Garanții, căi de atac
Produse neconforme
Produsele neconforme sunt acele produse care:
- nu pot fi utilizate în scopurile pentru care sunt folosite bunurile de același tip sau nu respectă descrierea, tipul, cantitatea și calitatea și nu dețin funcționalitatea, compatibilitatea, interoperabilitatea și alte caracteristici prevăzute în contractul de vânzare;
- nu sunt conforme descrierii oferite de vânzător și nu posedă calitățile bunurilor pe care vânzătorul vi le-a prezentat ca mostră sau model;
- nu pot fi folosite într-un scop special pe care l-ați solicitat și pe care l-ați prezentat vânzătorului la momentul încheierii contractului și pe care acesta l-a acceptat
- nu sunt livrate împreună cu accesoriile, inclusiv ambalajul, instrucțiunile de instalare sau alte instrucțiuni la care vă puteți aștepta în mod rezonabil să le primească sau care sunt prevăzute în contract;
- nu sunt primite actualizările prevăzute în contract;
- nu respectă cantitatea și nu dețin calitățile și alte caracteristici, inclusiv în materie de durabilitate, funcționalitate, compatibilitate și securitate, care sunt normale pentru bunurile de același tip și la care vă puteți aștepta în mod rezonabil, având în vedere natura bunurilor și ținând seama de orice declarație publică făcută de vânzător sau în numele acestuia sau de alte persoane situate în etapele anterioare ale lanțului de tranzacții, inclusiv de către producător mai ales în anunțuri publicitare sau pe etichetă;
- nu funcționează în mod corespunzător ca urmare a montajului, dacă instalarea este prevăzută în contract și a fost făcută de vânzător sau dacă manualul de instalare este incomplet ori nu poate fi înțeles, acesta fiind motivul pentru care l-ați montat necorespunzător.
Vânzătorul este obligat să livreze cumpărătorului produsele care sunt în conformitate cu contractul de vânzare-cumpărare. Vânzătorul este răspunzător față de cumpărător pentru orice lipsă a conformității existentă la momentul când au fost livrate produsele.
În cazul lipsei conformității, cumpărătorul are dreptul de a solicita vânzătorului să i se aducă produsul la conformitate, fără plată, prin reparare sau înlocuire, sau să beneficieze de reducerea corespunzătoare a prețului ori rezoluțiunea contractului privind acest produs.
Garanția este obligatorie din punct de vedere juridic pentru ofertant, în condițiile specificate în declarațiile referitoare la garanție și în publicitatea aferentă. Garanția trebuie să precizeze elementele de identificare ale produsului, termenul de garanție, durata medie de utilizare, modalitățile de asigurare a garanției – întreținere, reparare, înlocuire și termenul de realizare a acestora, inclusiv denumirea și adresa vânzătorului și ale unității specializate de service.
La cererea cumpărătorului garanția va fi oferită în scris sau pe orice alt suport durabil, disponibil și accesibil acestuia.
În cazul în care vânzătorul nu își respectă obligațiile legale, cumpărătorul se poate adresa Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor sau poate urma căile de atac legale.
Informatii suplimentare
Servicii disponibile
Sectiuni suplimentare
Spune-ți părerea
Oferă-ne opinia ta despre conținutul acestei pagini. Poți lăsa un comentariu despre ceea ce putem îmbunătăți. Nu vei primi un răspuns la comentariul tău. Folosește formularul de contact pentru a clarifica îndoielile despre informațiile și serviciile disponibile pe acest portal.
Ajută-ne să ne îmbunătățimi
