roepas.ro
favorite_border
RO / EN

Procedură
Online

EMITERE CERTIFICAT DE URBANISM

favorite_border
Adaugă la favorite
Certificatul de urbanism este actul de informare prin care președintele C.J.Arad, potrivit competențelor stabilite prin lege

  • face cunoscute solicitantului informaţiile privind regimul juridic, economic şi tehnic al terenurilor şi construcţiilor existente la data solicitării, în conformitate cu prevederile planurilor urbanistice şi ale regulamentelor aferente acestora ori ale planurilor de amenajare a teritoriului, după caz, avizate şi aprobate potrivit legii;
  • stabilește cerinţele urbanistice care urmează să fie îndeplinite în funcţie de specificul amplasamentului;
  • stabilesc lista cuprinzând avizele/acordurile necesare în vederea autorizării executării lucrărilor de construire;
  • indică nominal operatorii de reţele tehnico-edilitare care vor emite respectivele avize/acorduri; avizele se vor solicita doar de la posesorii de reţele supraterane şi subterane care afectează suprafaţa de teren şi/sau construcţiile pentru care se solicită certificate de urbanism, cu consultarea bazei de date urbane constituite în condiţiile legii;
  • încunoştinţează investitorul/solicitantul cu privire la obligaţia de a contacta autoritatea competentă pentru protecţia mediului, în scopul obţinerii punctului de vedere şi, după caz, al actului administrativ al acesteia, necesare în vederea autorizării.

Certificatul de urbanism se emite și în următoarele situaţii:

  • în vederea concesionării de terenuri, potrivit legii;
  • în vederea adjudecării prin licitaţie a proiectării lucrărilor publice în faza de \"Studiu de fezabilitate\", potrivit legii;
  • pentru cereri în justiţie şi operaţiuni notariale privind circulaţia imobiliară, atunci când operaţiunile respective au ca obiect:

- comasarea, respectiv dezmembrarea terenurilor din/în cel puţin 3 parcele;

- împărţeli ori comasări de parcele solicitate în scopul realizării de lucrări de construcţii şi de infrastructură;

- constituirea unei servituţi de trecere cu privire la un imobil.


Operaţiunile juridice menţionate, efectuate în lipsa certificatului de urbanism, sunt lovite de nulitate.
În cazul în care documentația depusă este incompletă sau cu elemente de identificare insuficiente, acest lucru se notifică solicitantului în termen de 9 zile lucrătoare de la data înregistrării cererii, cu menționarea elementelor lipsă din documentație. Începând cu data notificării, termenul legal pentru emiterea certificatului de urbanism se decalează cu numărul de zile necesar solicitantului pentru a înregistra completările aduse documentaţiei iniţiale.
Persoane îndreptățite
Documente necesare

Denumire

Descriere

Obligatoriu

Semnătură digitală

Tip document

Descarcă


Nu s-au găsit rezultate
Nu s-au găsit rezultate
Documente emise

Denumire

Tip document

Descarcă


Nu s-au găsit rezultate
Nu s-au găsit rezultate
Taxe

Denumire 

Valoare 

Valută 


Nu s-au găsit rezultate
Termene
Timp de soluționare: 
15
Zile lucratoare
Termen completare dosar: 
30
Zile lucratoare
Termen notificare: 
1
Zile lucratoare
Acte normative
Nu s-au găsit rezultate
Căi de atac
În cazul unui litigiu între beneficiar și autoritatea competentă sunt aplicabile dispozițiile de drept comun.

Informații suplimentare și link-uri
Alte informații: 
Link-uri utile: 
Servicii de asistență și soluționare a problemelor 
Nu s-au găsit rezultate
Ultima actualizare:  
27 noiembrie 2025
Publicat de către: 
A paragraph is a self-contained unit of a discourse in writing dealing with a particular point or idea. Paragraphs are usually an expected part of formal writing, used to organize longer prose.
Consiliul Judetean Arad
Str. Corneliu Coposu Nr.22
Telefon:
Fax: 0357731280
Email: consiliul@cjarad.ro
Conținut
Vă putem ajuta?

Nu puteți gasi serviciul dorit sau aveți dificultăți în navigarea pe website? Completați un formular de suport sau contactați-ne.

roepas.ro
Autorități publice
Aveți nevoie de ajutor?
Instituții europene
Informații
© 2024 roepas.ro