roepas.ro
favorite_border
RO / EN

Procedură
Online

PROCEDURĂ OPERAŢIONALĂELIBERAREA DE ADEVERINȚE PENTRU DEȚINEREA DE TERENURI AGRICOLE ȘI ANIMALE ÎN BAZA DATELEXISTENTE ÎN REGISTRUL AGRICOL

favorite_border
Adaugă la favorite

1. Descrierea procedurii

1.1. Generalități:

Se are în vedere transparența în activitate, egalitatea cetățenilor, respectarea legislației în domeniu, imparțialitatea și confidențialitatea actelor şi documentelor din acest sector de activitate.

În toate documentele care se primesc sau care se elaborează la primărie, cu privire la eliberarea de documente ce conțin informații din Registrul agricol, se respectă prevederile legislației în vigoare.

1.2. Documente utilizate:

1.2.1. Lista și proveniența documentelor:

Documentele de intrare sunt:

- cereri de la persoanele fizice sau juridice privind confirmarea dreptului de proprietate / folosință asupra terenurilor, clădirilor, animalelor, utilajelor agricole, pădurilor, etc., respectiv certificate de moștenitor, titluri de proprietate, contracte de vânzare-cumpărare, contracte de donație, contracte de schimb, hotărâri judecătorești, etc.

- cereri de la persoane fizice sau juridice privind veniturile agricole realizate;

- adrese de la diferite instituții ale statului sau instanțe judecătorești;

- documente de proprietate de la persoane fizice și juridice;

Documentele de ieșie sunt:

- certificate de adeverire a proprietății asupra animalelor;

- eliberarea adeverințelor privind deținerea unui teren agricol;

- adeverințe de rol agricol pentru persoane fizice și juridice.

1.2.2. Conținutul și roluldocumentelor:

- Cerere tip de înscriere în registrul Agricol / Declarație ale cetățenilor privind structura gospodăriei;

- Diferite tipuri de adeverințe-tipizate, eliberate de Compartimentul Registrul Agricol.

1.2.3. Circuitul documentelor:

a) Primirea corespondenței;

b) Verificarea datelor din evidențele instituției şi în teren cu confirmarea realității acestora;

c) Întocmirea răspunsurilor, referatelor, adreselor către instituțiile sau către persoanele fizice sau juridice solicitante;

d) Comunicarea către instituțiile sau persoanele solicitante a actelor din registrul agricol.

1.3. Resurse necesare:

1.3.1. Resurse materiale:

- Computer;

- Imprimantă;

- Copiator;

- Consumabile (cerneală/toner);

- Hârtie xerox;

- Dosare.

1.3.2. Resurse umane:

- Conducătorul instituției;

- Compartimentele prevăzute în organigrama institutiei.

1.3.3. Resurse financiare:

- Conform Bugetului aprobat al Instituției.


1.4. Modul de lucru:

1.4.1. Planificarea operațiunilor și acțiunilor activității:

Cetățeanul se adresează compartimentului Registrul Agricol cu o cerere de eliberare a adeverinței. Cererea se înregistrează în registrul de evidență a adeverințelor din cadrul compartimentului Registrului Agricol.

Se verifică identitatea persoanei pe baza actului de identitate.

Se verifică dacă cetățeanul are documentele care atestă proprietatea imobilului, a terenului și a animalelor după care cetățeanul semnează registrul agricol.

Pentru toate adeverințele se solicită:

- cerere;

- documente de identitate;

- taxă timbre / alte taxe (dacă este cazul);

- copie acte de proprietate dacă au intervenit modificări la suprafață de teren sau numărul de animale.

1.4.2. Derularea operațiunilor și acțiunilor activității:

Registrul agricol asigură baza de date pentru satisfacerea unor solicitări ale cetăţenilor, cum ar fi:

a) eliberarea documentelor doveditoare referitoare la deţinerea parcelelor agricole, a animalelor şi a păsărilor;

b) eliberarea/vizarea atestatelor de producător şi eliberarea carnetelor de comercializare, în vederea valorificării de către producătorii agricoli, persoane fizice, a produselor agricole proprii şi de exercitare a comerţului cu aceste produse;

c) eliberarea adeverinţelor privind calitatea de producător agricol, în cazul celor care nu desfăşoară activitate economică pentru care se eliberează documentele prevăzute la lit. b);

d) starea materială pentru situaţii de asistenţă/protecţie socială, pentru obţinerea unor beneficii/servicii sociale;

e) alte cazuri prevăzute de reglementările legale în vigoare.

