Online
Procedura privind recrutarea, evaluarea, instruirea, atestarea și angajarea asistenților maternali profesioniști
Asistentul maternal profesionist este persoana fizică, atestată în condițiile legii, care prin activitatea pe care o desfășoară la domiciliul său asigură creșterea, îngrijirea, educarea necesare dezvoltării armonioase a copiilor pe care îi primește în plasament.
Cine poate asistent maternal profesionist?
Poate să fie asistent maternal profesionist persoana care:
-are minim 10 clase
-vârsta cuprinsă între 25 - 52 ani, in momentul evaluarii
-are capacitate deplină de exercitiu, prin comportamentul ei în societate, starea sănătăţii şi profilul psihologic, prezintă garanţii pentru îndeplinirea corectă a obligaţiilor care revin unui părinte, referitoare la săi;
-are în folosinţă o locuinţă care acoperă necesităţiile de preparare a hranei, igienă, educaţie şi odihnă ale utilizatorilor săi, inclusiv cele ale copiilor care urmează a fi primiţi în plasament;
-are acceptul întregii familii cu care locuieşte împreună, de a primi şi ocroti un copil în casa lor;
-persoana care desfăşoară o activitate salariată, numai cu condiţia încetării contractului individual de muncă pe baza căruia îşi desfăşoară respectiva activitate salarizată
Nu poate fii asistent maternal profesionist
-persoana care a suferit o condamnare prin hotărâre .judecătorească rămasă definitivă, pentru săvârşirea cu intenţie a unei infracţiuni;
-părintele decăzut din drepturile părinteşti sau a cărui copil a fost declarat abandonat prin hotărâre judecătorească rămasă definitivă
-persoana care suferă de boli cronice transmisibile
Cum puteți deveni asistent maternal profesionist?
Persoanele cu domiciliul pe raza jud.Arad interesate sa devina asistent maternal profesionst se vor adresa pentru mai multe informati Serviciului Management de Caz pentru Copii – Asistenta Maternala din cadrul DGASPC Arad, str. Iustin Marsieu nr. 22 A, parter cam 7, tel. 0257/250325 unde vor depune o cerere de evaluare însoțită de documentele menționate mai jos.
În urma depunerii cererii de evaluare se va realiza evaluarea capacităţii solicitantului de a îngriji copii. Această evaluare poate dura maxim 90 de zile şi pe parcursul acestei perioade solicitantul şi membrii familiei acestuia vor fi implicaţi în diverse activităţi.
Procedura de evaluare a solicitantului si familiei acestuia cuprinde 2 etape:
-etapa evaluari initiale
-etapa de pregatire
Atestatul se elibereaza de catre Comisia pentru Protectia Copilului Arad si are o valabilitate de 3 ani.
Denumire
Descriere
Obligatoriu
Semnătură digitală
Tip document
Descarcă
Denumire
Tip document
Descarcă
Denumire
Valoare
Valută
Persoanele care se considera neindreptatite de raspunsul primit din partea DGASPC Arad se pot adresa instantei de contencios-administrativ in temeiul Legii nr.544/2004.
Spune-ți părerea
Oferă-ne opinia ta despre conținutul acestei pagini. Poți lăsa un comentariu despre ceea ce putem îmbunătăți. Nu vei primi un răspuns la comentariul tău. Folosește formularul de contact pentru a clarifica îndoielile despre informațiile și serviciile disponibile pe acest portal.
Ajută-ne să ne îmbunătățimi
Nu puteți gasi serviciul dorit sau aveți dificultăți în navigarea pe website? Completați un formular de suport sau contactați-ne.
