Instituție
IPI SOLUTIONS test
Proceduri disponibile
PROCEDURA
Obtinere card de identitate unice
Pentru a obține cartea de identitate, cetățeanul român trebuie să urmeze o serie de pași simpli, în conformitate cu legislația în vigoare.
- Pregătirea documentelor necesare
- Solicitantul trebuie să pregătească următoarele documente:
- Cererea pentru eliberarea actului de identitate (se completează la ghișeu);
- Certificatul de naștere (original și copie);
- Certificatul de căsătorie sau hotărârea de divorț, dacă este cazul (original și copie);
- Documentul care atestă dreptul de proprietate sau de folosință asupra spațiului de locuit (contract de proprietate, de închiriere, declarație de luare în spațiu etc.);
- Chitanța care dovedește plata taxei (dacă este prevăzută);
- Actul de identitate vechi, dacă se solicită un nou document (de exemplu, la schimbare de domiciliu sau expirare).
- Depunerea cererii
- Cererea și documentele se depun personal la serviciul public comunitar de evidență a persoanelor (SPCEP) de care aparține solicitantul, în funcție de domiciliu sau reședință. În cazul minorilor cu vârsta peste 14 ani, aceștia trebuie să fie însoțiți de unul dintre părinți sau de reprezentantul legal.
- Fotografierea și preluarea datelor biometrice
- La ghișeu, solicitantul este fotografiat digital, iar semnătura sa este preluată electronic.
- Ridicarea cărții de identitate
- După procesarea cererii, cartea de identitate se eliberează în termen de câteva zile lucrătoare (în funcție de județ). Documentul se ridică personal, pe baza semnăturii solicitantului.
Servicii de asistență
Nu au fost configurate servicii de asistenta pentru aceasta institutie
