Instituție
Primaria Municipiului Sfantu Gheorghe
Primaria Municipiului Sfantu Gheorghe
str. 1 Decembrie 1918 nr. 2
Telefon:
Fax:
0267311303
Email:
impozitesfgheorghe@sepsi.ro
Proceduri disponibile
PROCEDURA
Cerere pentru eliberarea unui certificat de atestare fiscală pentru persoane fizice privind impozite, taxe locale și alte venituri datorate bugetului local
Prezenta procedură reglementează modalitatea de obținere a certificatului fiscal aferent persoanelor fizice. Pentru înstrăinarea dreptului de proprietate asupra clădirilor, terenurilor și a mijloacelor de transport este necesară plata tuturor obligațiilor cu termen de plată depășit și plată integrală pentru bunul ce urmează a fi înstrăinat.
Certificatele fiscale pentru dezbaterea succesiunii vor fi solicitate de către Biroul Notarial unde se va dezbate succesiunea.
Certificatul de atestare fiscală se emite în termen de cel mult două zile lucrătoare de la data solicitării.
Cererile de eliberare a certificatului fiscal vor fi semnate de către solicitant cu semnătura electronică calificată.
PROCEDURA
Declararea terenurilor pentru stabilirea impozitului/taxei pe teren în cazul persoanelor fizice
Înregistrarea terenurilor în evidențele fiscale, în vederea stabilirii impozitului/taxei pe teren, în cazul persoanelor fizice.
Orice persoană care are în proprietate teren situat în România datorează pentru acesta impozit/taxă anual, exceptând cazul în care în legislatie se prevede diferit.
În cazul dobandirii unui teren în cursul anului, proprietarul acestuia are obligaţia să depună o declaraţie de impunere la organul fiscal local în a cărui rază teritorială de competenţă se află terenul, în termen de 30 de zile de la data dobândirii şi datorează impozit pe teren începând cu data de 1 ianuarie a anului următor.
Declararea terenurilor în vederea impunerii şi înscrierea acestora în evidenţele autorităţilor administraţiei publice locale reprezintă o obligaţie legală a contribuabililor care deţin în proprietate aceste imobile.
PROCEDURA
Cerere pentru eliberarea unui certificat de atestare fiscală pentru persoane juridice, privind impozite, taxe locale și alte venituri datorate bugetului local
Prezenta procedura reglementează modalitatea de obținere a certificatului fiscal aferent persoanelor juridice.
Pentru înstrăinarea dreptului de proprietate asupra clădirilor, terenurilor și a mijloacelor de transport este necesară plata tuturor obligațiilor cu termen de plată depășit și plata integrală pentru bunul ce urmează a fi înstrăinat.
Certificatul de atestare fiscală se emite în termen de cel mult două zile lucrătoare de la data solicitării.
Cererile de eliberare a certificatului fiscal vor fi semnate de către solicitant cu semnătura electronică calificată.
PROCEDURA
Declararea clădirilor în evidențele fiscale, în vederea stabilirii impozitului/taxei pe clădiri, în cazul persoanelor fizice
Înregistrarea clădirilor în evidențele fiscale, în vederea stabilirii impozitului/taxei pe clădiri, în cazul persoanelor fizice.
Orice persoană care are în proprietate o clădire situată în România datorează anual impozit pentru acea clădire, exceptând cazul în care în legislatie se prevede diferit.
În cazul dobandirii unei clădiri în cursul anului, proprietarul acesteia are obligaţia să depună o declaraţie la organul fiscal local în a cărui rază teritorială de competenţă se află clădirea, în termen de 30 de zile de la data dobândirii şi datorează impozit pe clădiri începând cu data de 1 ianuarie a anului următor.
Declararea clădirilor în vederea impunerii şi înscrierea acestora în evidenţele autorităţilor administraţiei publice locale reprezintă o obligaţie legală a contribuabililor care deţin în proprietate aceste imobile, chiar dacă ele au fost executate fără autorizaţie de construire.
Servicii de asistență
Nu au fost configurate servicii de asistenta pentru aceasta institutie