Reguli privind desfășurarea activităților, care se va face:

a. cu respectarea termenelor prevăzute de lege privind răspunsurile către petenți sau către alte instituții;

b. după verificarea temeinică în teren a tuturor aspectelor.

Derularea operațiunilor și acțiunilor activității:

a) Efectuarea verificării documentelor prezentate de solicitant și verificarea în teren a exactități lor;

b) Consemnarea în registrul agricol a oricăror operațiuni, în baza documentelor depuse;

c) Eliberarea documentelor solicitate de către petenți;

d) Reactualizarea anuală a bazei de date privind modul de folosință al terenului și efectivele de animale, precum și culturile agricole;

e) Înscrierea în registrul agricol se face pe baza declarației pe propria răspundere a membrilor din gospodărie și actelor doveditoare;

f) Personalul din cadrul Compartimentului va acționa prin eliberarea actelor solicitate reflecte realitatea din teren;

g) De asemenea vor urmări intrările și ieșirile corespondenței, precum și încadrarea în termenul legal de 30 zile sau respectând termenele acordate de instanțele judecătorești.

1.4.3. Valorificarea rezultatelor activității:

Rezultatele activității vor fi valorificate de toate compartimentele din Instituție.


2. Responsabilități

2.1. Persoana din cadrul Compartimentului registru agricol execută următoarele operații:

a) Verificarea documentelor prezentate de solicitant;

b) Verificarea în teren a exactității datelor prezentate de solicitant;

c) Verificarea datelor consemnate în registrul agricol;

d) Înscrierea anuală în Registrul agricol a terenurilor, clădirilor, precum și stabilirea categoriei de folosință a terenului;

e) Completarea adeverințelor solicitate.

2.2. Secretarul Primariei

a) Avizează cererile de efectuare a modificărilor în Registrul agricol;

b) Avizează documentele de constatare;

c) Avizează adeverințele de proprietate asupra terenurilor, clădirilor, animalelor, etc,.

2.3. Primarul

a) Aprobă documentele de constatare;

b) Aprobă documentele anuale privind reactualizarea datelor;

c) Aprobă adeverințele de proprietate asupra terenurilor, clădirilor, animalelor, etc,.

Persoane îndreptățite
Documente necesare

Denumire

Descriere

Obligatoriu

Semnătură digitală

Tip document

Descarcă


Nu s-au găsit rezultate
Nu s-au găsit rezultate
Documente emise

Denumire

Tip document

Descarcă


Nu s-au găsit rezultate
Nu s-au găsit rezultate
Taxe

Denumire 

Valoare 

Valută 


Nu s-au găsit rezultate
Termene
Timp de soluționare: 
30
Zile lucratoare
Termen completare dosar: 
0
Zile lucratoare
Termen notificare: 
0
Zile lucratoare
Acte normative
Nu s-au găsit rezultate
Căi de atac

sesizare comisia de monitorizare proceduri administrative

Informații suplimentare și link-uri
Alte informații: 
Link-uri utile: 
Nu s-au găsit rezultate
Servicii de asistență și soluționare a problemelor 
Nu s-au găsit rezultate
Ultima actualizare:  
27 noiembrie 2025
Publicat de către: 
A paragraph is a self-contained unit of a discourse in writing dealing with a particular point or idea. Paragraphs are usually an expected part of formal writing, used to organize longer prose.
Primaria Orasului Marasesti
Siret, nr. 1
Telefon:
Fax: (0237)260550
Email: primaria@primariamarasesti.ro
Conținut
Vă putem ajuta?

Nu puteți gasi serviciul dorit sau aveți dificultăți în navigarea pe website? Completați un formular de suport sau contactați-ne.

roepas.ro
Autorități publice
Aveți nevoie de ajutor?
Instituții europene
Informații
© 2024 roepas.ro