roepas.ro
favorite_border
RO / EN

Instituție

Directia Generala de Asistenta Sociala si Protectia Copilului Arad

Directia Generala de Asistenta Sociala si Protectia Copilului Arad
Str. 1 Decembrie 1918 nr.14
Telefon:
Fax: 0257.210055, 0257.210035
Email: secretariat@dgaspc-arad.ro

Proceduri disponibile

PROCEDURA
RECRUTAREA, EVALUAREA, INSTRUIREA, ATESTAREA SI ANGAJAREA ASISTENTILMATERNALI

Asistentul maternal este persoana fizică, atestată în condițiile prezentei ordonanțe, angajată a direcției generale de asistență socială și protecția copilului, care asigură la domiciliul său sau, după caz, la reședința sa creșterea, îngrijirea și educarea copilului pe perioada aplicării măsurii de protecție specială a plasamentului, a plasamentului în regim de urgență pentru copilul separat, temporar sau definitiv, de părinții săi sau, după caz, în perioada de respiro a unui alt asistent maternal.

Solicitantul de Atestat asistent maternal, depune Cererea de evaluare în vederea eliberării atestatului de asistent maternal (Formular Anexa 2, O 1142/2024) la secretariatul instituției, unde este înregistrată și directorul general adjunct asistență socială o repartizează pentru evaluare în funcție de domiciliul solicitantului.

Pentru eficientizarea activității, fiecare echipă de specialiști are repartizată o anumită zonă din județ și municipiu în care își desfășoară activitatea.

Evaluarea solicitantului este realizată de către o echipă de specialiști formată din asistent social și psiholog și la nevoie pot fi implicați și alți specialiști la recomandarea asistentului social desemnat manager de caz pentru asistentul maternal MCAM prin dispoziția directorul general adjunct asistență socială, Dispoziție manager de caz asistent maternal (DMC). Membrii echipei de evaluare intocmesc Raportul final de evaluare (Formular Anexa 8, O 1142/2024)

Manager de caz asistent maternal preia cererea și dosarul repartizat de către directorul general adjunct asistență socială și înregistrează documentele în Registrul intrări-ieșiri (RII) al compartimentului, după care tehnoredactează Dispoziția manager de caz asistent maternal și o înaintează spre aprobare.

După primirea cererii și verificarea documentelor depuse la dosar, managerul de caz pentru AM (MCAM) începe procesul de evaluare a persoanei solicitante și a familiei acesteia.

PROCEDURA
Procedura privind recrutarea, evaluarea, instruirea, atestarea și angajarea asistenților maternali profesioniști

Asistentul maternal profesionist este persoana fizică, atestată în condițiile legii, care prin activitatea pe care o desfășoară la domiciliul său asigură creșterea, îngrijirea, educarea necesare dezvoltării armonioase a copiilor pe care îi primește în plasament.

Cine poate asistent maternal profesionist?

Poate să fie asistent maternal profesionist persoana care:

-are minim 10 clase

-vârsta cuprinsă între 25 - 52 ani, in momentul evaluarii

-are capacitate deplină de exercitiu, prin comportamentul ei în societate, starea sănătăţii şi profilul psihologic, prezintă garanţii pentru îndeplinirea corectă a obligaţiilor care revin unui părinte, referitoare la săi;

-are în folosinţă o locuinţă care acoperă necesităţiile de preparare a hranei, igienă, educaţie şi odihnă ale utilizatorilor săi, inclusiv cele ale copiilor care urmează a fi primiţi în plasament;

-are acceptul întregii familii cu care locuieşte împreună, de a primi şi ocroti un copil în casa lor;

-persoana care desfăşoară o activitate salariată, numai cu condiţia încetării contractului individual de muncă pe baza căruia îşi desfăşoară respectiva activitate salarizată

Nu poate fii asistent maternal profesionist

-persoana care a suferit o condamnare prin hotărâre .judecătorească rămasă definitivă, pentru săvârşirea cu intenţie a unei infracţiuni;

-părintele decăzut din drepturile părinteşti sau a cărui copil a fost declarat abandonat prin hotărâre judecătorească rămasă definitivă

-persoana care suferă de boli cronice transmisibile

Cum puteți deveni asistent maternal profesionist?

Persoanele cu domiciliul pe raza jud.Arad interesate sa devina asistent maternal profesionst se vor adresa pentru mai multe informati Serviciului Management de Caz pentru Copii – Asistenta Maternala din cadrul DGASPC Arad, str. Iustin Marsieu nr. 22 A, parter cam 7, tel. 0257/250325 unde vor depune o cerere de evaluare însoțită de documentele menționate mai jos.

În urma depunerii cererii de evaluare se va realiza evaluarea capacităţii solicitantului de a îngriji copii. Această evaluare poate dura maxim 90 de zile şi pe parcursul acestei perioade solicitantul şi membrii familiei acestuia vor fi implicaţi în diverse activităţi.

Procedura de evaluare a solicitantului si familiei acestuia cuprinde 2 etape:

-etapa evaluari initiale

-etapa de pregatire

Atestatul se elibereaza de catre Comisia pentru Protectia Copilului Arad si are o valabilitate de 3 ani.

Servicii de asistență

Nu au fost configurate servicii de asistenta pentru aceasta institutie

roepas.ro
Autorități publice
Aveți nevoie de ajutor?
Instituții europene
Informații
© 2024 roepas.ro