mehedinti, in urma analizarii Raportului final de evaluare a capacitatii solicitantului de a deveni asistent maternal si audierii solicitantului, prezentat de catre unul dintre membrii echipei de evaluare, se pronunta printr-o hotarare motivata cu privire la admiterea sau, dupa caz, respingerea cererii de eliberare a atestatului de asistent maternal. Atestatul este anexa la a hotararii CPC.

CPC poate, in situatii intemeiate, sa audieze si alte persoane, carora le poate solicita informatii suplimentare pe care le considera necesare in vederea admiterii sau, dupa caz, respingerii cererii de eliberare a atestatului de asistent maternal. Atestatul de asistent maternal se elibereaza pe perioada nedeterminata si se avizeaza la fiecare doi ani.

Persoane îndreptățite
Documente necesare

Denumire

Descriere

Obligatoriu

Semnătură digitală

Tip document

Descarcă


Nu s-au găsit rezultate
Nu s-au găsit rezultate
Documente emise

Denumire

Tip document

Descarcă


Nu s-au găsit rezultate
Nu s-au găsit rezultate
Taxe

Denumire 

Valoare 

Valută 


Nu s-au găsit rezultate
Termene
Timp de soluționare: 
90
Zile lucratoare
Termen completare dosar: 
60
Zile lucratoare
Termen notificare: 
7
Zile lucratoare
Acte normative
Nu s-au găsit rezultate
Căi de atac

​Persoana care se consideră neîndreptățită de răspunsul primit din partea DGASPC Mehedinți se poate adresa instanței de contencios administrativ în temeiul Legii nr. 554/2004.

Informații suplimentare și link-uri
Alte informații: 
Link-uri utile: 
Servicii de asistență și soluționare a problemelor 
Nu s-au găsit rezultate
Ultima actualizare:  
27 noiembrie 2025
Publicat de către: 
A paragraph is a self-contained unit of a discourse in writing dealing with a particular point or idea. Paragraphs are usually an expected part of formal writing, used to organize longer prose.
Directia Generala de Asistenta Sociala si Protectia Copilului Mehedinti
Str. Mareșal Averescu nr. 14
Telefon:
Fax: 0252328658
Email: directie@dgaspcmh.ro
Conținut
Vă putem ajuta?

Nu puteți gasi serviciul dorit sau aveți dificultăți în navigarea pe website? Completați un formular de suport sau contactați-ne.

roepas.ro
Autorități publice
Aveți nevoie de ajutor?
Instituții europene
Informații
© 2024 roepas.ro